Koppeling voelt slap en slipte als een gek (geur nader hand)
Was een vrachtwagen aan het inhalen en opeens kapte die met optrekken en schoot ie in de toeren.....
Vloeistof kan ik nu dus niet checken... van het weekend ANWB bellen en de bumper er af om hem op de wagen te kunnen takelen.
1mz-fe
Moderator: Pieten
- mr2PUNTfreak
- Type MR2: AW11
Vloeistof weg is is je potje voor leeg, dus kun je wel checken.
mr2PUNTfreak wrote:Vloeistof weg is is je potje voor leeg, dus kun je wel checken.
maar dan zou de koppeling niet slippen toch....
Maar kan hem nu sowieso niet check aangezien de auto nog ergens naast een boerderij in het bos staat.
Duurgrapje :S wordt denk ik ergens een brug huren of winterstalling en met de swap pas aanpakken...
-
decipherer
- Zere vingers van het typen..
hmm.. nu begrijp ik het pas goed.. Maar als je koppelingsleiding kapot is, kun je niet meer ontkoppelen, dus dan zal je motor niet ineens in toeren stijgen. Je kan dan alleen wat moeilijk schakelen.
Klinkt als iets in je bak wat gesneuveld is. Maar als je de koppeling ruikt, dus waarschijnlijk koppeling zelf gesneuveld?
Klinkt als iets in je bak wat gesneuveld is. Maar als je de koppeling ruikt, dus waarschijnlijk koppeling zelf gesneuveld?
decipherer wrote:hmm.. nu begrijp ik het pas goed.. Maar als je koppelingsleiding kapot is, kun je niet meer ontkoppelen, dus dan zal je motor niet ineens in toeren stijgen. Je kan dan alleen wat moeilijk schakelen.
Mijn pa zei drukgroep..... en toen die dat zei ging er wel een
Dus wordt nu laatste onderdelen bij elkaar zoeken en zoveel mogelijk afmaken voor ik naar canada vlieg in februari...
Dus wordt koppeling bestellen, laatste klepdeksel de baffles uitboren en poedercoaten, koppen en andere stalen/ kwetsbare onderdelen naar mijn ouders zolder verplaatsen. (niet zo verstandig om die de hele winter in de koude vochtige schuur te bewaren)
1mz in elkaar schroeven, 3SGE en bak er uit, bak met nieuwe koppeling aan de 1MZ en terug in de emmer met mijn 94er achterbrug en Anti rollbars.
Dan kan mijn pa hem ompinnen als ik wegben en dan is het nog een kwestie van Brandstof toevoer, uitlaat en koeling aanpassen als ik in mei-juni terug kom.
Alleen mijn pa weet het nog niet, maar dat ga ik nog fixen.
Nu ff opzoeken welke Frictie platen er ook al weer het beste voor een standaard 1mz gebruikt kunnen worden.
Gevonden in een andere post, nogmaals dank patrick:
- Celica GT4 of MR2 Turbo drukgroep
- MR2 N/A druklager
- MR2 N/A frictieplaat of Caldina ST215G frictieplaat.
Ow en patrick, wanneer begin je met swappen, wil er wel graag bij zijn als je 3sge er uit gaat en je de bak aan de 3mz gaat schroeven...
Hey Vincent,
De 3SGE gaat er waarschijnlijk aankomende donderdag uit. Vanaf woensdag heb ik vakantie, dan kan ik ffe alle onderdelen en gereedschap, blok, motorkraan e.d. overhuizen, tank compleet leegrijden en beginnen met demonteren.
