Drie Landen Alpen Tour 2010
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Drie Landen Alpen Tour 2010
Organisatie: Wing
OVER DE KONINGIN VAN DE ALPENWEGEN
DE STELVIOPASS (2757M)
De vierde etappe van de
DWARS DOOR DE ALPEN TOUR 2010
gaat o.a. over de Passo Stelvio, welke op de weg van Prato Allo Stelvio naar Bormio ligt.
De beklimming naar de pas aan de Oostzijde is bijzonder spectaculair en vooral geliefd en bekend bij de sportieve rijder.
Het is een uitdaging voor mens en machine!
Er zijn verschillende mogelijkheden een berg te overwinnen.
Je kunt een tunnel graven, of om de berg heen rijden. Je kunt echter ook een weg, met 48 haarspeldbochten tegen de berg opleggen, waardoor een wegenbouwkundig kunstwerk ontstaat, dat in het gehele alpengebied zijn weerga niet kent.
We hebben het over de Stelviopas, beter gezegd de Oostelijke helling, die vanuit het Vinschgaudal tot bijna aan de top gaat.
Eens was de Stelviopas de hoogste alpenweg. Sinds de ontsluiting van de Col d@Iseran en de Col Restefond de la Bonette in de Franse alpen heeft de Stelviopas deze positie verloren. Gebleven echter is de benaming:
Koningin van de alpenwegen
Dit is grotendeels te danken aan de ongeëvenaardheid van de door terrassen gevormde weg, die oorspronkelijk bedoeld was als de kortste weg tussen Tirol en het indertijd nog Oostenrijkse Milaan.
Vanaf het tijdstip van opening van de weg in het jaar 1826 tot heden is er wel het een en ander veranderd.
Onveranderd is het oorspronkelijk terrassen tracé, dat gaandeweg op enkele plaatsen verbreed is en waarvan de betonnen beschermingsranden in de bochten verbeterd zijn.
Evenals vroeger vergt de gang over de Stelviopas conditie en prestatiedrift, maar met een MR2 vlieg je natuurlijk in sneltreinvaart naar boven.
Althans... vergeleken met paard en wagen van vroeger!
De toeristische aantrekkingskracht van dit traject blijkt wel uit de grote stromen verkeer die op mooie dagen de pas willen overwinnen.
Vanuit Prato Allo Stelvio gaat men door het brede zonnige Vinschgaudal en bereikt over een kaarsrechte weg snel de ingang van het Trafoidal.
Twee populieren maken zich aan weerszijden van de weg zeer breed en verhinderen bijna de toegang tot een kloofachtig dal. We rijden verder over een reeds behoorlijk stijgende weg, evenwijdig aan de Suldenbeek lopend.
Het gehucht Stilfser Brücke is een voormalige bergarbeiders nederzettting.
Er liggen een paar huisjes verspreid op een rand aan de Oostkant van de Fallaschkamm. Hier steken we de Suldenbeek over.
Terugkijkend zien we de met sneeuw bedekte toppen van de Weiszkugel (3736m), de op een na hoogste berg van de Ötztaleralpen.
Door een met bossen bedekte kloof gaat de weg verder omhoog naar de voormalige Oostenrijkse vesting Gomagoi, het eerste grotere dorp in het dal.
De weg loopt verder omhoog met een regelmatige wisseling van de dalzijden. Plotseling is er de eerste bocht, gekenmerkt door een kilometersteen met het opschrift 48. We bereiken nu Trafoi, het laatste gehucht voor de pas.
Het bos op de bergflanken wijkt nu langzaam terug, terwijl er gelijktijdig een prachtig uitzicht op het met gletschers bedekte einde van het dal opdoemt.
Op zonnige dagen wordt je bijna verblind door de schitterrende sneeuw, de witte pracht van de ijsbeekjes en de gletschers.
Ze lopen van de berghellingen rond de donkere en pyramide-vormig oprichtende Madatschspitze, diep naar de bodem van het dal.
