Binnenkort maak ik een tripje van een paar dagen met de MR2. D'r past al niet gek veel in de ZZW30, maar dat verdraaide reservewiel neemt toch wel een hoop ruimte in. Laat iemand die wel eens thuis en een paar spuitbussen daarvoor in de plaats? En de krik?
groet,
Joeri
reservewiel mee?
Moderator: Pieten
Ik zou hem bij je houden. Zowiezo is t wel handig als je een lekke band krijgt, en ten 2e is de gewichtsverhouding heel anders als je je reservewiel eruit laat.
Gewoon bij je houden dus.
Gewoon bij je houden dus.
- Surferdude
Wing (Theo, voor vrienden) is wel de meest ervaren ZZW30 rijder, "in the world".. en die heeft hem nooit bij zich.
En er zijn er meer die hem er uit hebben gegooid tijdens vakanties, ook SW20 rijders..
En er zijn er meer die hem er uit hebben gegooid tijdens vakanties, ook SW20 rijders..
Surferdude wrote:Wing (Theo, voor vrienden) is wel de meest ervaren ZZW30 rijder, "in the world".. en die heeft hem nooit bij zich.
Theo heeft hem ook al een aantal jaartjes niet meer.
Let wel als je een kapotte band hebt (niet gewoon lek dus), heb je een probleem, zeker met een incourante bandenmaat.
Kan je ook niet al spullen onder de band leggen? Ik was blij dat ik hem bij me had toen ik hem nodig had. Wat wil je allemaal meenemen?
-
Glenn
Bij mijn SW20 neem ik hem ook nooit mee, scheelt toch een hele hoop ruimte als je een weekeinde weg gaat. Gewichtsverhouding is mij nog nooit opgevallen bij normaal straat gebruik.
Als je een lekke band krijgt ben je de sjaak natuurlijk.
hier in de buurt is er tevens geen enkele 4x114,3 15 of 16" velg te vinden die ik er evnt in zou kunnen doen. het is nogal VAG gezint in deze omgeving blijkt het. Het thuiskomertje heb ik er bij aanschaf al gelijk uit gedonderd aangezien ik hier zowiezo niet op ga rijden.
Als je een lekke band krijgt ben je de sjaak natuurlijk.
hier in de buurt is er tevens geen enkele 4x114,3 15 of 16" velg te vinden die ik er evnt in zou kunnen doen. het is nogal VAG gezint in deze omgeving blijkt het. Het thuiskomertje heb ik er bij aanschaf al gelijk uit gedonderd aangezien ik hier zowiezo niet op ga rijden.
Ik liet hem tijdens vakantie's altijd thuis en nam een spuitbus mee.
Ging er dan ook gerust 3 weken mee op vakantie (oa. naar Polen)
Onthou ook nog even dat de thuiskomer dan wel past op de plaats van de lekke band, maar dat als je een andere maat velgen op je spyder hebt zitten, deze zoiezo niet meer past op de plek van de thuiskomer (vraag me zelfs af of de originele velg met lekke band wel zal passen) en dus zal de bijrijder deze dan een tijdje op schoot moeten nemen:P
Onthou ook nog even dat de thuiskomer dan wel past op de plaats van de lekke band, maar dat als je een andere maat velgen op je spyder hebt zitten, deze zoiezo niet meer past op de plek van de thuiskomer (vraag me zelfs af of de originele velg met lekke band wel zal passen) en dus zal de bijrijder deze dan een tijdje op schoot moeten nemen:P
Sja, wat neem je mee: ik niet zo gek veel, maar vrouwlief heeft toch aardig wat ruimte nodig. Die heeft een toilettas waar je met gemak een stuk of 3 bakstenen in zou kunnen stoppen. En dan heb ik het nog niet over kleren gehad.
Goede opmerking over die velg op schoot trouwens. Dat doe je dus gewoon niet.
