Heb een adresje waar ik de stoelen van mijn mr2 ZZW30 kan laten bekleden met two tone leer en contrasterende stiksels.
Sommigen zeggen: een vers koeievelletje late omlegge...
Er is een maar:
De stoel is precies passend voor een niet al te groot japannertje, zeg maar maatje kind van 12/13.
Ik zit bovenop de zijsteunen van de stoel terwijl ik toch maar 1.95m lang en 85kg. zwaar ben.
Heeft iemand ervaring met de originele stoelen aanpassen of een andere stoel op het frame monteren of zo?
Groeten,
Sjonnie
stoelen aanpassen?
Moderator: Pieten
Er zijn frames voor de ZZW30... Moet je alleen nog stoelen erbij vinden 
- whitespyder
- Ik lul al aardig mee !
hey Sjonnie,
Herken zelf dit probleem niet, ben zelf net zo lang en zwaar.
Probleem is wel dat je de stoelleuning beperkt naar achter kan doen ivm opbergvakken.
Denk dat je voor andere stoelen het best even bij community op www.spyderchat.com kunt kijken.
Wat kost dat opnieuw bekleden eigenlijk ongeveer?
Herken zelf dit probleem niet, ben zelf net zo lang en zwaar.
Probleem is wel dat je de stoelleuning beperkt naar achter kan doen ivm opbergvakken.
Denk dat je voor andere stoelen het best even bij community op www.spyderchat.com kunt kijken.
Wat kost dat opnieuw bekleden eigenlijk ongeveer?
Ik weet dat Tomtoyo net een setje stoelen opnieuw heeft laten bekleden. Je zou hem even een Pm kunnen sturen.
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaring van tomtoyo; hij zal er wel mee voor de draad komen binnenkort...
Heb zelf twee offertes liggen, een van 1245 en een van 650...
De kwaliteit is in beide gevallen behoorlijk veel beter dan de originele leren stoelen en de soort leren hoezen in de handel.
Maar als je stoelen dan nog niet goed passen is dat toch wel zonde.
Heb zelf twee offertes liggen, een van 1245 en een van 650...
De kwaliteit is in beide gevallen behoorlijk veel beter dan de originele leren stoelen en de soort leren hoezen in de handel.
Maar als je stoelen dan nog niet goed passen is dat toch wel zonde.
Met 190 en 90kg paste het precies, nooit klachten gehad. 85 kilo wat onderdreven?
Maar je hebt gelijk, goed passende stoelen zijn belangrijk!
Ach ja, het is allemaal wel relatief; eerder schreef ik dat ik met plezier naar Berlijn was gereden op diezelfde stoelen.
Heb net nog even gemeten: 28 cm en dan beginnen de opstaande zijkanten. Ik denk echt niet dat er veel volwassen mensen zijn met zo'n smal kontje!

Heb net nog even gemeten: 28 cm en dan beginnen de opstaande zijkanten. Ik denk echt niet dat er veel volwassen mensen zijn met zo'n smal kontje!
- Green Goblin
- Type MR2: AW11

Tot zover: bij gewichten tot 90 kilo passen de stoelen net (mits de lengte boven de 1.90m ligt)
Bij dezelfde lengte, maar gewichten boven de 105 passen de stoelen perfect.....
Conclusie: spyderstoelwangen zakken door bij gewichten boven de 105kilo!

Bij dezelfde lengte, maar gewichten boven de 105 passen de stoelen perfect.....
Conclusie: spyderstoelwangen zakken door bij gewichten boven de 105kilo!
Ik wist niet eens dat er mensen groter dan 190cm in de ZZW30 passen...
Dan zitten de knieën toch behoorlijk hoog of niet?
Ik zou geen nieuwe bekleding kopen maar nieuwe (leren) stoelen en nieuwe frames.
Aftermarket is er zo veel te krijgen, ook lekker wijd voor de grotere medemens...
Dan zitten de knieën toch behoorlijk hoog of niet?
Ik zou geen nieuwe bekleding kopen maar nieuwe (leren) stoelen en nieuwe frames.
Aftermarket is er zo veel te krijgen, ook lekker wijd voor de grotere medemens...
Jup!
Spyder heb ik geen idee. MX5 pas ik wel in, maar dan moet het stuur 5 cm omhoog
Spyder heb ik geen idee. MX5 pas ik wel in, maar dan moet het stuur 5 cm omhoog
- Green Goblin
Bijrijdersstoel 14,9 kg
Bestuurdersstoel 15,7 kg
Bestuurdersstoel 15,7 kg
kun je nagaan als je even een beetje rigoureus wat dingen uit de wagen haalt. Een kilo of tachtig kun je er wel uithalen. Volgens mij scheelt je dat meer dan een halve seconde op de 0-100 tijd.
Wat me trouwens weer op een vraag brengt die ik me al langer geleden afvroeg: de 'officiële' 0-100 tijd is 7,9 seconden, maar je komt her en der toch wel andere tijden tegen. Doorgaans wat vlottere tijden, van bijvoorbeeld 7,5 of zelfs 7,1 seconden. Vooral op de US-sites hebben ze het daar over en dat betreft geen gemodificeerde exemplaren. Heeft iemand het hier ooit zelf uitgeprobeerd?
Wat me trouwens weer op een vraag brengt die ik me al langer geleden afvroeg: de 'officiële' 0-100 tijd is 7,9 seconden, maar je komt her en der toch wel andere tijden tegen. Doorgaans wat vlottere tijden, van bijvoorbeeld 7,5 of zelfs 7,1 seconden. Vooral op de US-sites hebben ze het daar over en dat betreft geen gemodificeerde exemplaren. Heeft iemand het hier ooit zelf uitgeprobeerd?
- Green Goblin
Kijk uit wat je vergelijkt. Je neemt waarschijnlijk 0-60 tijden uit de US.
Maar 60 mijl is geen 100 kilometer. Je vergelijkt dus 0-100 tijden met 0-96,54 tijden. Scheelt net iets dus.
Maar 60 mijl is geen 100 kilometer. Je vergelijkt dus 0-100 tijden met 0-96,54 tijden. Scheelt net iets dus.
Precies, daar zit bij de AW11 een hoop verschil in juist door dat de 60miles wel in de 2de versnelling kan worden gehaald, maar de 100km/h net niet en er dus geschakeld moet worden. 
Weet niet of dat voor de ZZW30 ook op gaat, maar het zou een groot verschil kunnen verklaren net als bij de AW11...
Weet niet of dat voor de ZZW30 ook op gaat, maar het zou een groot verschil kunnen verklaren net als bij de AW11...