Hoogstammige naaldbossen langs de hellingen van de Fallaschkam belemmeren ons het uitzicht , en de smalle bochten in de weg vergen onze volledige aandacht. Reeds na enkele kilometers wijkt het bos en bij een kleine herberg Weiszer Knott is een korte stop welkom.
Majestueus verheft zich op de tegenovergelegen dalzijde het
Ortler -bergmassief.
De met brokken steen en rots bedekte helling gaat over in een
met een gletscher- bedekte kroon.
Verdere bochten langs een met rotsen en grind bedekte berghelling aan de rechter dalzijde brengen ons naar de Franzenhoogte. Dit is een klein dal, dat naar keizer Frans de 1ste van Oostenrijk genoemd werd. Hier was ooit een belangrijk voorraadstation voor de plaatselijke bewoners.
Tegenwoordig staat er een hotel, waarvan de tennisbaan niet in het landschap van het hooggebergte past.
Nog 21 haarspeldbochten liggen er voor ons tot aan de pas, elk voorzien van een betonnen rand, die 21 maal precies de volgende rijstijl vereisen:
1 voor de bocht bij remmen,
2 snelheid verminderen tot bijna stapvoets rijden,
3 volgas optrekken bij het uitgaan van de bocht,
Of het zich hierbij om een echt rijgenoegen handelt?
Dit te beoordelen, laat ik liever aan je persoonlijke beleving over.
Bovendien komt daar nog bij het levendige tegenverkeer en de slechte toestand van het wegdek, die de beschreven handelwijze hinderen.
Verschillende parkeerplaatsen naast de bochten geven wel steeds de mogelijkheid te pauzeren en daar moet je dan ook van profiteren, want steeds mooier en mooier wordt het uitzicht op de Ortler en de daarnaast liggende bergtoppen.
Onverwachts ligt dan de pas voor ons en daarmee ook een kermis van souvenirwinkels en eettentjes.
Dit wordt ook veroorzaakt door het feit dat de Alp zomerskigebied is.
Het mooiste uitzicht op de juist overwonnen bochten heeft men overigens 100 meter boven de pas; bij of in de Tibethut, wiens karakteristieke ronde bouw zich iets oostelijk van de pas verheft. De pas zelf biedt slechts een zeer beperkt uitzicht.
Het onderwerp van gesprek zal wel de overwonnen bochten zijn, die op geen enkele manier te vergelijken zijn met het bobsleebaan-achtige circuit van nu volgende afdaling door het Brauliodal naar Bormio.
Wij geven er de voorkeur aan, om bij Cantoniera rechts af te slaan en over de Umbrailpas Zwitserland in te gaan,om vervolgens onze route richting het belasting paradijsje Samnaun te vervolgen.
Wing
OVER DE KONINGIN VAN DE ALPENWEGEN
DE STELVIOPASS (2757M)
De vierde etappe van de
DWARS DOOR DE ALPEN TOUR 2010
gaat o.a. over de Passo Stelvio, welke op de weg van Prato Allo Stelvio naar Bormio ligt.
De beklimming naar de pas aan de Oostzijde is bijzonder spectaculair en vooral geliefd en bekend bij de sportieve rijder.
Het is een uitdaging voor mens en machine!
Er zijn verschillende mogelijkheden een berg te overwinnen.
Je kunt een tunnel graven, of om de berg heen rijden. Je kunt echter ook een weg, met 48 haarspeldbochten tegen de berg opleggen, waardoor een wegenbouwkundig kunstwerk ontstaat, dat in het gehele alpengebied zijn weerga niet kent.
We hebben het over de Stelviopas, beter gezegd de Oostelijke helling, die vanuit het Vinschgaudal tot bijna aan de top gaat.
Eens was de Stelviopas de hoogste alpenweg. Sinds de ontsluiting van de Col d@Iseran en de Col Restefond de la Bonette in de Franse alpen heeft de Stelviopas deze positie verloren. Gebleven echter is de benaming:
Koningin van de alpenwegen
Dit is grotendeels te danken aan de ongeëvenaardheid van de door terrassen gevormde weg, die oorspronkelijk bedoeld was als de kortste weg tussen Tirol en het indertijd nog Oostenrijkse Milaan.