Krijg je gezeik met de ANWB/ Toyota Care als je belt voor een lekke band en je de thuiskomer niet bij je hebt?
Ik hoorde van iemand dat sommige nieuwe auto's niet eens meer met reservewiel/thuiskomer worden geleverd.
Goede opmerking over die velg op schoot trouwens. Dat doe je dus gewoon niet.
Krijg je gezeik met de ANWB/ Toyota Care als je belt voor een lekke band en je de thuiskomer niet bij je hebt?
Ik hoorde van iemand dat sommige nieuwe auto's niet eens meer met reservewiel/thuiskomer worden geleverd.
Bij de nieuwe auto's wordt er vaak een spuitbus meegegeven die lekken dicht.
Helemaal mee eens.Joeri wrote: Goede opmerking over die velg op schoot trouwens. Dat doe je dus gewoon niet.
Gewoon een kleedje op de passagiersstoel en een buskaartje kopen voor de passagier. Toch alleen maar gezanik dat alles altijd stuk gaat..
Same here! Zonder reservewiel meermalen meerdere weken op vakantie geweest, gewoon spuitbusje mee voor noodgevallen (nog nooit hoeven gebruiken). Overigens, de originele velg met lekke band (zowel voor als achter, past precies in het vooronder (de bobbel op het deksel is speciaal voor het achterwiel).MRobbert wrote:Ik liet hem tijdens vakantie's altijd thuis en nam een spuitbus mee.
Je loopt het risico dat een band echt stuk gaat.
Een scheur in de band bv. doordat je tegen een scherp voorwerp aanrijdt,
dan zal een spuitbus niet helpen vrees ik.
Maar ja wie zonder kleine risico's leeft, leeft niet.
- Surferdude
.Maar ja wie zonder kleine risico's leeft, leeft niet
Aldus Mr. G.B.J. Wing.
Schrijf dit vanuit Parijs waar ik ben met MR2 en vriendin + bagagerekje + enorme koffer 110 ltr. Alles voor een weekje Parijs mee en de vakken acher de stoelen nog grotendeels leeg.
Reservewiel was niet meer bij de auto toen ik hem kocht. Nog nooit een lekke band gehad, terwijl ik toch beroepschauffeur ben...
Spuitbusje en anders vervangend vervoer van ANWB...
Groeten
Sjonnie
Reservewiel was niet meer bij de auto toen ik hem kocht. Nog nooit een lekke band gehad, terwijl ik toch beroepschauffeur ben...
Spuitbusje en anders vervangend vervoer van ANWB...
Groeten
Sjonnie
Vorige week was ik een week weg met de mr2 en mn vriendin..
Ik had genoeg ruimte hoor!
Rij dan een AW11, mja die ZZW30 zal toch niet kleiner zijn??
Ben blij dat mn meisje niet heel de wereld aan onzin mee neemt!
Ik had genoeg ruimte hoor!
Rij dan een AW11, mja die ZZW30 zal toch niet kleiner zijn??
Ben blij dat mn meisje niet heel de wereld aan onzin mee neemt!
uiteindelijk ging het allemaal makkelijk mee. Flinke toilettas van vrouwlief en ook nog eens nette schoenen plus pak (in de frunk) omdat we chique gingen eten. En dan had ik m'n reservewiel ook nog mee. Een week weg naar een niet al te koud oord moet dus makkelijk kunnen, inclusief reservewiel.
Wing wrote:Je loopt het risico dat een band echt stuk gaat.
Zoiets dus (was met de MR2, vlakvoor dat we met de Weissensee Tour naar Oostenrijk gingen, onderweg om de MR2 tijdelijk elders te stallen):
Met dank aan een door een vrachtwagen verloren wielkeg (die net voor 99% ontweken kon worden zonder een naastrijdende auto te raken) op de A15 net voor de afslag Rhoon.
Klapbandje kan natuurlijk ook:

Was in de Vogezen.