Joshma`s Projectje.....
Moderator: Pieten
Masacur wrote:Als ik vragen mag, wat is de reden om de downpipe te splitsen en dan met [font="]é[/font][font="]é[/font]n tak (via wastegate?) direct naar de buitenlucht te gaan?
Ik gok dat dat met drukverdeling te maken heeft, tegendruk moet in evenwicht zijn en de motor bestaat sowieso uit twee banken.
Ik snap je vraag niet.
Zoals het eruit ziet gaat de downpipe naar 2 vd 4 eindstukken en heeft de wastegate de andere 2 vd 4 eindstukken. Wastegate laten dumpen in je uitlaat kan negatief zijn voor de flow. Maar een gigantisch traject is ook niet optimaal, zou wel graag de keuze beargumenteerd zien.
Zoals het eruit ziet gaat de downpipe naar 2 vd 4 eindstukken en heeft de wastegate de andere 2 vd 4 eindstukken. Wastegate laten dumpen in je uitlaat kan negatief zijn voor de flow. Maar een gigantisch traject is ook niet optimaal, zou wel graag de keuze beargumenteerd zien.
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
MMaddict wrote:Ik gok dat dat met drukverdeling te maken heeft, tegendruk moet in evenwicht zijn en de motor bestaat sowieso uit twee banken.
Screamerpipe
- frankie-turbo
- Type MR2: AW11
leipe setup baas! 
- Masacur
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: SW20/21/22
Dat bedoelde ik inderdaad. Beetje verkeerd verwoord sorry.Glenn_k wrote: Zoals het eruit ziet gaat de downpipe naar 2 vd 4 eindstukken en heeft de wastegate de andere 2 vd 4 eindstukken.
Dat was ook het eerste wat in mij opkwam. Maar volgens mij gaat Joshma voor vermogen en dan zoek ik er een andere reden achterMichelinmannetje wrote:Screamerpipe
Zeven foto's, en op een of andere manier had ik er nog wel twintig willen zien. Geweldig man!
Toch ook nog een vraag erbij. Ik zie op 1 kant voor de turbo een flex deel, en op de andere niet. Is dat met opzet? Of zie ik het verkeerd?
Je hebt weer heel wat volgelingen met deze threat, dat is zeker
Toch ook nog een vraag erbij. Ik zie op 1 kant voor de turbo een flex deel, en op de andere niet. Is dat met opzet? Of zie ik het verkeerd?
Je hebt weer heel wat volgelingen met deze threat, dat is zeker
-
sam_MR_TURBO
- Ik lul al aardig mee !
erikv hij heeft in het totaal 3 flex delen
dus alles zou zeker soepel moeten kunnen bewegen
dus alles zou zeker soepel moeten kunnen bewegen
Om nog even wat eerdere vragen te beantwoorden.....
De wastegate gassen gaan door een eigen uitlaat systeem (ongedempt). Dit om de flow optimaal te houden. Uiteindelijk is het dus een screamer pijp. Maar in nederland is de wetgeving zo dat de uitlaat bij de oorspronkelijke plek zijn uitlaatgassen kwijt moet, bij de achterbumper in dit geval dan. Een screamer pijp elders is niet toegestaan (word gezien als uitlaat lek). Dit is dus min of meer legaal
En het geeft een supercoole sound....
Ik heb 3 flex delen. De eerste zit tussen de 2 banken in, om het uitzetten van de spruitstukken op te vangen. De tweede zit in de downpijp. Dit om daar vibraties en het krimpen en uitzetten van het uitlaat traject op te vangen.
De derde zit in het uitlaat traject van de wastegate.
De wastegate gassen gaan door een eigen uitlaat systeem (ongedempt). Dit om de flow optimaal te houden. Uiteindelijk is het dus een screamer pijp. Maar in nederland is de wetgeving zo dat de uitlaat bij de oorspronkelijke plek zijn uitlaatgassen kwijt moet, bij de achterbumper in dit geval dan. Een screamer pijp elders is niet toegestaan (word gezien als uitlaat lek). Dit is dus min of meer legaal
En het geeft een supercoole sound....
Ik heb 3 flex delen. De eerste zit tussen de 2 banken in, om het uitzetten van de spruitstukken op te vangen. De tweede zit in de downpijp. Dit om daar vibraties en het krimpen en uitzetten van het uitlaat traject op te vangen.
De derde zit in het uitlaat traject van de wastegate.
Ik heb hier nog een paar fotos die bij je geschoten heb, zal ik die ook even posten? Of is dat nog een geheim stuk van het project?
Je bent er weer iets geweldig van aan het maken, ik kijk al uit naar een ritje met dit blok.
Groeten
TRD2000 (wim)
Je bent er weer iets geweldig van aan het maken, ik kijk al uit naar een ritje met dit blok.
Groeten
TRD2000 (wim)