Ik hoop de 3MZ er zaterdag of zondag's in te gaan hangen. Moet de versnellingsbak namelijk ook nog compleet open halen om de LSD en verlengde 5e versnelling te monteren en de brandstofpomp moet ook nog gewisseld worden.
De motorsteun van woodsport moet waarschijnlijk aangepast worden, maar ik krijg zoiezo gratis een correct exemplaar opgestuurd als ik het opgemeten hoe de motorsteun voor een 3MZ moet worden.
Maar je kunt altijd langskomen, laat maar even weten wanneer en dan stuur ik het adres wel even door.
Als je volgend jaar hulp nodig hebt met b.v. de bedrading kan ik wel een dagje komen om alles aan te sluiten.
Oja btw: Caldina plaat heb ik alleen bij toyota kunnen vinden. Diverse exeddy (en andere merken) dealers konden deze plaat niet leveren. Waarschijnlijk omdat de caldina ST215G alleen in japan en australie (dacht ik?) geleverd is.
De 3SGE gaat er waarschijnlijk aankomende donderdag uit. Vanaf woensdag heb ik vakantie, dan kan ik ffe alle onderdelen en gereedschap, blok, motorkraan e.d. overhuizen, tank compleet leegrijden en beginnen met demonteren.
Ik hoop de 3MZ er zaterdag of zondag's in te gaan hangen. Moet de versnellingsbak namelijk ook nog compleet open halen om de LSD en verlengde 5e versnelling te monteren en de brandstofpomp moet ook nog gewisseld worden.
De motorsteun van woodsport moet waarschijnlijk aangepast worden, maar ik krijg zoiezo gratis een correct exemplaar opgestuurd als ik het opgemeten hoe de motorsteun voor een 3MZ moet worden.
Maar je kunt altijd langskomen, laat maar even weten wanneer en dan stuur ik het adres wel even door.
Als je volgend jaar hulp nodig hebt met b.v. de bedrading kan ik wel een dagje komen om alles aan te sluiten.
Oja btw: Caldina plaat heb ik alleen bij toyota kunnen vinden. Diverse exeddy (en andere merken) dealers konden deze plaat niet leveren. Waarschijnlijk omdat de caldina ST215G alleen in japan en australie (dacht ik?) geleverd is.
Resolve wrote:Hey Vincent,
Ik hoop de 3MZ er zaterdag of zondag's in te gaan hangen. Moet de versnellingsbak namelijk ook nog compleet open halen om de LSD en verlengde 5e versnelling te monteren.
Er staat een ST215G clutch kit op ebay UK. Maar anders moet ik maar een dag vrijnemen om te kijken
Heb net een offerte aangevraagd voor een samengestelde set, zowel OEM spec als stage1.
Ik had net het stukkie van de motorsteun al gelezen op Twobrutal, zou wat afwijking in de gaten kunnen zitten.
Tuurlijk.
Heb zojuist even mijn fotoalbum's in mijn eerste post (onderaan) van mijn projecttopic vermeld.
heb tot nu toe al ruim 100 foto's waarvan een selectie op internet staat. En dat zullen er nog wel meer worden wanneer het swappen gaat beginnen
Heb zojuist even mijn fotoalbum's in mijn eerste post (onderaan) van mijn projecttopic vermeld.
heb tot nu toe al ruim 100 foto's waarvan een selectie op internet staat. En dat zullen er nog wel meer worden wanneer het swappen gaat beginnen
Ah, dus je komt bij mij ook foto's maken? das handigResolve wrote:Tuurlijk.

