Sinds enkele dagen rijdt mijn AW11 niet meer zo lekker. Hij heeft last van een heftige gas / gas los reactie. Bij constante snelheid op vlakke weg is dit zeer vervelend, zeker als de motor net op het omslagpunt gas / gas los draait. Hij begint dan sterk te stotteren. Iets gas bijgeven of gas loslaten lost dit probleem op. Het enige wat anders is dan normaal, is dat ik Shell V-power heb getankt. Deze zou een octaangehalte van 97.nogwat hebben, iets lager dus dan de vereiste 98. Zou dit een oorzaak kunnen zijn, of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
groeten, Arjen
Heftige gas / gas-los reactie
Moderator: Pieten
Ik heb ook vaak genoeg op 95 gereden leverde ook geen problemen op. Misschien dat er iets in je gasklephuis blijft hangen?
Ik rij zelf al een aantal maanden op V-power, en heb nergens last mee.
Welk bouwjaar is je mr2?
En heb je die hele EGR meuk er in zitten?
Welk bouwjaar is je mr2?
En heb je die hele EGR meuk er in zitten?
Ik heb ook de EGR meuk erop zitten. Zou weinig uit mogen maken. Kijk voor de gein is in je gasklep huis...
EGR kan nog wel eens flinke troep achterlaten. Haal je luchtinlaatbuis eens los van je gasklephuis en kijk eens hoe vies je gasklephuis van binnen is. (je zal er nog van schrikken).
Kan eventueel ook aan je carterontluchting liggen. Als die er veel olie doorheen gooit..
Kan eventueel ook aan je carterontluchting liggen. Als die er veel olie doorheen gooit..
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Rij altijd op euro 95.
En diesel toch??
- Green Goblin
Ook wel eens, maar daar loopt ie niet zo mooi op....
- frankie-turbo
psies.. hebben die hokken geen MAF?
zoja maak de luchtweger zelf ook even schoon met contactspray (geen remmenreiniger)
zit niet zo in de aw11jes... ik weet dat sommige oudere types 4age een luchtweger hebben
als ie die niet heeft kan het niet veel anders zijn als het gasklephuis, vaccuum aansturing van de brandstofdruk regelaar, of ontsteking
EGR is rommel en moet je dumpen als het kan
zoja maak de luchtweger zelf ook even schoon met contactspray (geen remmenreiniger)
zit niet zo in de aw11jes... ik weet dat sommige oudere types 4age een luchtweger hebben
als ie die niet heeft kan het niet veel anders zijn als het gasklephuis, vaccuum aansturing van de brandstofdruk regelaar, of ontsteking
EGR is rommel en moet je dumpen als het kan
Zal maar eens kijken naar het gasklephuis. Heb er nog geen 1000 km mee gereden, maar volgens mij had hij het enkele weken geleden niet zo erg. Motor is overigens volledig origineel, dus ook de hele EGR installatie zit er nog op. Volgens de specs moet er dus 98 in, in de andere AW11 tank(te) ik ook altijd 95, volgens spec (sticker op tankklepje) moest die minimaal euro 91 hebben. Maar die had een kat, deze is een MK1b zonder kat.
Groeten, Arjen
Groeten, Arjen
Hij doet het eigelijk bij alle (lage) toerentallen, dus bij rustig rijden. Heb gisteren eens de luchtbuis logemaakt en achter de gasklep met een doek wat schoongemaakt. Was wel wat vettig/zwart, maar geen grote hoeveelheid zooi. Ook de carterontluchtingsslang was gewoon open en redelijk schoon. Het probleem is wel al minder. Maar zou het helpen als ik het hele inlaatspruitstuk schoonmaak? Heb nu alleen maar meteen achter de gasklep schoongemaakt, want verder kom ik niet. Is er een manier om het hele inlaatspruitstuk schoon te maken, inclusief T-VIS zonder meteen de hele boel te moeten demonteren?
En de LMM schoonmaken, waar zit die? In de zwarte Denso-box? Mijn motorruimte komt niet geheel overeen met die in de Haynes Manual.
Zal binnenkort ook nog eens in mijn andere AW11 rijden, eens kijken hoe die reageert op gas-los. Heeft al meer dan een half jaar niet gelopen, dus misschien wel weer verstandig om die weer wat gymnastiek te laten doen...
Groeten en alvast bedankt voor de reacties!
En de LMM schoonmaken, waar zit die? In de zwarte Denso-box? Mijn motorruimte komt niet geheel overeen met die in de Haynes Manual.
Zal binnenkort ook nog eens in mijn andere AW11 rijden, eens kijken hoe die reageert op gas-los. Heeft al meer dan een half jaar niet gelopen, dus misschien wel weer verstandig om die weer wat gymnastiek te laten doen...
Groeten en alvast bedankt voor de reacties!
Je LMM zit onder die zwarte Denso doos.
Hoe zien je bougies er eigenlijk uit? En je bougiekabels.
(ik heb nog een tune-up kitje liggen van twosrus)
Hoe zien je bougies er eigenlijk uit? En je bougiekabels.
(ik heb nog een tune-up kitje liggen van twosrus)
- frankie-turbo
precies.. kan ook wel eens helpen
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
of zoeen:

NOS werkt ook goed 

-
BJPC
Je hebt een speciaal inlaat/gasklephuis middeltje te koop bij zowat elke automaterialen zaak (zelfs Heuts).
Gewoon even schoon spuiten (niet de hele spuitbus erin leeg spuiten).
Alles monteren> auto laten lopen, waarna deze wrs even begint te zwamen.
Bij mij liep die na deze handelingen stukken beterz.
Gewoon even schoon spuiten (niet de hele spuitbus erin leeg spuiten).
Alles monteren> auto laten lopen, waarna deze wrs even begint te zwamen.
Bij mij liep die na deze handelingen stukken beterz.