Karfreitag @ Nürburgring Nordschleife (2 April 2010)

Overige meetings. Dus ledenmeetings of zusterclub meetings Ook in het buitenland dus...

Moderator: Pieten

Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Jongens, meisjes en Wouter,

2 April is het weer eens Karfreitag voor de verandering. Dat betekent dat er ergens in the middle of nowhere, rond Nürburg om precies te zijn, erg veel te doen is. Er schijnt een heus circuit te liggen en er gaan jaarlijks best veel bezoekers heen. Je kunt er zelf rijden of gewoon kijken, foto's maken, kwijlen en dat soort dingen. Echt iets voor de petrolheads dus.

Ik wilde eigenlijk dit jaar met een select groepje randdebielen naar de Nordschleife alwaar wij gaan genieten van de reuk van verbrande koppelingen en veel-te-hete remblokken. Het zal een dag worden die zijn weerga niet kent. De geschiedenisboeken kunnen herschreven worden na deze dag.

Wat gaan wij dan doen ?

Wat dacht je van.. hopen dat het niet gaat sneeuwen ?

In geval van geen sneeuw :

Wij vertrekken op tijd (rond 08:00 vanuit omgeving Heerlen) richting de Nordschleife. We rijden via de snelweg (A4, A61, A1) zodat eventueel er nog mensen kunnen aansluiten die via Venlo (A61) willen rijden. Deze hoeven dan niet naar Heerlen te rijden. Scheelt weer tijd voor zij die niet in Limburg wonen.

Als we rond 08:00 vertrekken, zijn we vóór 10:00 in Nürburg. We gaan eerst een rondje over de parkeerplaats bij de hoofdingang lopen, eventueel kan er even een kopje koffie gedronken worden of iets gegeten. Men kan hier eventueel ook alvast een rondenkaart kopen. Let op ; als men wilt rijden, doe dit óf vroeg (liefst vóór 12:00) óf later in de middag, dan is het namelijk een stuk(je) rustiger.

Na de korte kennismaking met de hoofdingang gaan we naar verschillende kijkplekken. Men kent de kijkplaats bij Brünnchen wel. Daar gaan we dus vooral niet heen. Ik had in gedachten om naar de volgende plekken te gaan :

- Eiskurve (ligt vlak ná Brünnchen, mooie foto locatie)
Image

- Schwalbenschwanz (ligt vóór de laatste Karussell)
Image

- Adenauer Forst (ligt uhm.. midden in het bos.. ofzo.)
Image

- Karussell
Image

Vooral de Karussell en Adenaur Forst zijn zeer mooie kijkplekken waar je gewoon een keer geweest moet zijn. Echter, deze kijkplekken bepalen ook gelijk de grootte van de groep. Vandaar het selecte groepje. Het is namelijk zo, dat men er rekening mee moet houden aardig wat te moeten wandelen.
De wandeling naar de Karussell duurt een klein half uurtje en de wandeling naar Adenauer Forst 20 minuutjes, maar deze is wel aardig zwaar. Het zou dus wel verstandig zijn iets drinkbaars mee te nemen en eventueel een broodje, mars of zoiets dergelijks om je maag stil te houden na de wandeling. Je krijgt er wel veel moois voor terug, trust me !

Filmpje Adenauer Forst tijdens Karfreitag 2009 :
http://www.youtube.com/watch?v=ipqRXwfSLzU

Tussen de kijkplekken kunnen we uiteraard ergens iets gaan drinken/eten in Adenau/Breidscheid. Aan het einde van de middag, voordat we naar huis gaan, kunnen we ook nog ergens wat gaan eten. Er zijn veel restaurants in de buurt, er is ruime keuze.

Ik stel voor om het groepje op maximaal 10 personen te houden.

Wie 'durft' ?

- Ik natuurlijk !
- Wouter en Maarten ook wel..
- Dooierick
- P-Air + aanhang
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
2 Zielen een halve gedachte.

Ik zie dat je al een topic geopend hebt, echter toch weer anders en wel heel erg vroeg voor niet Limburgers die nog 200+ km moeten rijden.

In het andere topic is het wederom verzamelen in Maastricht om vanaf daar binnendoor te gaan rijden(wat eigenlijk al dik de helft van de pret is) met een tussenstop op de bekende lokatie en naar de bekende (en rijdbare) bolideparkeerplaatsen/meetingplaatsen, voorzover bereikbaar.

