Ik had al plannen gemaakt om het dashboard te gaan spuiten omdat een vorige eigenaar het nodig vond om er goedkoop nep leer in een vieze rode kleur op te plakken. Dat leer had ik er al snel afgehaald en daaronder bleek rode verf te zitten. Er was dus door een vorige bezitter al een poging gedaan om het dashboard rood te maken met spuitbussen maar daar is (waarschijnlijk door tegenvallend resultaat) uiteindelijk dus nepleer overheen geplakt.
Hieronder een tweetal foto's met het nepleer er nog op geplakt.

Op sommige stukken trok ik met het leer ook de verf er mee af maar op de meeste plaatsen bleef de rode verf zitten met lijmresten. Het leer van de versnellingspook was ook kapot en wat versleten dus dat heb ik er maar gelijk ook afgehaald.
En nog een foto'tje na het verwijderen van het nepleer (resultaat: rode verf en lijmresten...)

Toen had ik dus het plan om alles wat op de vorige foto's rood is, mooi zilver/aluminiumkleurig te maken. Had ook al de benodigde materialen in huis gehaald, alleen nog geen tijd om er aan te beginnen. Echter ben ik nu een beetje van zilver/aluminium afgestapt en ik heb ook maar besloten om het niet bij de middenconsole te houden maar om dus het hele interieur te restylen/retrimmen or whatever.
Ik heb nog geen planning wanneer ik het af wil hebben maar aangezien ik er nu toch nauwelijks meer in ga rijden mag het tot het voorjaar duren wat mij betreft. Ik ben dit weekend eerst maar eens begonnen met het hele dashboard uit te bouwen.
Mijn berging ziet er nu zo uit...

En mijn MR2 ziet er nu zo uit...

Het tellerhuis heb ik nog maar ff teruggezet, nu kan ik er in elk geval nog in rijden (indien nodig).
Hoe wil ik het gaan maken? Nou de middenconsole waar ik zilverplannen mee had wil ik nu pianozwart hebben en de rest van het interieur ongeveer in deze kleurstelling:

Of het exact zo gaat worden weet ik niet, wellicht verander ik nog van mening. Wilde eerst (gebroken) wit of een andere crème witte kleur maar toen kwam ik dit tegen en dit vond ik gelijk echt heel vet dus de kans is groot dat het er zo ongeveer uit komt te zien. Het bekleden van het interieur zal ik wel uit handen moeten geven, als ik dat zelf zo moet gaan maken dan komt het niet goed
Behalve het interieur met leer bekleden wil ik nog wat andere dingetjes zoals een sportstuurtje, andere wijzerplaatverlichting en witte tellerplaten etc. Ook kwam ik dit tegen op een Duits MR2 forum en dit lijkt mij toch ook wel heel mooi om er in te hebben. Dit is handwerk en naar ik weet niet zo te koop voor de MR2. Wordt dus oefenen met polyester etc.