Vanaf het tijdstip van opening van de weg in het jaar 1826 tot heden is er wel het een en ander veranderd.
Onveranderd is het oorspronkelijk terrassen tracé, dat gaandeweg op enkele plaatsen verbreed is en waarvan de betonnen beschermingsranden in de bochten verbeterd zijn.
Evenals vroeger vergt de gang over de Stelviopas conditie en prestatiedrift, maar met een MR2 vlieg je natuurlijk in sneltreinvaart naar boven.
Althans... vergeleken met paard en wagen van vroeger!
De toeristische aantrekkingskracht van dit traject blijkt wel uit de grote stromen verkeer die op mooie dagen de pas willen overwinnen.
Vanuit Prato Allo Stelvio gaat men door het brede zonnige Vinschgaudal en bereikt over een kaarsrechte weg snel de ingang van het Trafoidal.
Twee populieren maken zich aan weerszijden van de weg zeer breed en verhinderen bijna de toegang tot een kloofachtig dal. We rijden verder over een reeds behoorlijk stijgende weg, evenwijdig aan de Suldenbeek lopend.
Het gehucht Stilfser Brücke is een voormalige bergarbeiders nederzettting.
Er liggen een paar huisjes verspreid op een rand aan de Oostkant van de Fallaschkamm. Hier steken we de Suldenbeek over.
Terugkijkend zien we de met sneeuw bedekte toppen van de Weiszkugel (3736m), de op een na hoogste berg van de Ötztaleralpen.
Door een met bossen bedekte kloof gaat de weg verder omhoog naar de voormalige Oostenrijkse vesting Gomagoi, het eerste grotere dorp in het dal.
De weg loopt verder omhoog met een regelmatige wisseling van de dalzijden. Plotseling is er de eerste bocht, gekenmerkt door een kilometersteen met het opschrift 48. We bereiken nu Trafoi, het laatste gehucht voor de pas.
Het bos op de bergflanken wijkt nu langzaam terug, terwijl er gelijktijdig een prachtig uitzicht op het met gletschers bedekte einde van het dal opdoemt.
Op zonnige dagen wordt je bijna verblind door de schitterrende sneeuw, de witte pracht van de ijsbeekjes en de gletschers.
Ze lopen van de berghellingen rond de donkere en pyramide-vormig oprichtende Madatschspitze, diep naar de bodem van het dal.
Hoogstammige naaldbossen langs de hellingen van de Fallaschkam belemmeren ons het uitzicht , en de smalle bochten in de weg vergen onze volledige aandacht. Reeds na enkele kilometers wijkt het bos en bij een kleine herberg Weiszer Knott is een korte stop welkom.
Majestueus verheft zich op de tegenovergelegen dalzijde het
Ortler -bergmassief.
De met brokken steen en rots bedekte helling gaat over in een
met een gletscher- bedekte kroon.
Verdere bochten langs een met rotsen en grind bedekte berghelling aan de rechter dalzijde brengen ons naar de Franzenhoogte. Dit is een klein dal, dat naar keizer Frans de 1ste van Oostenrijk genoemd werd. Hier was ooit een belangrijk voorraadstation voor de plaatselijke bewoners.
Tegenwoordig staat er een hotel, waarvan de tennisbaan niet in het landschap van het hooggebergte past.
Nog 21 haarspeldbochten liggen er voor ons tot aan de pas, elk voorzien van een betonnen rand, die 21 maal precies de volgende rijstijl vereisen:
1 voor de bocht bij remmen,
2 snelheid verminderen tot bijna stapvoets rijden,
3 volgas optrekken bij het uitgaan van de bocht,
Of het zich hierbij om een echt rijgenoegen handelt?
Dit te beoordelen, laat ik liever aan je persoonlijke beleving over.
Bovendien komt daar nog bij het levendige tegenverkeer en de slechte toestand van het wegdek, die de beschreven handelwijze hinderen.
