Sticker als kentekenplaat.

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

SpeedDevil
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
ik zie steeds vaker een sticker als kentekenplaat op de voorbumper.
vaak bij de duurdere auto's.
maar ook arthur heeft er een.
nu dacht ik dat het officieel niet mag en ben ik benieuwd of er mensen hier zijn die er problemen mee hebben gehad tijdens een controle of een apk keuring.
wil iemand zijn ervaring met deze stickers delen met mij?
ik wil er zelf ook een aanschaffen en ben dus benieuwd of er moeilijk over gedaan word.
ook wil ik graag weten waar je de stickers kunt kopen.
groetjes van mij
Surferdude
Het mag niet, je krijgt er een prent van 90,= voor en het is APK afkeur. Zorg dus dat je bij de APK de normale plaat op je bumper hebt zitten.

Elke stickerboer kan dit voor je maken.
Xhermes
Had je voor de APK gewoon een normale plaat erbij gezet?
Surferdude
Die lag in de Frunk. Mocht er een steekproef komen, dan kan die er zo met 2 boutjes opgezet worden.
Mightyzap
Ik lul al aardig mee !
gewoon niet doen :D

als oom agent het ziet op de weg ben je als nog nat...
kost 90 euri, ongeacht of er een ijzeren versie in de frunk ligt

kost zelfs een punt als ik me niet vergis voor degene die nog op puntenrijbewijs zitten
Masacur
Type MR2: SW20/21/22
Een andere vraag die wel aansluit op dit topic:
Is het ook mogelijk je nummerplaten in het wit met zwarte letters (a la duitsland etc.) aan te vragen?
(Heb er nog niet op internet naar gezocht namelijk :P)
Surferdude
Nee.

Image

Image
Ejonk
Witte nummerplaten zijn voor aanhangwagens, caravans en fietsendragers.
Dus tenzij jij de emmer bij een andere auto aan de trekhaak hangt, nee.
Er is gekozen voor 1 standaard in de uitvoering van de nummerplaten.
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Caravans (nou ja, behalve het enkele hokje wat minder dan 750 kg mag wegen) en grotere aanhangwagens hebben sinds begin deze eeuw al een eigen kenteken, mét GAIK kentekenplaat (en een enkeling zelfs de luxe versie daarvan :P).
Remmel
Heb zo'n 5 jaar met een kentekensticker rondgereden op mijn Evo6.
Werd vaker aangehouden en gedreigd met een bekeuring maar wist me er steeds uit te lullen.
Vooral de foto's van de rally-Evo's met hun kentekenstickers deden het goed...
In Frankrijk werd ik wel een keer met zwaailicht en al van de snelweg geplukt en moest ik de goede plaat monteren en zou ik een boete thuiskrijgen.
Nooit gekregen...., maar wel 2 uur op het politiebureau!

En dat is tevens de reden dat ik het niet meer doe: bij elke politieauto die je tegenkomt denk je "daar gaan we weer", ook al kost het je geen bekeuring.
Weer langs de kant, weer alles uitleggen, weer lullen als brugman en wéér 1/2 uur kwijt.
Dus nu lekker ontspannen rijden met een normale plaat, heerlijk!
En sommige politiemannen die gaan verder kijken, dat moet je al helemaal niet hebben "maakt die uitlaat niet een beetje teveel lawaai", "is die motor nog wel origineel", voordat je het weet wordt de hele auto doorgelicht.... no thx!!
Xhermes
Das ook 1 van de redenen waarom ik eigenlijk niet meer met kleine plaatjes ben gaan rijden. Je kan er dispensatie voor krijgen bij de RDW maar das ook weer zo'n rompslomp.
Surferdude
De reden dat ik wel met een sticker blijf rijden is omdat de reguliere kentekenplaat met TWB kentekenplaathouder niet past tussen de verticale stijlen van de Bomex voorbumper. Ik wil hem ook niet op de "brievenbus" monteren (ik maak de diender altijd wijs dat ik daardoor rijwind en koeling mis) en een alternatieve plaats aan de voor-zijkant is ook geen optie, 't is geen Alfa ten slotte.. Daarnaast, als je normaal reageert tegen oom-agent en in alle redelijkheid je verhaal doet, zal er meestal wel begrip voor de situatie zijn en zal het af worden gedaan met een waarschuwing. Zeker als je met 2 schroefjes de originele plaat voor zijn politieneus op ludieke wijze kan/wil monteren. En ik zeg "ludiek" want het ziet er dan niet uit omdat het helemaal scheef komt te staan.
Leliev
Xhermes wrote:Das ook 1 van de redenen waarom ik eigenlijk niet meer met kleine plaatjes ben gaan rijden. Je kan er dispensatie voor krijgen bij de RDW maar das ook weer zo'n rompslomp.
Verhaaltje van 5 minuten en 10 minutjes wachten tot ze een briefje hebben gemaakt en je krijgt vanzelf je nieuwe papieren thuis gestuurd.
Weinig rompslomp aan..
Rob
Knop gevonden hoor !
Ik heb op mijn AW11 sc achterlichten geplaatst, omdat een normale plaat niet past heb ik nu zo'n lompe vierkante plaat. Maar aangezien mijn auto origineel Europees is zal ik toch geen kleine platen kunnen aanvragen of hoe gaat dat dan in zijn werk?
Leliev
Ik ben toen langs RDW schiedam gegaan. Moet je een mooi verhaaltje ophangen. Hier een ruwe opzet.

"meneer, ik had mijn brede plaat met 2 stukjes PVC pijp buiten de lichten gemonteerd, maar heb gisteravond een discussie gehad met de politie omdat de kentekenplaatverlichting niet op de plaat schijnt. Ik heb de afspraak gemaakt dat ik hierheen zou komen om te kijken wat hier aan gedaan zou kunnen worden."

Thans, zo heb ik het gedaan. Ik heb alleen wel een amerikaan, dus ik durf niet te zeggen dat t bij jou ook werkt.

Ps. Als het je lukt heb ik ook nog wel Wild Bunch kentekenplaathouders te koop ;)
Voor meer info, PM maar.
Post Reply