Blok vastgelopen..

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Xhermes
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Ik heb er ook een gen 3 in hangen. Ondertussen al 7000 km gereden ongeveer en nog geen druppel olie verbruikt. Je zit alleen een beetje met gerommel met de kabelboom. Maar daar kan Frankie je blijkbaar wel mee helpen.
Grieper
Ik lul al aardig mee !
Excuses dacht dat we het over n/a blokken hadden, don't mind me ;D
frankie-turbo
Arnie wrote:Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten met garantie gaat niet lukken.
Wil je zeker weten dat je een goed blok in je auto gaat krijgen is revisie van een blok de beste optie, let wel, niet de goedkoopste.

Zodra je een tweedehands blok overneemt loop je de kans dat de blauwe ogen van de verkoper toch niet zo betrouwbaar waren als je dacht.....:::|

Frankie heeft schijnbaar een gigantisch talent om afgetrapte gen2 blokken te kopen, er zijn plenty leden die met een gen 2 blok rijden zonder extreem olieverbruik.
Inderdaad zoals de mijne, 1 liter op 7000 km tijdens een week alpenpassen toeren is niet abnormaal voor een blok dat 166.000 gelopen heeft.

Dat Frankie mij en nog een aantal hier op het forum op voorhand voor leugenaar uitmaakt zegt genoeg over Frankie zelf, denk ik.
nu zal er wel een hoop kritiek komen in de trend van : mijn gen2 verbuikt geen olie... dat lieg je, dat doen ze allemaal
als je goed leest lees je ook dat ik jou hier niet aanspreek, eigenlijk niemand hier.. want jou blok verbruikt ook olie

dan koopt hij toch een gen2.. dan heeft ie iig een kans van 1 op 10.000 dat zijn blok weinig olie verbruikt.

koopt hij een gen3 is die kans veel groter.., lees : alleen een kapot gen3 blok zuipt olie, en dan krijgt hij gewoon een andere mocht dat zo zijn
ik heb altijd mijn blokken bij de zelfde leveranier gekocht en die zegt exact het zelfde.. gen2 zijn oliezuipers, gen3 gewoon niet, koop je een gen2, dan koop je het olieverbruik erbij, dat zegt mijn leverancier ook erbij op het moment dat iemand persee een gen2 wil
als je er 250 per jaar verkoopt zul je het wel weten lijkt mij, of maak je hem een leugenaar?
ik ken gen3 celica's met bijna 3 ton op de teller zonder olieverbruik,
gen2 celica's hebben exact het zelfde probleem als gen2 mr2.. olie zuipen, waar dat bij gen3's nagenoeg verdwenen is, dan ga je toch niet lekker stug een gen2 kopen "omdat dat zoon goede blokken zijn"
frankie-turbo
Mischadbs wrote:frankie-turbo dat zijn serieus goede tips!
Alleen zit ik dan nog steeds met het probleem dat ik van meerdere kanten hoor dat mensen een slecht blok gekocht hebben bij www.jdm-parts.nl.
Ik ben bereid een gen3 of turbo blok te kopen alleen wil gewoon zekerheid qua kwaliteit.
De inbouw gaat mij veel geld en tijd kosten waar ik niet veel van heb.
Dus ben gewoon heeeel bang dat het blok er straks inhangd en ik weer met ssn slecht blok zit..
Wat moet ik nu in godsnaam doen?

dan moet je iig geen gen2 kopen omdat de kans dan veel groter is dat je een blok hebt wat olie verbruikt, kapot gaan doen ze niet vlug, tenzij je geen olie bijvult
inbouwen van een gen3 kost niet meer als van een gen2

de meeste delen van je oude blok kun je overzetten op het nieuwe blok,
zoals je koppeling, versn.bak, motorsteunen mocht dat nodig zijn
distributie setje nieuw kost net zo veel van een gen3
in kosten maakt het dus niets uit.. alleen in aanschaf, een paar 100 euro

als je een mr2 swapje (motor, kabelboom, ecu) neemt kun je het er zo in leggen zonder grote aanpassingen, afhankelijk van welk bouwjaar/maand je hebt moet je alleen wat pinouts veranderen aan de stekker in je kofferbak
ik heb bij mijn gen3, mijn gen2 kabelboom gebruikt, omdat ik een celica motor had, de kabelboom klopte dus niet, voor mij is het niet zoon punt de kabelboom aan te passen en heb dat dus gedaan, maar raad je dus wel aan een mr2 motor te nemen, vanwege de kabelboom , stuk makkelijker

de losse spullen kan ik je ook allemaal voor een mooie prijs regelen
Racewortel
Ik lul al aardig mee !
Heb Willie Hermans ook even een mailtje gestuurd met wat hij zou aanraden.
Kreeg dit als reactie:

