phaebo schreef:koppelingsset zou ik NIET bij nipparts kopen, die hebben mij ook een koppelings set geleverd via me werk, trilde met koppelen en maakte raar geluid en na 2 maanden was die drukgroep naar de haaien.
vervolgens terug gestuurd maar ze wilde hem niet vergoeden.
Daarna had ik via brezan een nieuwe koppelingsset besteld 130 euro geloof ik, en daar ben ik zeer tevreden over. Doet het perfect
gr
dan ben jij de eerste die daar ooit problemen mee gehad heeft.. ik heb al 10talle nipparts sets gemonteerd en nergens problemen,
trillende koppelings pedaal krijg je als de drukgroep krom is.. grote kans dus dat je hem niet kruislings erop hebt geschroeft (zoals je ook een wiel van moet schroeven) of dat je bij de bak terug plaatsen een moment het gewicht van de bak hebt laten rusten op je splines van je koppelingsplaat.. in beide gevallen gaat idd je drukgroep naar de klote. simpel door onbalans en uitwerkende krachten op de manier waar het niet voor gemaakt is..
in dat geval zullen ze hem idd ook niet vergoeden.
is niet erg! dat kan gebeuren, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.. maar gooi het dan niet op nipparts.
zoals je misschien niet weet is nipparts een onderdeel van nippon, nippon denso is de hoofd leverancier van toyota.
distributieset van nipparts kost trouwens 105,- incl btw, en een koppelingsset 140,- incl btw, mits je een beetje korting hebt.
idd de luk set kost 130 bruto. 90 euro met mijn korting.. maar deze set heb ik 1x gebruikt bij een carina GTi (zelfde motor en zelfde koppeling), en deze was na 35.000km op.. en nee mijn vader is geen koppeling verbrander. met zijn huidige nipparts rijd hij al 5 jaar en 43.000km
overgens.. een motor niet afgevuld met olie buiten in de regen zetten is niet zoon strak plan.. binnen een uur in vochtige lucht heb je een laag roest op je cilinderbussen.. zo gauw je je motor start schuur je je zuigerveren naar de gort. dus............succes
het spruitstuk wat je daar hebt is stock