Er is alvast keuze uit:
* snelwegrijden en de baan op en (na een wandeling) op aparte plekjes de baan te bekijken.
* binnendoor rijden via bochtige wegen in het groen en ter plaatse auto's kijken (wie de baan op wil, kan dat natuurlijk) en later weer een mooi rondje door de Eifel maken.

Verwachten ze dat de baan weer open is, gezien de werkzaamheden?
Xhermes
KUT! Dan zit ik in NYC :(

Mensen, ECHT een aanrader. Als je nog nooit op de Ring geweest is , is dit een leuke kennismaker en als je er wel al een keer geweest ben, dan wil je sowieso weer heen!

Vroeg is het zeker, maar vorig jaar waren we gewoon te laat. Limburg is 2 uur rijden dus 6 uur weg valt toch nog wel mee? :)
Peerke
Type MR2: ZZW30
Als het weer goed is rijden wij ook.
Wel op eigen gelegenheid.
dooierick
ik ben er
rmmr2
pfff.. helaas... ik zit op cursus in Utrecht....:'(
Mr2-wouter
Op wat voor een dag is dat?
Gidon-V6
Op een vrijdag.
Surferdude
Karfreitag is meestal op Maandag... ::)
Remmel
8 uur vertrekken :::|
Voor mij geen probleem ik sta elke ochtend om 6 uur op maarre...., de meesten moeten van ver komen en dan heeft Marco helemaal geen tijd meer (over) om zijn taxaties te doen!
Als we nu eens 9.30 uur vertrekken?
Xhermes
Marco heeft zijn eigen ritje opgezet :) Ik weet nog wel van de vorige keer dat ( mede door wat tegenslagen ) we voor het goede veels te laat op het circuit aankwamen.

Mensen die van ver komen kunnen misschien iets regelen van een klein logeerfeestje ofzo?
MR2Pierre
Ik lul al aardig mee !
Ik woon in Gronsveld dus misschien ga ik wel mee met een vriend. Ik ben daar nog nooit geweest.. Mogen Skylines ook mee rijden xD?
MarcoTwo
Xhermes wrote:Marco heeft zijn eigen ritje opgezet :)

Da's een fenomeen van een behoorlijk wat jaren, zeg maar een traditie.

De MR2 is bij mij niet om snelweg mee te rijden (daarover is naar het verzamelpunt al genoeg afstand afgelegd), maar het gaat dan ook om de binnendoor rit als doel op zich, de meeting(s) aldaar zijn een bijkomstigheid.
dooierick
ik trap wel lekker over de snel weg :P bochten hebben ze zat op de Nordschleife;D
Gidon-V6
P-AiR wrote:Ik woon in Gronsveld dus misschien ga ik wel mee met een vriend. Ik ben daar nog nooit geweest.. Mogen Skylines ook mee rijden xD?

Heb jij die zwarte met stickers erop??
MR2Pierre
Ik lul al aardig mee !
Gidon-V6 wrote:Heb jij die zwarte met stickers erop??
Ik heb zelf een MR2T, maar een hele goeie vriend van me heeft een Mine's Skyline GTR R32. Kleur is "Gun Metal Grey" met een MINE'S sticker op de voorbumper. Verder heeft tie niks erop plakken.
MarcoTwo
dooierick wrote:ik trap wel lekker over de snel weg :P bochten hebben ze zat op de Nordschleife;D

Op zo'n dag is het toch veel te druk. Ik wil het nog een keertje op een doordeweekse dagje gaan doen, maar... tijd...
Eeuwige twijfelaar
P-AiR wrote:Ik woon in Gronsveld dus misschien ga ik wel mee met een vriend. Ik ben daar nog nooit geweest.. Mogen Skylines ook mee rijden xD?

Natuurlijk mogen Skylines ook mee ! Iedereen is welkom..
Mr2-wouter
Inderdaad, dan wachten we gewoon af en toe op die skyline ;)
Gidon-V6
P-AiR wrote:Ik heb zelf een MR2T, maar een hele goeie vriend van me heeft een Mine's Skyline GTR R32. Kleur is "Gun Metal Grey" met een MINE'S sticker op de voorbumper. Verder heeft tie niks erop plakken.

Nee, of jij een zwarte hebt?
Post Reply