Swap 3sge naar 3sgTe

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Zonder naar de foto te kijken gok ik fuelcut defense (zijn nl ook 3 draadjes en een van de meestvoorkomende mods).
AfbeeldingAfbeelding
Broekie

Bericht door Broekie »

Ik heb nog een Apexi Power FC met commander liggen, dan heb je geen fuel cut dinges meer nodig, en kan je heel wat meer uit je Turbo blokje halen...
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Ga je de traction control ook overzetten op jouw auto? TRC in een MR2 is namelijk 1 van de zeldzaamste opties!

Succes

Tip: draai je downpipe alvast een keer van je turbo af en weer erop. Dat scheelt straks veel wonden en ergernis als je je downpipe gaat vervangen.
Gebruikersavatar
Mikeymike
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 222
Lid geworden op: 29 dec 2008, 20:02
Type MR2: AW11

Bericht door Mikeymike »

Veel succes met de swap Shaggy :) keep the pictures posting..ben het zelf ook van plan in de toekomst..ben benieuwd!:P
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

ik wil je niet ongerust maken maar de bladen van je turbo wiel zien er niet echt fris uit.. aan de rand te zien is hij ook al aangelopen
de schoepen sluiten niet mooi aan op het huis, normaal zit daar maximaal 1mm ruimte tussen en loopt de kromming van de schoep naadloos mee met het huis, en zo te zien bij jou veel meer speling op en de naad vormt anders dan normaal

gevalletje dode turbo lijkt het op

ik kan me vergissen hoor, maar meld et maar even
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Zo dat gaat snel!

Wat is er vantevoren verder met de motor gedaan?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Heb je in ook de turbo benzine pomp overgezet en turbo schakelkabels gebruikt? Niet vergeten ;)
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

Ik mag hopen dat je de distributie wel vernieuwd hebt???
Anders kan je binnenkort grote problemen verwachten....
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
franksmits

Bericht door franksmits »

Mooi dat je er zo blij mee bent. Ik kan alleen uit je topic opmaken dat jouw project anders loopt dan van de rest (qua voorbereiding en vervanginging).

Nogmaals, succes!
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Het zijn jouw centen en het gaat om jouw auto. Als jij er tevreden mee bent, is het goed. Jij hebt er iemand bij om je te helpen, welke volgens jou een expert is, wie zijn wij om er aan te twijfelen.

Tuurlijk tips kunnen we allemaal gebruiken, maar zoals met alles krijg je als je hier je project post 2 soorten tips: nuttige tips en tips wat niets meer is dan makkelijk gepraat.

Nu roepen we met z'n allen dat je je distributieriem had moeten vervangen voor de swap. Maar als we een auto kopen en de boekjes geven aan dat ie recent is vervangen, rijden we er allemaal mee gewoon mee door omdat ie net nieuw is. ;)

Zelfde geld voor de motor, in een auto die we kopen doen we er niks aan als ie goed loopt, maar bij een swap moet ie eigenlijk toch uit elkaar...


Iig veel plezier met je turbo mr2 ;D
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
franksmits

Bericht door franksmits »

Sommige hebben er niets aan gedaan, sommige gaan naar het RDW station en geven op dat er een turbo swap is gedaan. In de systemen staat omschreven dat een Mr2 turbo 200pk heeft, dit blijft onder de 40% vermogens toename.

Ze controleren dus of het werk goed is gedaan, controleren de motorcode en je kentekenbewijs wordt aangepast.

Ik heb er geen ervaring mee, dus ik zou even wachten op een reactie van iemand die dit al gedaan heeft!
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

nijs goed om te horen
Afbeelding
xander

Bericht door xander »

niet nodig , inhoud en aantal cilinders blijft hetzelfde en vermogen staat niet op je blok geschreven .
Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

Bericht door gorsche »

goed bezig kerel! Ziet er netjes uit!
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Je kan een analoge snelheidsensor in je bak plaatsen, daar kan je dan gewoon de originele kabel in draaien.
franksmits

Bericht door franksmits »

Dat klopt, dat is bij mij ook gebeurt!
Plaats reactie