Pagina 21 van 24

Geplaatst: 27 mei 2014, 15:52
door Watchdog
Een van de mooiere MR2's hier! :dux-blij_thumb-up:

Geplaatst: 27 mei 2014, 17:25
door TdeVries
:applaus-smiley: :dux-blij_thumb-up:

Geplaatst: 28 mei 2014, 08:20
door CelicaTwinCAm
@Ricardos zag dat je deze foto ook op de MR2 facebookpagina had gezet. De kleur komt er echt ineens anders uit te zien zo in de volle zon

Geplaatst: 01 jun 2014, 01:13
door RandyMR2
Zo net heel het project gelezen. Enige wat ik kan zeggen is wat is da een prachtige MR2. :D

Geplaatst: 01 jun 2014, 21:45
door Ricardos
Haha thanks :-)

Geplaatst: 10 jun 2014, 13:38
door Ricardos
Zit al een paar weken in m'n auto, maar had nog geen foto geplaatst.
Best wel een simpele mod, maar ziet er een stuk moderner uit!
Afbeelding

Geplaatst: 10 jun 2014, 21:18
door Edje Turbo
Fraai waar gekocht??

Geplaatst: 10 jun 2014, 22:05
door mr2PUNTfreak
Nice

Geplaatst: 11 jun 2014, 19:56
door Ricardos
Edje Turbo schreef:Fraai waar gekocht??
http://www.ebay.nl/itm/89-00-TOYOTA-MR2 ... 415dd2b599

Geplaatst: 27 jun 2014, 21:11
door Edje Turbo
Heb ze binnen en gemonteerd, mooi gezicht in het echt nog mooier dan op foto. Goede kwaliteit trouwens. Top!

Geplaatst: 30 jun 2014, 13:24
door Ricardos
Edje Turbo schreef:Heb ze binnen en gemonteerd, mooi gezicht in het echt nog mooier dan op foto. Goede kwaliteit trouwens. Top!
;D

Geplaatst: 31 aug 2014, 12:54
door Ricardos
Tijd om hier wat updates te plaatsen.
Vanaf het begin van de zomer hoorde ik van de mensen achter me dat ik bij vol gas een wolkje blauwe rook achter me liet, ook merkte ik dat ik iets olie moet bij gooien.
Omdat ik voorheen nooit een druppel olie verbruikte vermoedde ik de turbo seals.
Na inspectie van de intercoolerbuizen zag ik dat deze aardig wat olie aan de binnenkant hadden, maar er zat ook olie voor de compressorzijde waardoor het dus ook via de carterventilatie kon komen wat zou wijzen op een hoge druk aldaar.
Ik besloot om de recirculatie naar bij m'n inlaat af te doppen en deze naar buiten te laten ventileren. Zouden de intercoolerbuizen dan schoon blijven dan kon ik wat meer uitsluiten.
De buizen bleven schoon, maar ik verbruikte nog steeds iets olie en er kwam aardig wat oliedamp uit de ventilatie naar buiten. Tijd voor een compressietest dus!
De compressietest gaf wisselende waardes en bij de 3e test deed de meter niks meer, oftewel deze was ter zielen.
ik had geen tijd meer om wat anders te regelen omdat dit de dag voor Duderstadt was, dus dan maar voor de zekerheid wat extra olie meenemen.

In het weekend van Duderstadt heb ik 0,0 liter olie verbruikt (Op 1.0 bar) en dat was gezien mijn rijstijl toch wel een goed gevoel. Op de terugweg besloot ik de druk weer op 1.2 bar te zetten en even te toppen op de autobahn.
Bij een niet nader te noemen veel te hoge snelheid stond de binnenkant ineens vol rook, in m'n spiegel zag ik ook een aardige dikke vette rookpluim tot ver achter me en ik dacht dat de boel in de brand stond. Ik kon gelukkig m'n hoofd koel houden en liet gelijk gas los met de koppeling ingedrukt om bij eventuele motorschade deze te beperken. Olietemperatuur was wat hoger maar bij deze snelheid normaal, oliedruk was ook goed. Hoorde geen gekke geluiden en de rook werd gelijk wat minder. Ik was toch wel blij dat de rook in het interieur weg ging en dat er waarschijnlijk geen brand was!
Vrij snel kwam een afslag en kon ik de auto laten uitrollen en een dorpje in rijden. Aldaar kwam ik lang een groot parkeerterrein van een BMW-dealer en parkeerde ik de auto daar.
Het regende olie onder m'n auto en toen ik de kap opende was alles pikzwart van de olie. Gelukkig had ik een volle keukenrol mee en toen begon ik alles schoon te maken nadat ik de boel heb laten afkoelen. Het leek of er een olieleiding gesprongen was, maar aan die kant zit geen olieleiding en m'n oliedruk was goed dus toch wel raar.
Nadat ik zoveel mogelijk schoon had gemaakt haalde ik de intercoolerbuis los, hier zat geen olie in. Olie gepeild en deze stond nog net onderaan het peilstok, er moest ongeveer 1,25 liter olie in om deze weer op peil te brengen.
De auto gestart om te kijken of het ergens begon te lekken, ik zag nergens was druppelen, oliedruk was goed, geen rook uit de uitlaat. Dan begin je je toch wel af te vragen wat het dan wel kan zijn.
De auto weer uit gezet en weel olie gepeild, nog steeds goed. Geen rare geluiden uit de motor, alles deed het zoals het hoorde.
Ik heb toen besloten om voorzichtig in het dorpje maar een rondje te rijden en daarna weer te peilen. Nog steeds vol...
Op de TomTom hebben we de knop naar huis gedrukt maar dan zonder snelwegen, toch wel een lange rit, maar voorlopig geen autobahn voor mij :)
Tussendoor nog gestopt om te peilen en dit was nog steeds goed.
Toen gebeld met de rest van het treintje en die zaten al even op het terras in Salzbergen.
Na 20 km rijden ben ik toch maar de snelweg op gegaan en rustig in een treintje met caravanrijders aangesloten en heb ik mijn weg naar de verzamelplek vervolgd. Daar aangekomen nog gepeild en het was nog steeds goed.