Verschillende parkeerplaatsen naast de bochten geven wel steeds de mogelijkheid te pauzeren en daar moet je dan ook van profiteren, want steeds mooier en mooier wordt het uitzicht op de Ortler en de daarnaast liggende bergtoppen.
Onverwachts ligt dan de pas voor ons en daarmee ook een kermis van souvenirwinkels en eettentjes.
Dit wordt ook veroorzaakt door het feit dat de Alp zomerskigebied is.
Het mooiste uitzicht op de juist overwonnen bochten heeft men overigens 100 meter boven de pas; bij of in de Tibethut, wiens karakteristieke ronde bouw zich iets oostelijk van de pas verheft. De pas zelf biedt slechts een zeer beperkt uitzicht.
Het onderwerp van gesprek zal wel de overwonnen bochten zijn, die op geen enkele manier te vergelijken zijn met het bobsleebaan-achtige circuit van nu volgende afdaling door het Brauliodal naar Bormio.
Wij geven er de voorkeur aan, om bij Cantoniera rechts af te slaan en over de Umbrailpas Zwitserland in te gaan,om vervolgens onze route richting het belasting paradijsje Samnaun te vervolgen.
Wing
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
DRIE LANDEN ALPEN TOUR 2010
Zevendaagse Tour met verblijf in een luxe ***hotel
13 juni t/m 19 juni
Ons verblijf zal zijn het 3sterren hotel “Kirchenwirt”, gelegen in het romantische Kaunertal in het Oostenrijkse Tirol. Dit luxe hotel is voorzien van mooie complete kamers, parkeergarage, sauna, Turks bad, fitnessruimte en natuurlijk een gezellige bar waar de drankjes betaalbaar zijn.
De deelnemers ontvangen een uitgebreid routeboek.
Een greep in het routeboek vertelt onsdat we op plaatsen en in landschappen komen, die hun weerga niet kennen en bijzonder geliefd zijn bij de sportieve rijders.
Zoals o.a. de Stelviopas 2757m, het te midden van bergen gelegen dwergstaatje Livigno,
de Reschenpas 1511m, Timmelsjoch 2474m, Jaufenpas 2094m, “oude” Brennerpas 1374m, de Silvretta-Hochstrasse 2032m, Flexenpas 1773m, het mondaine wintersportoord Lech en een bezoek aan het sprookjesachtig gelegen dwergstaatje en belastingparadijsje Samnaun.
Een route gaat naar Davos en St. Moritz in Zwitserland over de Flüelapas 2383m, de Albulapas 2315m en door het heerlijke Unter Engadin.
Enthousiast geworden?
Reserveer dan alvast de genoemde datum voor deze tour en schrijf zo snel mogelijk in.
Kosten per persoon:€ 335,= 6 overnachtingen op basis van 2 persoonskamers met ontbijtbuffet en diner.
(toeslag 1 persoonskamer € 45,=) incl: begeleiding van de organisatie, een zorgvuldig samengesteld roadbook en een tour-T shirt.
Theo Peters, St. Catharinastraat 42, 6235 BG ULESTRATEN
TEL/FAX: 043 - 3647398 , e-mail-adres: theopeterstravelclub@gmail.com
INSCHRIJFFORMULIER
RIJDER: Naam+voornaam________________________________Geboortedatum____________Adres______________________________Postcode _______________ Woonplaats_______________
Telefoon___________________Bank/Gironr______________e-mail-adres_______________________
auto type________________ Kenteken:_____________________ maat T-shirt ________
Passagier: Naam + voornaam______________________________________geboortedatum______________
Adres____________________Postcode________________ Woonplaats_____________maat T-shirt_________
INSCHRIJFKOSTEN
Kosten per persoon: : € 335,= €...................
Toeslag 1 pers.kamer € 45,= € __________
TOTAAL:InschrijfkostenDrieLandenAlpenTour 2010€...............
Ik maak nu 20% van het totale bedrag over op: girorek: 1783892 ten name van:
T.A.M. Peters St.Catharinastraat 42, 6235 BG ULESTRATEN
en het resterende bedrag uiterlijk 8 weken voor vertrek. Het ingevulde formulier zend ik naar dit adres.
