Project interieur re-trim

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

jvlierop
Sinds ik mijn MR2 heb aangeschaft in juli van dit jaar heb ik er nog maar nauwelijks iets mee gedaan. Heb hem vanaf ik hem heb voorzien van een paar onderhoudsklusjes/nieuwe onderdelen, een polijstbeurt en een setje MR2club matten. Nog niet echt de moeite waard dus om er een nieuw project topic aan te wijden. Nu ik dit weekend toch met wat meer ingrijpende veranderingen ben begonnen vond ik het toch tijd om er maar een project van te maken.

Ik had al plannen gemaakt om het dashboard te gaan spuiten omdat een vorige eigenaar het nodig vond om er goedkoop nep leer in een vieze rode kleur op te plakken. Dat leer had ik er al snel afgehaald en daaronder bleek rode verf te zitten. Er was dus door een vorige bezitter al een poging gedaan om het dashboard rood te maken met spuitbussen maar daar is (waarschijnlijk door tegenvallend resultaat) uiteindelijk dus nepleer overheen geplakt.

Hieronder een tweetal foto's met het nepleer er nog op geplakt.

Image

Image

Op sommige stukken trok ik met het leer ook de verf er mee af maar op de meeste plaatsen bleef de rode verf zitten met lijmresten. Het leer van de versnellingspook was ook kapot en wat versleten dus dat heb ik er maar gelijk ook afgehaald.

En nog een foto'tje na het verwijderen van het nepleer (resultaat: rode verf en lijmresten...)

Image

Toen had ik dus het plan om alles wat op de vorige foto's rood is, mooi zilver/aluminiumkleurig te maken. Had ook al de benodigde materialen in huis gehaald, alleen nog geen tijd om er aan te beginnen. Echter ben ik nu een beetje van zilver/aluminium afgestapt en ik heb ook maar besloten om het niet bij de middenconsole te houden maar om dus het hele interieur te restylen/retrimmen or whatever.

Ik heb nog geen planning wanneer ik het af wil hebben maar aangezien ik er nu toch nauwelijks meer in ga rijden mag het tot het voorjaar duren wat mij betreft. Ik ben dit weekend eerst maar eens begonnen met het hele dashboard uit te bouwen.

Mijn berging ziet er nu zo uit...

Image

Image

En mijn MR2 ziet er nu zo uit...

Image

Het tellerhuis heb ik nog maar ff teruggezet, nu kan ik er in elk geval nog in rijden (indien nodig).

Hoe wil ik het gaan maken? Nou de middenconsole waar ik zilverplannen mee had wil ik nu pianozwart hebben en de rest van het interieur ongeveer in deze kleurstelling:

Image Image

Of het exact zo gaat worden weet ik niet, wellicht verander ik nog van mening. Wilde eerst (gebroken) wit of een andere crème witte kleur maar toen kwam ik dit tegen en dit vond ik gelijk echt heel vet dus de kans is groot dat het er zo ongeveer uit komt te zien. Het bekleden van het interieur zal ik wel uit handen moeten geven, als ik dat zelf zo moet gaan maken dan komt het niet goed ;D

Behalve het interieur met leer bekleden wil ik nog wat andere dingetjes zoals een sportstuurtje, andere wijzerplaatverlichting en witte tellerplaten etc. Ook kwam ik dit tegen op een Duits MR2 forum en dit lijkt mij toch ook wel heel mooi om er in te hebben. Dit is handwerk en naar ik weet niet zo te koop voor de MR2. Wordt dus oefenen met polyester etc.

Image
Image
Image
Image
Green Goblin
Type MR2: AW11
Mooie plannen. Kan alleen nog maar beter worden !

Sowieso is dit al een verbetering:

Image

ten opzichte van dit:

Image
BlackMR2
je pakt het in 1 keer goed aan, word nog een leuke klus,

heel veel suc6
jvlierop
Green Goblin wrote:Mooie plannen. Kan alleen nog maar beter worden !

