temperatuur meter
Moderator: Pieten
Goedendag, kom net trug van mijn werk mijn sw20 en merk dat mijn temperatuur meter omlaag blijft. Het geeft helemaal niks meer aan, kan dat gewoon een sensortje zijn en kan ik daar mee doorblijfen rijden?
Mijn kachel word wel warm
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Kabelbreuk, sensor of metertje zelf. Je kunt er mee door blijven rijden, alleen, als er wel iets met je temperatuur aan de hand is kom je er pas achter als het te laat is.
owkey, ik kan er pas van het weekend naar kijken. Moet ik het er maar op gokken. Waar zit de sensor ergens op het blok? Mischien komt het wel door die zoutpuin op de weg
- Green Goblin
Of de stekker is er afgegaan. Kan iets simpels zijn. Die paar dagen moet geen probleem zijn, de kans dat er iets gebeurt is niet zo groot.
Ik ben vandaag eerder gestopt met werken, om mijn auto te kunnen controleren op de problemen.
Kan iemand mij vertellen waar ik moet kijken voor de bedrading of de stekker van mijn temperatuur meter?
Alvast bedankt
Kan iemand mij vertellen waar ik moet kijken voor de bedrading of de stekker van mijn temperatuur meter?
Alvast bedankt
Ik heb net olie gepeilt en me koelvloeistof bij gevult, verder niet echt stekkertjes tegen gekomen die erop lijken dat ze een warmte sensor aansturen. Heb bij mijn motorruimte die dop eraf gedraaid met die gele sticker erop voor je koelvloeistof en daar effe met me vinger ingevoelt of alles al afgekoelt was, ik haalde mijn vinger eruit en er zat donkere drap op mijn vinger. Volgens mij is dat niet zo goed teken
Zal dat aan mijn koppakking kunnen liggen?
Dan zou ik graag willen weten wat ik het beste zou kunnen doen, ik heb net een nieuwe job dat is elke dag zo'n +- 30 km rijden. Heb nu ook geen plek of wat dan ook om te sleutelen en geen cash. Dat word pas van de zomer, is het verstandig om zo door te blijfen rijden? koelvloeistof effe verversen en olie bij houden, dat ik dat een beetje blijf checken tot de zomer.
Dan zou ik graag willen weten wat ik het beste zou kunnen doen, ik heb net een nieuwe job dat is elke dag zo'n +- 30 km rijden. Heb nu ook geen plek of wat dan ook om te sleutelen en geen cash. Dat word pas van de zomer, is het verstandig om zo door te blijfen rijden? koelvloeistof effe verversen en olie bij houden, dat ik dat een beetje blijf checken tot de zomer.
Sorry mensen ik zit al een tijdje te wachten op een reactie, sorry dat ik mischien een beetje begin te zeuren. Ik heb morgen echt me auto nodig. Wou graag weten waar ik aan toe ben kan ik gerust slapen:P
Bruine drap bij je koelvloeistof kan uiteindelijk roest zijn wat in je radiateur zit of iets dergelijks. Kan volgens mij niet erg schadelijk zijn maar verminders wel de koelende werking en kan leiden tot verstoppingen in de koelkanalen. Nu staat er zoveel druk op dat dat wel mee zal vallen. Vaak kom je deze drap tegen in hoeken waar bijna geen druk staat.
Ik heb die muk een keer op mijn hoofd gehad toen ik mijn oude nissan ging aanpakken en de radiateur ging vervangen.
Ik heb die muk een keer op mijn hoofd gehad toen ik mijn oude nissan ging aanpakken en de radiateur ging vervangen.
Okey man hardstikke bedankt. Ik hoop dat dat het is, hoe kan ik dat voor de zekerheid controlleren? Door het koelsysteem te verversen? Ik heb verder ook geen last van rook. Alleen als de motor koud is, en kracht heeft me motor opzich nog genoeg.
Over het algemeen is witte drap bij je oliedop niet goed. Dat duid op een koppakkings probleem. Verder zou de auto dan ook eerder heet aanlopen en niet koud. Zit de temp sensor ook niet bij de radiateur?
