Multimedia install

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Racewortel
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Ik ga een mooie install doen in mijn MR2:
Image

De headunit heb ik al, dit is een Bullit DVD3000BT:
Image

Hierboven komt een uitklapscherm van JVC, de KV-M706:
Image

Deze word aangesloten op de dvd speler, achteruitrijcamera en mijn ps2 die in het dashboardkastje komt.

Alleen de versterkers en speakers ben ik nog niet over uit.
Wil een kwalitatief hoogstaand geluid en ook wel een aardige decibel.
Wil er alleen niet belachelijk veel aan uitgeven, max 1000 euro ofzo.

Zat zelf te denken aan:
subwoofer
monoblok versterker
composet voor
ovaal set achter
4-kanaals versterker

Wil het wel graag beschaafd houden qua formaat dus het liefst passend in originele speaker gaten.
En de woofer kist achter een stoel maar ook beschaafd qua groote.

Wat kunnen jullie mijn aanraden qua merk?
Zal zelf te denken aan MTX.

En welke formaten speakers kan ik pakken?
Geloof dat 16,5 voor wel past toch?
Hoe zit dat achter?

En zit natuurlijk met het punt dat de baskist niet te groot moet zijn maar toch genoeg inhoud heeft voor de woofer.
Tips?

Alvast bedankt!
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
Als basskist heb ik een Pioneer 12" van 400watt RMS. Type nummer weet ik zo nie. Maar deze heeft "slechts" 24 liter bas ruimte nodig. Zo kan er nog iemand in de stoel zitten van 1,80m en langer ;)
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Waarom neem je niet gewoon een dubbel din scherm ipv 2 losse units?
lars
Xhermes wrote:Waarom neem je niet gewoon een dubbel din scherm ipv 2 losse units?

Ik zou ook gaan voor de 2 din. Deze valt heel mooi weg bij mr2. Dan heb je ook geen gezeur met klapschempjes.

Gr,
Racewortel
Ik lul al aardig mee !
Het punt is dat ik al een dure Bullit multimedia heb en dat losse klapscherm voor 130e op ebay kan scoren. Scheelt dus weer een hoop knaken.
Xhermes
Of die dure Bullit multimedia ( waar ik overigens nog nooit van gehoord heb ) die knal je op Marktplaats en je scoort een dubbel din terug.
Mightyzap
Ik lul al aardig mee !
of je vraag het ff aan jurgen... die heb daar meer verstand van dan wij allemaal samen :D

en bullit is net zoiets als silvercrest voor wie het niet kent.
budget spul wat op zich voor de leek goed genoeg is maar niet als je meer wil dan op beschaafd volume een cd-tje draaien.

heb bij mij overigens alles kenwood (zonder versterkers etc).
is goed genoeg en het geluid blijft in de auto waar het hoort :D
je zal maar naast iemand staan die met 4x 600w rms frans bauer op heb staan :S
Racewortel
Ik lul al aardig mee !
Wist niet dat bullit zo crappy was..
Omdat deze nieuw 400e koste en bomvol met opties zit.
Zoals dvd, sd, usb, bluetooth, av-in, av-uit, sub-uit, afstandsbediening enz.
Wat raden jullie dan aan qua dubbel-din?
Wil wel minimaal 7" scherm liever groter en sub-out en bluetooth.
Green Goblin
Mischadbs wrote: Wat raden jullie dan aan qua dubbel-din?
De meeste mensen rijden op Toyo's...
Xhermes
Je hebt de F900BT, de nieuwe AVH series, AVIC's... Kijk is of je de AVH 4100 of 4200 wat vind. Heb je wel al die pre-outs maar geen navigatie. 4200BT ofzo.
SpeedDevil
die nieuwe van jcv heeft een afneembaar front
Racewortel
Ik lul al aardig mee !
Headunit moet nog even wachten maar word uiteindelijk wel een dubbel-din.
Ben wel uit over de audio, alles word MTX.

Setup is als volgt:

MTX 500W RMS Fullrange monoblock
Image

2x MTX 250W RMS 12'' Subs
Image

MTX 180W RMS 2-kanaal
Image

MTX 100W RMS Composet 16,5cm
Image

Boss 2Farad Powercap
Image

Verder word alles bekabeld met MTX Streetwires en alles geisoleerd met Dynamat.
Ik zal hier ook een foto project maken van de inbouw en de bouw van de kisten.

Wil 2 kisten maken voor achter elke stoel 1.
De woofers zijn 12'' en de inbouwdiepte is 13,5cm.
Minimale inhoud per kist is 22 liter en de maximale inhoud is 48 liter, ideaal is 38 liter per kist.

