Ik verbind terminal E1 met T, de auto is op bedrijfstemperatuur, alle schakelaars zijn uit, versnelling in neutraal en t contact aan. Al deze dingen en nog geen knipperend Check Engine Light.
Iemand een idee wat ik fout doe?
Uitlezen ECU lukt niet..
Moderator: Pieten
Hoe heb je E1 en T1 doorverbonden? Misschien maakt je 'bruggetje' niet helemaal lekker contact?
Heb t geprobeerd met een koperdraadje en met een paperclip..
Nee, maar heb ik eerlijk gezegd ook nooit gezien bij een AW11..
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Even je dynamo loskoppelen, moet ie ook gaan branden (of je multiriem er af)
IS dat moeilijk?
- Green Goblin
Onderste en bovenste bout dynamo los. Dynamo naar blok toeduwen. Multiriem eraf.
Check Engine en acculampje moeten branden. Niet te lang doen want je waterpomp draait natuurlijk ook niet.
Multiriem er weer op. Dynamo van blok afduwen. Bouten vastdraaien.
Check Engine en acculampje moeten branden. Niet te lang doen want je waterpomp draait natuurlijk ook niet.
Multiriem er weer op. Dynamo van blok afduwen. Bouten vastdraaien.
Kan ik daar veel aan verkloten?
Nou ja, zoals gezegd draait zonder de multiriem de waterpomp ook niet mee. Ik zou er persoonlijk de voorkeur aan geven om even de stekkers van de dynamo los te halen...zou je hetzelfde effect moeten hebben zonder de multiriem te verwijderen en de waterpomp blijft mooi meedraaien
Dan trouwens nog niet te lang doet, want dan draait het hele spul alleen op de accu natuurlijk. Zou jammer zijn als je die helemaal leeg trekt natuurlijk
Dan trouwens nog niet te lang doet, want dan draait het hele spul alleen op de accu natuurlijk. Zou jammer zijn als je die helemaal leeg trekt natuurlijk
- Green Goblin
Nou ja, dat kan ookBlof-fan wrote:Nou ja, zoals gezegd draait zonder de multiriem de waterpomp ook niet mee. Ik zou er persoonlijk de voorkeur aan geven om even de stekkers van de dynamo los te halen...zou je hetzelfde effect moeten hebben zonder de multiriem te verwijderen en de waterpomp blijft mooi meedraaien![]()
Ok, Paul de how-to
Druk stekker in.
Trek stekker uit dynamo.
Montage in omgekeerde volgorde.
Er zit dus gewoon een stekker in de dynamo.. Dat maakt alvast een groot gedeelte duidelijk. Meen ik serieus overigens, ik wist echt niet hoe dat zat..Green Goblin wrote:Ok, Paul de how-to
Druk stekker in.
Trek stekker uit dynamo.
T met E1
Nee, maar er is een vermoeden dat mijn lambdasensor niet (goed) werkt.
Ik denk dat er een fout in je how-to zit, want als ik de stekker er uit trek gaan er helemaal geen lampjes meer branden. Ook niet als hij alleen op contact staat..Green Goblin wrote:Nou ja, dat kan ook![]()
Ok, Paul de how-to
Druk stekker in.
Trek stekker uit dynamo.
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
gooi je blok eens tussen je nokassen vol met water.. misschien gaan de lampjes dan branden? 
- Green Goblin
Ok, dan zit daar een soort beveiliging op dus.Leliev wrote:Ik denk dat er een fout in je how-to zit, want als ik de stekker er uit trek gaan er helemaal geen lampjes meer branden. Ook niet als hij alleen op contact staat..
Probeer mijn eerste optie maar (multiriem loshalen). Die hoort zeker te werken.
Ga ik proberen..
Heb je daar ook een how-to van?
Heb je daar ook een how-to van?