Gewicht van een 1mz drijfstang + zuiger (op verzoek van resolve)

De emmer optakelen.

de 93+ subframe met ARB's (op verzoek van GREEN, voor alle chinezen, ook wel bekenD als 穩定劑)en reactiestangen die ik eerder van Xhermes kocht.

Wat blijkt, ER ZIT AL EEN 93+ SUBFRAME OP.
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Ook wel bekend
MMaddict wrote: - Celica GT4 of MR2 Turbo drukgroep
- MR2 N/A druklager
- MR2 N/A frictieplaat of Caldina ST215G frictieplaat.
Geen idee of de passing bij een 1MZ hetzelfde is, bij mij zit er een MR2 Turbo drukgroep op en een GT-i koppelingsplaat en druklager.
MMaddict wrote:
Wat blijkt, ER ZIT AL EEN 93+ SUBFRAME OP.
92+.
MarcoTwo wrote:Geen idee of de passing bij een 1MZ hetzelfde is, bij mij zit er een MR2 Turbo drukgroep op en een GT-i koppelingsplaat en druklager.
92+.Oftewel MY92, uitgeleverd zelfs vanaf november 1991 (enkele Duitse MY92 gezien in de typische MY92 kleur turquoise), in Nederland ken ik ze alleen vanaf januari 1992.
Hey Marco, dat kan inderdaad ook op een 1mz i.c.m de s54, maar als het me lukt ga ik voor een betaalbare caldina frictieplaat, deze heeft net iets meer oppervlak als de standaard NA frictieplaat. Verder is de Fidanza die ik heb de 130881, en deze is geschikt voor de 1mz, 3mz, de 2gr en de 3VZ, dus ik weet niet of jij ook een fidanza hebt, maar anders zou er bij jou dus ook een Caldina plaat tussen kunnen.
Ik denk dat deze een ander subframe van een vorige eigenaar heeft gehad, hij heeft namelijk ook de grotere remmen. Is er een manier om daar achter te komen?
Hij komt hoogst waarschijnlijk uit frankrijk of belgie, hij had namelijk MR ipv MR2 tussen de achterlichten staan.
Verder is de kleur mij nog steeds onbekend
-Edit- eerste toelating zou volgens kentekencheck van 21-08-1991 zijn.
Aangezien het poedercoaten van een van de klepdeksels was fout gegaan moest deze opnieuw gestraald worden. Aangezien ik het stralen dit keer uitbesteed heb ik besloten de 'baffles' uit te boren.

Eerst alles nagels met een centre punch voor getikt om het weglopen van de boor zoveel mogelijk te beperken.

Daarna alles voorgeboord met 3mm. (Let op hoe diep je boort! verder kan naderhand altijd nog)

Daarna de koppen met een 10mm boor zoveel mogelijk weg geboord. Zaak was om de baffles net niet te raken of te stoppen als je deze ziet.

Daarna heb ik het begin van de eerder geboorde 3mm gaten opgeboord met 5mm. niet te diep, ik kon namelijk nog niet zien wat er aan materiaal zich onder de baffles bevond.

Nu kon ik met een oude platte schroevendraaier en een hamertje met een kleine tik de laatste randen los tikken. resultaat: ik kon de baffle er zo afpakken.
Hier na heb ik het kleppendeksel ingesmeerd met afbijtmiddel om de mislukte laag poedercoating er af te bijten. Uit eerder opgedane ervaring weet ik nu dat dit de meeste makkelijk optie is.
Over een kwartiertje kan ik de laklaag er zo afschrappen, afspoelen, laten stralen, afplakken met alu-tape en weer poedercoaten.

Eerst alles nagels met een centre punch voor getikt om het weglopen van de boor zoveel mogelijk te beperken.

Daarna alles voorgeboord met 3mm. (Let op hoe diep je boort! verder kan naderhand altijd nog)

Daarna de koppen met een 10mm boor zoveel mogelijk weg geboord. Zaak was om de baffles net niet te raken of te stoppen als je deze ziet.

Daarna heb ik het begin van de eerder geboorde 3mm gaten opgeboord met 5mm. niet te diep, ik kon namelijk nog niet zien wat er aan materiaal zich onder de baffles bevond.

Nu kon ik met een oude platte schroevendraaier en een hamertje met een kleine tik de laatste randen los tikken. resultaat: ik kon de baffle er zo afpakken.
Hier na heb ik het kleppendeksel ingesmeerd met afbijtmiddel om de mislukte laag poedercoating er af te bijten. Uit eerder opgedane ervaring weet ik nu dat dit de meeste makkelijk optie is.
Over een kwartiertje kan ik de laklaag er zo afschrappen, afspoelen, laten stralen, afplakken met alu-tape en weer poedercoaten.
Vandaag kwam ik iets tegen wat van één van de vorige eigenaren is kwijt geraakt.

Masacur, is deze toevallig van jou? (Hij is af te halen
)
verder heb ik ook nog de uitlaat gedemonteerd. (Kat is leeg)
En de compressie gemeten nu dat nog gemakkelijk ging.
Compressie tool is wel ongeijkt maar de waarden lagen mooi dicht bij elkaar. 3x 14,5 en 1x 15.

Masacur, is deze toevallig van jou? (Hij is af te halen
verder heb ik ook nog de uitlaat gedemonteerd. (Kat is leeg)
En de compressie gemeten nu dat nog gemakkelijk ging.
Compressie tool is wel ongeijkt maar de waarden lagen mooi dicht bij elkaar. 3x 14,5 en 1x 15.
hehe
die zat er zeker al een tijdje.