Sowieso is dit al een verbetering:

ten opzichte van dit:
hehe LoL
jvlierop
BlackMR2 wrote:je pakt het in 1 keer goed aan, word nog een leuke klus,

heel veel suc6
dank je, ik zal het nodig hebben. het uitbouwen was het makkelijkst, dat viel ook reuze mee haha
mr2PUNTfreak
Pakt het wel grondig aan, maar rijden zo is wel strafbaar, je hebt namelijk geen richtingaanwijzers zo. Of je moet de schakelaar van de alarmverlichting even terugplaatsen.
jvlierop
Jah klopt dat had ik al gemerkt maar bedankt voor de oplettendheid :) Maar ik hoef er in principe ook niet meer in te rijden nu. Hooguit een keertje verplaatsen. Ik wil het inderdaad maar in 1x grondig aanpakken, anders blijf ik aan de gang met telkens in- en uitbouwen.
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Mooie doelstellingen, het voorbeeld van de eindresultaten beloven wat!!! Succes!
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Succes......dat nepleer was echt verschrikkelijk lelijk.
johnwoo
Nice, heb je meer/grotere plaatjes van dat tan interieur?
Zoiets wil ik ook ooit nog eens (als m'n huidige leer versleten is, kan nog even duren :P).
Alleen zou ik de middentunnel en hemel zwart houden en de deuren omgekeerd doen (deur zwart en deurpaneeltje tan, ipv andersom zoals hier).
jvlierop
johnwoo wrote:Nice, heb je meer/grotere plaatjes van dat tan interieur?
Zoiets wil ik ook ooit nog eens (als m'n huidige leer versleten is, kan nog even duren :P).
Alleen zou ik de middentunnel en hemel zwart houden en de deuren omgekeerd doen (deur zwart en deurpaneeltje tan, ipv andersom zoals hier).
Nee helaas niet meer of grotere plaatjes... Althans nog niet ;D Wellicht als ik klaar ben met de mijne..;)

Ik weet ook nog niet of alles wat daar zwart is bij mij zwart blijft en alles wat daar tan is bij mij tan wordt. Het is meer voor een indruk hoe het ongeveer moet gaan worden, welke kleurcombinatie.

Ik ga in elk geval eerst een poging wagen om die tellerbehuizing te maken. Volgende week ben ik de hele week vrij dus dan kan ik me mooi daar op gaan richten. Heb nog wel eerst een tweedehands tellerbak nodig waar ik op kan gaan voortborduren. Het is een beetje een risico om mijn eigen te gebruiken voor het geval het mislukt.
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Als je zelf gaat poly-en, dan kan je het beste eerst een vorm van foam maken en daarover de vezels + hars heen leggen. Zorg ervoor dat je tijdens het gladstrijken van binnen naar buiten werkt, anders krijg je luchtbelletjes onder de hars en dat geeft geen mooi resultaat.

Hou bij het maken van de legvorm rekening met het feit dat je het gemaakte onderdeel er wel weer uit/af wil krijgen.
jvlierop
Ik heb intussen al tig offertes liggen voor het bekleden van het complete interieur, dus stoelen, deurpanelen, stijlen, hemel, zonnekleppen, middenconsole, dashboard etc. Gewoon complete interieur dus. Prijzen varieeren enorm... Goedkoopste offerte is 2.500 euro en duurste is 6.000 euro. Behoorlijke verschillen dus. Wel allemaal uitgaande van echt leder en dan 2 kleuren.

Mijn polyester project loopt nog, ben al 2x opnieuw begonnen omdat de vorm en maat telkens niet juist waren. De juiste vorm maken is toch lastiger dan ik had gedacht.
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
2500 - 6000 euro is inderdaad een behoorlijk verschil. Maar vind ook 2500 euro een hoop geld :P

Ik neem aan dat je niet de hemel en de vloerbekleding van leder gaat voorzien?
Wil je de middentunnel + kastje + dashboard ook in leder laten bekleden? Of laat je dit spuiten in je favoriete kleur?

Indien je het toch te duur vindt, is het misschien een optie om je autostoelen toch te laten voorzien van nepleder? Ook dit kan heel mooi zijn.
Zelfs bij topmerken als Audi / Volvo is alleen het middendeel van de stoelen bekleed met echt leder. Dus het gedeelte waar je op zit. Alle overige delen zijn ook gemaakt van nepleder en daar zie je niks van ;)
jvlierop
FreshPrince wrote:2500 - 6000 euro is inderdaad een behoorlijk verschil. Maar vind ook 2500 euro een hoop geld :P

Ik neem aan dat je niet de hemel en de vloerbekleding van leder gaat voorzien?
Wil je de middentunnel + kastje + dashboard ook in leder laten bekleden? Of laat je dit spuiten in je favoriete kleur?