Er zit wel witte drap bij mijn olie dop, maar ik heb zeker een jaar korte afstandjes gereden dag in dag uit, net aan 2 km na mijn werk. Was te lui om te fietsen:P Ik wil morgen me koelsysteem onder druk zetten, daarna de koelvloeistof vervangen. Ik wou graag de slangen etc ook weer schoon hebben. Kan iemand mij vertellen hoe je zoiets een beetje schoon kunt krijgen? Dan is dat hoopelijk weer een beetje opgelost zodat ik daarna naar mijn temperatuurmeter kan kijken. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik naar moet gaan kijken de plaatsing etc van alle electronica. Ik had bij mijn oliefilter gekeken of daar zo stekker aan zat van de sensor, daar is niks te vinden.
Als iemand mij wegwijs kan maken hoe ik dat kan checken zou dat heel mooi wezen. Ik heb al op de vraagbaak gekeken en op het forum gezocht,
helaas niks kunnen vinden.
Alvast bedankt mensen
Als iemand mij wegwijs kan maken hoe ik dat kan checken zou dat heel mooi wezen. Ik heb al op de vraagbaak gekeken en op het forum gezocht,
helaas niks kunnen vinden.
Alvast bedankt mensen
- Green Goblin
Ik kan het ook niet vinden op de onderdeeltekeningen (maar ik heb ze alleen van de non-turbo-versie, misschien dat dat uitmaakt ?). Maar logischerwijze zal de watertemperatuursensor ergens in je wateromloop zitten, loop dus alle buizen na die van de radiateur naar het blok lopen en check ook even of er niet een sensor op je radiateur zit. Dacht niet dat de sensor op het blok zelf zat.
Goeiedag,
Ik ben van het weekend met me auto bezig geweest, meerdere stekkers eruit moeten trekken en nog niet veel wijzer geworden omdat ik aan de onderkant van het gasklephuis er slecht bij kan. Nu draaid me auto als die koud is effe meer dan 2000 toeren, weet niet wat er verkeerd is gegaan. Heb de 2 stekkers een groene en een zwarte weer terug gedrukt. Kan iemand mij niet de exacte locatie vertellen? Ik sloop meer mijn auto zo door het zoeken dan dat ik er wat me maak. Ik kwam er ook achter na een end gereden te hebben mijn koelvin voorin ook niet aanslaat. Ik hoop dat iemand mij kan helpen hierbij voordat ik straks de boel stuk rijd. ALvast bedankt
Ik ben van het weekend met me auto bezig geweest, meerdere stekkers eruit moeten trekken en nog niet veel wijzer geworden omdat ik aan de onderkant van het gasklephuis er slecht bij kan. Nu draaid me auto als die koud is effe meer dan 2000 toeren, weet niet wat er verkeerd is gegaan. Heb de 2 stekkers een groene en een zwarte weer terug gedrukt. Kan iemand mij niet de exacte locatie vertellen? Ik sloop meer mijn auto zo door het zoeken dan dat ik er wat me maak. Ik kwam er ook achter na een end gereden te hebben mijn koelvin voorin ook niet aanslaat. Ik hoop dat iemand mij kan helpen hierbij voordat ik straks de boel stuk rijd. ALvast bedankt
Ik heb nu maar een nieuwe temp sensor besteld hopen dat dat iets oplost, voor de rest zou ik het ook niet weten
Hey, ik heb ook toen gezocht naar de temperatuur sensor voor de meter op het dashboard. Alle informatie die ik heb gevonden staat in hier nog:arno wrote:... Kan iemand mij niet de exacte locatie vertellen? ...
showthread.php?t=8923
Tevens kun je op deze foto zien waar op de waterverdeling de sensor zit:
http://www.turbomr2.com/MR2/HowTo/Engin ... Switch.jpg
Het is de tempature gauge sending unit op de foto die je moet hebben.
De overige op temperatuur reagerende aansluitingen in de MR2 die ik heb (sw20 non-turbo) waren de cold-start injector time switch (als je die los haalt/diep-vriest loopt ie 2000rpm oid) en de coolant temp sensor (ECTS) voor het motor management. Deze zijn beide goed zichtbaar en bereikbaar en heb je aan het verhaal te zien al los gehad. De gene die je zoekt zit dus echt aan de onderkant van hetzelfde metalen geheel.
Succes!
Bedankt voor de reactie JMVG. Mijn temp meter doet het weer, alleen mijn fan voorin wilt nog niet aanslaan temperatuur blijft verder goed.