De dag nadat ik thuis was weer naar t werk gereden en de compressietester van de buren (Hyundai) geleend, hieruit kwam naar voren dan cilinder 4 een veel lagere compressie had, nadat ik wat olie op de zuiger deed was bij de volgende test de compressie een stuk hoger wat duidde op een versleten zuigerveer of een scheurtje hierin. Tijd voor een revisie!
Maar natuurlijk eerst het blok er uit, met hulp van Dennis hebben we het blok vrij snel los, maar de motorsteunen wouden niet makkelijk los en hier hebben we een tijdje mee zitten klungelen, nadat alles los was hebben het blok met bak en op een kast gezet en de auto op de brug omhoog laten gaan.

Beeldmateriaal:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 31 aug 2014, 13:09
door Edje Turbo
Heftig verhaal..,maar wel goed dat je hem op de weg houdt , zou zonde zijn mooie coupe, mooie kleur, mooie gen III . Is 1.2 bar niet te veel van het goede met standaard zuigers en veren? Wat ga je nu allemaal reviseren? Zelf doen? Ben benieuwd na het eind resultaat, topic om te volgen. Sucses ermee gewenst.

Geplaatst: 31 aug 2014, 13:09
door Ricardos
Nu toch de hele boel dr uit ligt heb ik besloten om het maar gelijk groots aan te pakken.
De kop wordt gereviseerd en de poorten worden wat groter gemaakt.
Onderblok krijgt nieuwe Wiseco 86,5 mm zuigers en Eagle drijfstangen met ARP bouten.
Ben nog bezig met ATS en KO racing om tot een geschikte turbokit voor m'n doel te komen. De een adviseert een Garrett GT3071r (Specs) of een GTX3067R (Specs), GTX3071R (Specs) en de ander een Precision CAE 5130 (Specs)
Brandstofpomp wordt een Deatschwerks DW300 320lph
Injectoren Sard 800 cc side feed high impedence
Aeromotive FPR met AN toevoer en retour leidingen
Apexi Power FC ECU

Geplaatst: 31 aug 2014, 13:14
door Yellow Dream
Binnenkort is deze weer helemaal de oude , zoals de mijne :adhd:

Succes en WE GAAN ERVOOR :dux-blij_thumb-up:

Geplaatst: 31 aug 2014, 13:14
door Ricardos
Brandstofpomp heb ik van de week binnen gekregen, met dank aan Wouter:
Afbeelding

Geplaatst: 31 aug 2014, 13:23
door Edje Turbo
Goed bezig ...wat is je goal..

Geplaatst: 31 aug 2014, 13:35
door Ricardos
Edje Turbo schreef:Goed bezig ...wat is je goal..
Ik jaag niet op een precies getal, maar minimaal 350whp oftwel 400+ op t vliegwiel op 1.2 bar. En als ik niet te veel 'knock' heb 1.4 bar als high boost setting, geen idee waar ik dan op uit kom.
Het belangrijkste vind ik een snel spoelende turbo met veel koppel in het middengebied, daarom wil ik dit met de standaard gen3 nokkenassen doen.
Dit zal wat piekvermogen kosten, maar ik zie andere nokkenassen meer als het verplaatsen van je vermogen naar de rechterkant op de dyno sheet. Ik wil niet dat het tot leven komt vanaf 4000 rpm maar vanaf 3000 / 3250 rpm.

Geplaatst: 31 aug 2014, 14:33
door TdeVries
Gave plannen! Ben benieuwd naar de ontwikkelingen.
Ik zal het forum in de gaten houden, succes!

:dux-blij_thumb-up:

Geplaatst: 31 aug 2014, 15:11
door Green Goblin
Mooi verslag Rich, het hoofd koel gehouden en eerst maar eens gezorgd dat je het ding thuis kreeg en daar verder kijken.