k heb een klein prijsje gewonen met staatslotterij en heb nu een bedragje liggen voor mijn 4age
welke nokkenassen kun je het beste plaatsen in een 4age voor op de weg
ik wil een setje plaatsen in mijn 4age
ik wil gewoon een snelle stoplicht sprint kunnen maken dus ik denk dat onderin wel wat meer vermogen mag zitten wat is de beste keuze
wie heeft hier ervaring mee of rijd met een scherpere nokkenstok
en zou het nog wat uit maken als ik een setje dubbele webers of itb gaskleppen(20v) er op schroef wat is de beste keuze
en wat moet je veranderen om met itb gaskleppen 20v te rijden
en zijn er ook leuke uitlaat systemen voor de mr2 te krijgen wat extra sound (geen sebring die heb ik er nu onder)
wat voor nokkenassen in 4age
Moderator: Pieten
- nielsfeenstra
- Ik lul al aardig mee !
- Type MR2: AW11
Ik heb ook een klein prijsje gewonnen met de staatsloterij, maar ik kan er nog geen volle tank van halen..
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
Een blacktop 20v swappen is goedkoper dan aftermarket nokkenassen kopen en deze laten monteren..en dan de rest nog wat je moet aanpassen voordat je überhaupt wat meer vermogen krijgt.. dan komt nog eens de vraag of je oude 4age dat nog wel waard is.. als je meer vermogen wilt zul je meer rpm's moeten draaien, je zult de inlaat en uitlaat moeten aanpassen om hogere rpm's te kunnen draaien. Je kunt ook alleen de nokken erin laten monteren, maar als de rest hetzelfde blijft dan is je winst heel minimaal.
2 jaar geleden ; een gereviseerde 4age 16v in een AE86, bewerkte kop, alles nieuw, aangepaste uitlaat, aangepaste inlaat.. 134wielpk's in Goes op de dynojet. Diezelfde dag 3 andere standaard (!) Blacktop 20v's met hetzelfde vermogen en 2 Blacktop 20v's met slechts minimale aanpassingen met 143 en 145wielpk's.
2 jaar geleden ; een gereviseerde 4age 16v in een AE86, bewerkte kop, alles nieuw, aangepaste uitlaat, aangepaste inlaat.. 134wielpk's in Goes op de dynojet. Diezelfde dag 3 andere standaard (!) Blacktop 20v's met hetzelfde vermogen en 2 Blacktop 20v's met slechts minimale aanpassingen met 143 en 145wielpk's.
-
Brum
Je had toch nog een 4agze liggen?
showthread.php?t=10243
Ga je die toch van dat geld reviseren en inbouwen.
showthread.php?t=10243
Ga je die toch van dat geld reviseren en inbouwen.
- nielsfeenstra
- Ik lul al aardig mee !
10 september de zelfde dag dat de trekking was heb k de motor verkocht
dom dom dom
dom dom dom
- tweakmaster
gewoon dikkere koppakking ertussen en een starlet turbo op lage druk en gaan
(geen id of t werkt, tis nog vroeg
)
-
Brum
tweakmaster wrote:gewoon dikkere koppakking ertussen en een starlet turbo op lage druk en gaan(geen id of t werkt, tis nog vroeg
)
Het zou wel kunnen, maar je zit een beetje krap met de ruimte voor de turbo.
Maar alles is aan te passen.......
- tweakmaster
met een hamer past alles en met ducktape blijft alles zitten toch? :p
- tweakmaster
kauwgum voor gevordenden volgens paul 
Lepel er inderdaad lekker een 20V in. Past op de bestaande motorsteunen, kabelboom kost je 250 dollar geloof ik om plug and play te laten maken. C52 past erachter, en de koelleidingen zijn zo gemaakt.
The official west coast customs sollutions.tweakmaster wrote:kauwgum voor gevordenden volgens paul
- Eeuwige twijfelaar
C52 is ruk achter een 20v.. C56 is al 'wil wel maar kan net niet' , laat staan een C52.Xhermes wrote:Lepel er inderdaad lekker een 20V in. Past op de bestaande motorsteunen, kabelboom kost je 250 dollar geloof ik om plug and play te laten maken. C52 past erachter, en de koelleidingen zijn zo gemaakt.
Zeg ook niet dat het ideaal is. Het past 
De 6-bak van de Levin is ideale combo voor de 20V. Dat is wat C160?