Ik heb kennis genomen van het reglement en ga hiermee akkoord.
Datum...............................Handtekening..............
TOUR REGLEMENT:
Art. 1: De voertuigen dienen in goede conditie te zijn en te voldoen aan de algemene veiligheidsnormen.
Art.2: De deelnemers moeten een reisverzekering hebben en over de benodigde, geldige documenten beschikken.
Art. 3: De deelnemers worden geacht te beschikken over een EHBO‑pakketje.
Art.4: Het aantal deelnemers is gelimiteerd. De inschrijving wordt effectief bij de ontvangst van 20% van de inschrijfkosten.
Het restant moet uiterlijk 8 weken voor vertrek voldaan zijn. De deelnemer ontvangt van de organisatie een bevestiging van de
inschrijfgelden met de nog eventuele benodigde informatie, nadat het volledige inschrijfbedrag is overgemaakt.
Art.5: De organisatie behoudt zich het recht voor om ’n deelnemer wiens houding het evenement schade toebrengt ofwel voor
andere deelnemers een gevaar is van de tour uit te sluiten.
Art.6: Bij uitsluiting van de tour worden geen inschrijfkosten gerestitueerd.
Art.7: De organisatie draagt geen enkele verantwoording voor lichamelijk letsel of materiaalschade,
toegebracht aan c.q door de deelnemers of aan c.q.door derden.
Art.8: De inschrijver verklaart bij het tekenen van het inschrijfformulier kennis te hebben genomen
van de inhoud van het reglement en hiermee akkoord te gaan.
Zevendaagse Tour met verblijf in een luxe ***hotel
13 juni t/m 19 juni
Ons verblijf zal zijn het 3sterren hotel “Kirchenwirt”, gelegen in het romantische Kaunertal in het Oostenrijkse Tirol. Dit luxe hotel is voorzien van mooie complete kamers, parkeergarage, sauna, Turks bad, fitnessruimte en natuurlijk een gezellige bar waar de drankjes betaalbaar zijn.
De deelnemers ontvangen een uitgebreid routeboek.
Een greep in het routeboek vertelt onsdat we op plaatsen en in landschappen komen, die hun weerga niet kennen en bijzonder geliefd zijn bij de sportieve rijders.
Zoals o.a. de Stelviopas 2757m, het te midden van bergen gelegen dwergstaatje Livigno,
de Reschenpas 1511m, Timmelsjoch 2474m, Jaufenpas 2094m, “oude” Brennerpas 1374m, de Silvretta-Hochstrasse 2032m, Flexenpas 1773m, het mondaine wintersportoord Lech en een bezoek aan het sprookjesachtig gelegen dwergstaatje en belastingparadijsje Samnaun.
Een route gaat naar Davos en St. Moritz in Zwitserland over de Flüelapas 2383m, de Albulapas 2315m en door het heerlijke Unter Engadin.
Enthousiast geworden?
Reserveer dan alvast de genoemde datum voor deze tour en schrijf zo snel mogelijk in.
Kosten per persoon:€ 335,= 6 overnachtingen op basis van 2 persoonskamers met ontbijtbuffet en diner.
(toeslag 1 persoonskamer € 45,=) incl: begeleiding van de organisatie, een zorgvuldig samengesteld roadbook en een tour-T shirt.
Theo Peters, St. Catharinastraat 42, 6235 BG ULESTRATEN
TEL/FAX: 043 - 3647398 , e-mail-adres: theopeterstravelclub@gmail.com
INSCHRIJFFORMULIER
RIJDER: Naam+voornaam________________________________Geboortedatum____________Adres______________________________Postcode _______________ Woonplaats_______________
Telefoon___________________Bank/Gironr______________e-mail-adres_______________________
auto type________________ Kenteken:_____________________ maat T-shirt ________
Passagier: Naam + voornaam______________________________________geboortedatum______________
Adres____________________Postcode________________ Woonplaats_____________maat T-shirt_________
INSCHRIJFKOSTEN
Kosten per persoon: : € 335,= €...................
