Carputer

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

tilma800
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Mr2-wouter wrote:Dat deel wat achter het alu verdwijnt, is dat het stuk wat normaal achter de plastic afwerklijst van het scherm zit?

Ziet er wel al goed uit!! :D

Ja
ErikV
Dennis, erg goed bezig. Complimenten hoor.

En er schiet me net iets te binnen. Nu je zo met deze nieuwe opzet bezig bent, blijft er iets van de oude configuratie over, waar ik wel belangstelling voor heb. Ik bedoel, je oude dubbel DIN montageplaat voor de drie klokjes en de radio. Zoiets moet ik nog steeds maken, en als je het over hebt en nog niet in de prullebak hebt gemikt...maak me blij :D
tilma800
Die aluminium plaat is wel over idd. Maar ik ga wel die hendeltjes weer opnieuw gebruiken (of ik moet mooiere/betere vinden). Die hendeltjes zorgen er namelijk voor dat ik een schroef aan de achterkant kan gebruiken waar ik ook weer de beugel voor de printen van het scherm aan vast kan zetten.
ErikV
Nou, dat is geen probleem hoor. Haal de beugels er maar af.
Ik verzin wel wat om de gaten weg te werken en het vast te maken. Waarschijnlijk gewoon weer beugels ;)
Past het in een enveloppe? Of anders zie ik het wel tijdens een komende meeting.

Thanks.
tilma800
Een update over het nieuwe front van het scherm. Het model zit er nu in, hier een paar foto's met hoe het uiteindelijk eruit zal moeten zien:

Image

Image
Phuncz
Dat wordt wel netjes zo, zal wel nog veel afwerking behoeven. Ik snap eigenlijk niet waarom je zo'n brede kader gebruikt.
tilma800
breed? Waar?

Het gat is hetzelfde als het kader wat bij het scherm zat. De onderkant is gelijk met de onderkant van de rnad die nog op het dashboarddeel staat. Is ook wel nodig, zoveel vlees ies er niet meer over op de lijst. De zijkanten zijn zo breed omdat ik het hele gat wil opvullen en de lijst ook aan de zijkant moet vastzetten?
Phuncz
Die witte omlijsting is zo groot, je zei een tijdje geleden al dat je de omlijsting een stuk over je scherm ging laten lopen.
tilma800
Die moer idd zo groot. Bij een 7" was de rand nog breder geweest :P

De rand is nu recht gevijld door het langs 2 rechte latjes af te vijlen, maar ik weet niet of ik een schuine rand, zoals op elk scherm zit, wel net zo strak kan krijgen met de gereedschappen thuis.
tilma800
Niet erg opgeschoten, maar toch nog ff wat foto's ;D

Epoxy lijm om 4 schroeven aan de achter kant vast te zetten zodat de lijst aan de voorkant niet doorboord hoeft te worden:
Image

Er is een M4 verzonken schroef met zaagsnede gebruikt die precies in een gat past in het kunststof.
Image

Image

Zit nu muur vast.
tilma800
Met gemonteerd scherm ff testen:

Image
tilma800
Hier wat foto's van de montage van de huidige subwoofer versterker (waar ik nog nooit de subs voor heb gemaakt. Luidsprekers liggen al een paar jaar hier)
De bedoeling is dat de 5.1 versterker en de PC daar nu komen te hangen.

Image

Image

Normale situatie:
Image
Dokter Rob
nu al met wat anders bezig?

is de carputer zeker al klaar...::)
tilma800
Nope, alleen ff laten zien hoe ik de huidige/bestaande versterker heb hangen. Mischien handig voor een ieder die ook een versterker kwijt moet in de SW20.
Mr2-wouter
Nog geen updates dennis? Neem aan dat alles af is de 18de maart ?;)
Dokter Rob
stoor hem niet, hij is druk aan het inbouwen...

toch?...
tilma800
Dit weekend kijken of ik het scherm en de pc en de versterker geplaatst krijg, maar eerst de rem linksvoor schoonmaken/controleren. Er zit iets tussen de blokken en de schijf denk ik. Een nogal schurend geluid.
patjuh_GTI
was t niet makkelijker geweest als je een enkel DIN uitklapscherm met ingebouwde dvd.tv/playstation/radio/ had ingebouwd? komt op het zelfde neer,alleen sneller in te bouwen;)
Xhermes
Dan mis je toch de hele Windows achtergrond :) In principe kan je hier alles mee doen wat je wilt :)
Phuncz
Persoonlijk ben ik daar geen voorstaander van om waarschijnlijk de zelfde redenen als Tilma:
- mechanisch/elektrisch gedoe dat weer kapot kan en vaak kapot gaat (zoek maar eens online)
- makkelijk jatbaar
- minder originele look
- meer pimp in mijn ogen
Post Reply