Hoi Mischa,

Tja, dat blijft altijd een heel moeilijk verhaal.
Licht er aan wat u wild, en wat u uit wild geven.
Ik ben zelf geen turbo fan, maar als u echt vermogen wild zal het dat toch wel moeten worden.
Mocht u verder willen gaan met gewoon een NA, dan zou ik een blok kopen waarvan de krukas ONBESCHADIGD is en dat reviseren.
Om er een gebruikte motor zo in te leggen, zie ik niet zitten gezien de leeftijd van die motoren.
Maar als het goed wild doen blijft hoe dan ook een hele kostbare zaak.

Willie

Heb nu besloten dat ik mijn huidige blok ga laten reviseren als de schade niet te erg is.
Weten jullie nog een goed adres hiervoor in omgeving Roosendaal(Noord-Brabant)?
blackmr2sw20
een adres weet ik niet meteen maar dit is wrs wel de beste oplossing...Succes verder
mr2PUNTfreak
Is nog steeds geen garantie, kan alsnog een enorme olieboot blijven. Ging gewoon opzoek naar een gebruikt blok, is vast wel iemand die er een heeft liggen.
MR2Pierre
Ik lul al aardig mee !
Anders ga voor een 2GR-FE of een 3VZ-FE
frankie-turbo
ja joh. gewoon reviseren.. als ik al niet breed zit zou ik ook mijn geld weg gooien

hermans is een bedrijf. wat potentie ziet in zijn inkomsten als jij jou blok gaat reviseren, het zou zomaar kunnen dat jij de nieuwe onderdelen bij hem koopt, dus natuurlijk geeft hij dit antwoord,

die gen3 n/a blokken en gen3 turbo blokken zijn toch allemaal 14+ jaar oud?, waarom doen ze het dan allemaal goed? het enige wat door leeftijd aangetast wordt zijn pakkingen.. kun je dan niet beter een blok kopen en de pakkingen vervangen, dat scheelt je een kleine 2000 euro

ik had hier nog een heel verhaal, maar ga er niet eens meer op in.
met alle respect, ik hoop voor je dat het je geld waard is

oja reviseren is geen tunen he?, ik maak aan je mailtje van hermans op dat je het liefste meer vermogen wil hebben... dan moet je zoiezo al niet bij n/a zijn
je blok standaard reviseren kost je rond de 2000 a 2500 euro (goed reviseren) als je zogezegd 50pk meer wilt kun je daar gerust nog 2500 euro bij tellen, n/a tuning is pk/euro verhouding erg duur

een n/a van 150 naar 200pk brengen kost minimaal 2500 euro
een turbo tunen met 2500 euro zit je al op 300 wielpk (340 krukas)
iig succes
blackmr2sw20
zorg gewoon dat je een goed bedrijf vind met referenties... en die commentaren van ik zou een 2dehands blok kopen.. wat heb je daar aan? je weet nooit hoe ze ermee omgaan, en dan kan het je nog meer geld gaan kosten.

Wil je het goed, reviseer het dan met garantie... en ja kijk iedere 1000km je oliepeil na... om de 5000km nieuwe olie en je rijd jaren met plezier
mr2PUNTfreak
Het blijft altijd een gok, maar zoals ik net al aangaf, een revisie is geen garantie dat het geen olieslurper wordt/is.
Dus vandaar dat ik ook voor een gebruikt blok zal gaan, zekers als ik student ben en het niet te breed heb, en om dan een paar duizend euro in een revisie te stoppen vind ik dan zonde. Ohja, een liter olie is altijd nog goedkoper als een revisie.;)
frankie-turbo
blackmr2sw20 wrote:zorg gewoon dat je een goed bedrijf vind met referenties... en die commentaren van ik zou een 2dehands blok kopen.. wat heb je daar aan? je weet nooit hoe ze ermee omgaan, en dan kan het je nog meer geld gaan kosten.