Toeslag 1 pers.kamer € 45,= € __________
TOTAAL:InschrijfkostenDrieLandenAlpenTour 2010€...............
Ik maak nu 20% van het totale bedrag over op: girorek: 1783892 ten name van:
T.A.M. Peters St.Catharinastraat 42, 6235 BG ULESTRATEN
en het resterende bedrag uiterlijk 8 weken voor vertrek. Het ingevulde formulier zend ik naar dit adres.
Ik heb kennis genomen van het reglement en ga hiermee akkoord.
Datum...............................Handtekening..............
TOUR REGLEMENT:
Art. 1: De voertuigen dienen in goede conditie te zijn en te voldoen aan de algemene veiligheidsnormen.
Art.2: De deelnemers moeten een reisverzekering hebben en over de benodigde, geldige documenten beschikken.
Art. 3: De deelnemers worden geacht te beschikken over een EHBO‑pakketje.
Art.4: Het aantal deelnemers is gelimiteerd. De inschrijving wordt effectief bij de ontvangst van 20% van de inschrijfkosten.
Het restant moet uiterlijk 8 weken voor vertrek voldaan zijn. De deelnemer ontvangt van de organisatie een bevestiging van de
inschrijfgelden met de nog eventuele benodigde informatie, nadat het volledige inschrijfbedrag is overgemaakt.
Art.5: De organisatie behoudt zich het recht voor om ’n deelnemer wiens houding het evenement schade toebrengt ofwel voor
andere deelnemers een gevaar is van de tour uit te sluiten.
Art.6: Bij uitsluiting van de tour worden geen inschrijfkosten gerestitueerd.
Art.7: De organisatie draagt geen enkele verantwoording voor lichamelijk letsel of materiaalschade,
toegebracht aan c.q door de deelnemers of aan c.q.door derden.
Art.8: De inschrijver verklaart bij het tekenen van het inschrijfformulier kennis te hebben genomen
van de inhoud van het reglement en hiermee akkoord te gaan.
deelname Robbert en Yvon
Robbert en Yvon ik heb zojuist jullie fax voor inschrijving van de Alpen Tour 2010 ontvangen en ben er erg blij mee.
Theo
Theo
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Op de motor?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Heb ik iets gemist of laat m'n geheugen me in de steek?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik heb hem gezien....
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik denk, ik zeg niks, ga jij net doen of je de boel loopt te verklappen...
Het is leuker (zeker voor Robbert) als hij er zelf mee komt. Als hij het al kwijt wil en aan durft op dit forum.
Het is leuker (zeker voor Robbert) als hij er zelf mee komt. Als hij het al kwijt wil en aan durft op dit forum.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- MRobbert
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Wing schreef:Ik heb de indruk, dat het hier om een speciaal exemplaar gaat.
Zwarte Amerikaanse Toyota celica cabrio automaat uit 1988, maar wil dit topic niet vervuilen en wie hem/haar wil zien moet gewoon mee met de Alpentour, wel zo gezellig;) .
Groet Robbert
@ Marco volgens mij is die witte een europese versie en die heeft geen elektrische kap.
Oke 1 fotootje (de enige die ik momenteel heb en helaas in slechte kwaliteit)
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Wing schreef:een hele mooie is dat. Lijkt meer celica als mr2
Yep,
Surferdude schreef:Ik denk, ik zeg niks, ga jij net doen of je de boel loopt te verklappen...
Het is leuker (zeker voor Robbert) als hij er zelf mee komt. Als hij het al kwijt wil en aan durft op dit forum.
Da's waar, alleen stond er al T16, dus echt veel meer was niet nodig.
MRobbert schreef:Zwarte Amerikaanse Toyota celica cabrio automaat uit 1988, maar wil dit topic niet vervuilen en wie hem/haar wil zien moet gewoon mee met de Alpentour, wel zo gezellig;) .
Groet Robbert
@ Marco volgens mij is die witte een europese versie en die heeft geen elektrische kap.
Yep, is true.