Indien je het toch te duur vindt, is het misschien een optie om je autostoelen toch te laten voorzien van nepleder? Ook dit kan heel mooi zijn.
Zelfs bij topmerken als Audi / Volvo is alleen het middendeel van de stoelen bekleed met echt leder. Dus het gedeelte waar je op zit. Alle overige delen zijn ook gemaakt van nepleder en daar zie je niks van ;)
2.500 is idd ook een hoop geld, maar vergeleken bij de duurste offerte is het een koopje ;D

Hemel wel, is ook in de prijs begrepen. Vloertapijt, dus zeg maar vanaf de instaplijst/dorpel, onder de matten door en onder de stoelen door tot aan de onderrand van het dashboard/middentunnel niet. Dat is al zwart en moet toch zwart blijven. middentunnel/dashboard/kastje ook in leder ja, dus niet laten spuiten. Dit zit bij alle offertes ook in de prijs begrepen. Je krijgt anders als je gaat spuiten toch nooit exact dezelfde kleur als het leder.

Ik heb van één bedrijf naast een offerte ook een aantal foto's gekregen van een MR2 die zij reeds van een compleet lederen interieur hebben voorzien. Maar deze heeft werkelijk alles in leder laten bekleden, ook vloertapijt etc. En dan ook nog eens alles in 1 kleur, dat is mij net weer iets teveel van 't goede.

Zal ze wel posten maar dan moet ik ze eerst ff uploaden.. Nu geen zin in haha
jvlierop
Hierbij zoals eerder al beloofd de foto's van dat bedrijf die al eerder een MR2 voorzien hebben van een nieuw leder interieur.

Niet mijn smaak maar het werk wat ze leveren ziet er zo op de kijk niet verkeerd uit!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Issie van iemand hier toevallig...??

Heb intussen nog een nieuwe offerte gekregen van een bedrijf die het hele zooitje voor 1.850 euro voorziet van leer... Heb alleen nog niet gezien hoe de kwaliteit van hun werk is, hebben geen site etc. namelijk.

Maar goed, heb intussen al wel vast een sportstuur gekocht van Momo met naaf en een Honda S2000 startknop. Kan dus weer verder aan de slag.
bond
Dit ziet er wel heel gaaf uit :dux-blij_thumb-up:
Gidon-V6
Niet bepaald mijn smaak......
Is leer op de vloer praktisch????
Ziet er over het algemeen netjes uit. Ik zie b.v. bij de armsteun wel behoorlijk wat bobbels.

Zet je de Honda startknop wel op een dubbel relais??
Ik heb hier het aansluitschema van, dus als je dat wilt hebben....pmetje...
jvlierop
Gidon-V6 wrote:Niet bepaald mijn smaak......
Is leer op de vloer praktisch????
Ziet er over het algemeen netjes uit. Ik zie b.v. bij de armsteun wel behoorlijk wat bobbels.

Zet je de Honda startknop wel op een dubbel relais??
Ik heb hier het aansluitschema van, dus als je dat wilt hebben....pmetje...

Nee mijn smaak is het ook niet echt. Leer op de vloer lijkt mij ook verre van praktisch, al helemaal niet in die kleur...

Ik heb van Maarten het aansluitschema al gekregen voor de S2000 startknop. Neem aan dat jij die ook hebt... In elk geval bedankt. Mocht ik er toch niet uit komen met aansluiten dan pm ik je wel oke?

Met op een dubbel relais zetten bedoel je denk ik versie 4 uit dat aansluitschema of niet? Zit alles er trouwens standaard bij om aan te sluiten? Relais etc.
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Ik kwam dit tegen op MR2OC. Moest gelijk aan jouw project denken ;D Misschien dat je hier nog wat ideetjes uit kan halen?
Hoe staat het eigenlijk met jou project?

De bekleding komt van http://www.lsc-interiors.co.uk/index.html

Image

Image

Image

Image
Post Reply