Wil je het goed, reviseer het dan met garantie... en ja kijk iedere 1000km je oliepeil na... om de 5000km nieuwe olie en je rijd jaren met plezier

je hebt er meer aan dat een blok van 800 euro olie zuipt. als een gereviseerd blok van 2500 euro
en gen3's zuipen geen olie.. gen2's wel.. en daarom zou ik geen geld stoppen in de revisie van een gen2..

ik mijn eerste mr2 gen2 gekocht met 89.000km NAP orriginele hollander.. verbruikte 1 liter op 300km
voor die auto kocht ik een NIEUWE gen2 vanaf de dealer, na 15.000 a 20.000 olieverbruik begon.. zag er dus al geen heil meer in.
kocht toen een gen2 turbo voor die auto, olieverbruik stabiel op 1l op 3500km
uiteindelijk verkocht met een gen2 n/a met olieverbruik van 1l op 800 a 1000km

toen kocht ik mijn tom's gen3 turbo, olieverbruik : nul, en dat met circuit gebruik en 300+pk, timmo wijcker rijdt nu met die motor, en volgensmij is het nogsteeds nul of miniem
toen kocht ik mijn gen3 celica st205, olieverbuik : nul.
nu heb ik een 91ér mr2 met 95er gen3 blok, olieverbruik 1l op 7500km (maar dan moet ik ermee trappen), als ik rustig rijdt : nul.

duidelijk toch? en hoezo commentaar.. het is enkel goede raad vanuit ervaring,
maar doe maar reviseren.. misschien heb je geluk, en daarbij het zijn mijn centen niet
dooierick
en het mooie is dat mr2s zo lekker duur zijn de laatste tijd dus straks is je motor wel 3000 eu waard :) en de auto met motor 3500 ;) dus dan was het wel een steen goede investering
frankie-turbo
jep, je kunt je dan iig inschrijven bij over de balk.
Timmo Wijker
Een mr2 met gereviseerde motor is idd geen stuiver meer waard dan met een oud blok. Dus je hoeft het niet op goeie investering te gooien, voor 2500 euro kan je heel wat olie bijvullen hoor, en een motor die olie verbruikt loopt meestal niet vast of kapot hoor dus kan je gewoon lekker mee rijden. en waarom zou je voor zoveel geld iets reviseren dan 20 jaar oud is?? ga je de rest van je auto dan ook reviseren?? koop gewoon lekker een Gen3 blok en rijden, en iets kopen is altijd een gok want nieuwe dingen en gereviseerde dingen kunnen ook stuk, en dan zegt een bedrijf of fabriekant doodleuk: ja je bent er niet mee omgegaan zoals het hoort en waar het voor bedoelt is. dus wij geven hier geen garantie op................

Mocht je denken dat ik uit me nek lul, ook goed. ik lig er namelijk niet wakker van als iemand een Gen2 blok koopt hoor.
mr2PUNTfreak
Idd. en scheelt je ook nog eens olie verversen.:X:P;D
dooierick
ik merk dat er een hoop voorstanders zijn van het reviceren::)
frankie-turbo
juist, je bent gewoon het beste af met een gebruikt gen3 blok, geen hoge kosten, toch een goed blok.., neem er een bak bij met de verbeterde synchromesh ringen en je verslijt hem nooit meer.. motorisch dan

@roderick, mensen denken : dat is het duurste. dus zal ook wel het beste zijn, en dat getuigd van een mening die niet gebaseerd is op ervaring/verstand

ik durf zelf keihard te zeggen dat een gereviseerde gen2 motor nog niet eens half zo goed is als een gebruikte (bewezen) gen3 motor met 100.000km ervaring
het feit is nog altijd dan een gen2 specifiek uit de mr2 een overmatig slijtende motor is
en dat is bewezen door het olieverbuik wat ze allemaal hebben, het is zelfs toeggeven door toyota zelf. en er zijn in de beginjaren ook veel garantie gevallen door uitgevoerd
mr2PUNTfreak
Net als ik dus....::)
Greenstore.nl heeft nog zo'n blok liggen volgens mij.
dooierick
en dan zet je hem binnen 2 weken tegen een paal :)

met de achterkant
Post Reply