Mijn vraag is alleen of er iemand is die info kan geven voor het bouwen van de kisten.
Dus weet er iemand een stap voor stap fotoproject van het bouwen van een kist of heeft er iemand de maten of tekeningen van een sw20 kist?
Lucien
Ik heb geen bouwtekening maar heb er wel een zelfgemaakte kist in zitten.
Je kunt het beste het vakje achter de bijrijders stoel er helemaal uithalen en dan van af de boden gaan werken, dan win je zon 10 liter inhoud van de kist.
Dan ga je hem iets smaller maken net boven het vakje dus, en dan iets schuin omhoog tot onder het achterraam daar is de kist dus nog maar 10 centimeter dik ofzo. En dan plaats je er een 12'' polk MM serie sub in, met een dik monoblok en een 4 kanaals achter je eigen stoel, ground zero composet in de voorddeuren en achterin, en je hebt echt geen 2 subs meer nodig, sterker nog je hebt er alleen maar last van in dat kleine auto'tje.
Gebruik minimaal 18 mm MDF !! Anders klinkt het nergens na.
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
2 subs? Waar laat je dak ramen dan? :::|. Zoals Lucien al zegt eigenlijk overbodig. vergeet niet dat de sub nu maar paar cm van je verwijderd zit en er geen dikke achterbank tussen zit die het geluid normaal dempt. Pioneer heeft trouwens ook ultra dunne subs (zoek even op hun website), misschien ook een optie. Nog een tip voor subkist: Lijmen! zo wordt ie goed luchtdicht. Je hebt trouwens ook nog "achter" speakers. Deze waren meen ik 10 cm. Misschien dat je deze vergeten bent of bewust niet doet upgraden. Rest van het setje is netjes, Veel suc6!!
Lucien
Haha dakramen passen precies in de kofferbak! Daar doe ik ze altijd in gaat veel sneller en ik heb ook geen plek achter de stoelen.
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
Heb helaas geen ruimte meer in de kofferbak :(
Racewortel
Ik lul al aardig mee !
@Lucien
Bedankt voor de tip, hoe sloop ik de bakjes eruit?
En worden toch echt 2 subs want ik wil serieus knallen!
Neem denk ik 20mm of 22mm MDF.

@Watchdog
Dakramen gaan achterin zoals Lucien al zegt.
Lijmen, kitten en schroeven uiteraard.
Heb veel zitten lezen en kom tot de conclusie dat achterspeakers niet werken in de cabine van een emmer, beter gewoon alleen goeie compo voor.

Denken jullie dat ik die 38 liter per kist ga halen?
Lucien
38 liter kan wel, alleen ik zou andere subs gebruiken als je die platte subs heb dan heb je maar aan een kistje van 24 liter nodig. Die vakjes er uit halen is wel een rottig klusje volgens mij moet je ze een beetje slopen, je moet in elk geval de bekleding eerst ff een beetje los halen want hij zit namelijk weer in een metalen bak die dus aan je auto vast zit:P . Ik weet niet meer precies hoe dat zit het is alweer 6 jaar geleden denk ik haha. gewoon ff puzzelen.
En je hoeft niet te kitten of te lijmen je moet gewoon bruislijm halen dat hecht zich het beste met het hout en word keihard.
arno
Ik was laatst bij een kennis wezen kijken die heeft ze eigen hifi auto audio zaak, ik zag daar de perfecte bassbox voor een mr2.
Wil die eerdaags uitproberen, hij heeft 2 soorten moeten jullie maar effe scrollen.
http://www.caradio.nl/artikel.php?page=details&id=2593

Deze is echt mega vlak past perfect achter een stoel.
En deze past onder de stoelen.

http://www.caradio.nl/artikel.php?page=details&id=3272.

Mischien hebben jullie er wat aan.

En RACEWORTEL ik zou voor een alphine iva d106R gaan dan heb je een mega knap radio'tje.
Ik heb effe geleden deze verkocht voor een 2 din omdat ik die mooier vind zitten in een mr2.
krijger
arno wrote:Ik was laatst bij een kennis wezen kijken die heeft ze eigen hifi auto audio zaak, ik zag daar de perfecte bassbox voor een mr2.
Wil die eerdaags uitproberen, hij heeft 2 soorten moeten jullie maar effe scrollen.
http://www.caradio.nl/artikel.php?page=details&id=2593

Deze is echt mega vlak past perfect achter een stoel.
En deze past onder de stoelen.

http://www.caradio.nl/artikel.php?page=details&id=3272.

Mischien hebben jullie er wat aan.

En RACEWORTEL ik zou voor een alphine iva d106R gaan dan heb je een mega knap radio'tje.
Ik heb effe geleden deze verkocht voor een 2 din omdat ik die mooier vind zitten in een mr2.

Een d106r zonder accesoires is al boven zijn budget volgens mij..

Overgens is het wel een fantastische radio. Ik heb zelf de d105r met diverse uitbreidingen.;D

Edit:
Omdat er al een opvolger is voor de D106r is hij nu al een heel stuk goedkoper. De goedkoopste d106r kost 673 euro excl. alle modules.
Post Reply