Sinds enkele dagen rijdt mijn AW11 niet meer zo lekker. Hij heeft last van een heftige gas / gas los reactie. Bij constante snelheid op vlakke weg is dit zeer vervelend, zeker als de motor net op het omslagpunt gas / gas los draait. Hij begint dan sterk te stotteren. Iets gas bijgeven of gas loslaten lost dit probleem op. Het enige wat anders is dan normaal, is dat ik Shell V-power heb getankt. Deze zou een octaangehalte van 97.nogwat hebben, iets lager dus dan de vereiste 98. Zou dit een oorzaak kunnen zijn, of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
groeten, Arjen
Heftige gas / gas-los reactie
Moderator: Pieten
Ik heb ook vaak genoeg op 95 gereden leverde ook geen problemen op. Misschien dat er iets in je gasklephuis blijft hangen?
Ik rij zelf al een aantal maanden op V-power, en heb nergens last mee.
Welk bouwjaar is je mr2?
En heb je die hele EGR meuk er in zitten?
Welk bouwjaar is je mr2?
En heb je die hele EGR meuk er in zitten?
Ik heb ook de EGR meuk erop zitten. Zou weinig uit mogen maken. Kijk voor de gein is in je gasklep huis...
EGR kan nog wel eens flinke troep achterlaten. Haal je luchtinlaatbuis eens los van je gasklephuis en kijk eens hoe vies je gasklephuis van binnen is. (je zal er nog van schrikken).
Kan eventueel ook aan je carterontluchting liggen. Als die er veel olie doorheen gooit..
Kan eventueel ook aan je carterontluchting liggen. Als die er veel olie doorheen gooit..
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Rij altijd op euro 95.
En diesel toch??
- Green Goblin
Ook wel eens, maar daar loopt ie niet zo mooi op....
- frankie-turbo
psies.. hebben die hokken geen MAF?
zoja maak de luchtweger zelf ook even schoon met contactspray (geen remmenreiniger)
zit niet zo in de aw11jes... ik weet dat sommige oudere types 4age een luchtweger hebben
als ie die niet heeft kan het niet veel anders zijn als het gasklephuis, vaccuum aansturing van de brandstofdruk regelaar, of ontsteking
EGR is rommel en moet je dumpen als het kan