UndaGrwnD Celica GT2
Moderator: Pieten
UndaGrwnD Celica GT2
Hmm word tijd dat ik me maar ook eens voorstel hierzo.
De naam is Ritesh 21jaar en kom uit Rotterdam.
3jaar geleden mijn huidige wagen gekocht: Toyota Celica GTi T18 uit 1991.
En na veel lezen op het internet ben ik erachter gekomen dat er veel snellere motoren in de Celica geplaats kunnen worden , toendertijd ging ik ook best vaak naar meetings en vond dat gefluit van de turbo's helemaal geweldig natuurlijk...dus ik moest er ook 1 hebben !
Mijn oude blok (3SGE Gen2) reed opzicht niet verkeerd maar had de gebruikelijke olie zuip probleem...en dat was ook een reden dat ik een ander blok erin wilden hebben.
Na veel zoeken op internet heb ik de juiste motorblok kunnen vinden welke ik zou willen...namelijk: een JDM 3SGTE Gen2 RC/CS blok..met standard 235pk en 310Nm.
Blok gekocht, erin laten bouwen en een maand later had ik een Turbo blok onder de kap...rijd perfect natuurlijk...lekker snel etc.
Toen kwamen de updates zoals :
Fidanza vliegwiel
Blitz Power SUS powerfilter
3'' Decat DP
3'' RVS uitlaat systeem met een Vibrant einddemper
Supra TT Fuel pump
Greddy Oil Catch Tank
HKS SSQV Type 2
BC Racing Coilovers
Carbon CS Motorkap
zal nog wel een paar kleine dingen vergeten zijn.
Power tot nu toe is: 250pk met 330Nm @0.65bar
wil later wel een boostcontroller zodat ik wat hoger kan gaan draaien.
paar fotos hoe hij nu erbij staat:
De naam is Ritesh 21jaar en kom uit Rotterdam.
3jaar geleden mijn huidige wagen gekocht: Toyota Celica GTi T18 uit 1991.
En na veel lezen op het internet ben ik erachter gekomen dat er veel snellere motoren in de Celica geplaats kunnen worden , toendertijd ging ik ook best vaak naar meetings en vond dat gefluit van de turbo's helemaal geweldig natuurlijk...dus ik moest er ook 1 hebben !
Mijn oude blok (3SGE Gen2) reed opzicht niet verkeerd maar had de gebruikelijke olie zuip probleem...en dat was ook een reden dat ik een ander blok erin wilden hebben.
Na veel zoeken op internet heb ik de juiste motorblok kunnen vinden welke ik zou willen...namelijk: een JDM 3SGTE Gen2 RC/CS blok..met standard 235pk en 310Nm.
Blok gekocht, erin laten bouwen en een maand later had ik een Turbo blok onder de kap...rijd perfect natuurlijk...lekker snel etc.
Toen kwamen de updates zoals :
Fidanza vliegwiel
Blitz Power SUS powerfilter
3'' Decat DP
3'' RVS uitlaat systeem met een Vibrant einddemper
Supra TT Fuel pump
Greddy Oil Catch Tank
HKS SSQV Type 2
BC Racing Coilovers
Carbon CS Motorkap
zal nog wel een paar kleine dingen vergeten zijn.
Power tot nu toe is: 250pk met 330Nm @0.65bar
wil later wel een boostcontroller zodat ik wat hoger kan gaan draaien.
paar fotos hoe hij nu erbij staat:
- Hratt Bíll
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 06 sep 2010, 21:34
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
8j et 35 heb ik onder mijn GT-four.. en dat past perfect.
jij moet dan 7,5j et 42 hebben denk ik.. smallere velg met meer offset, meer keuze heb je ook niet in 18 inch 5x100.
7,5j is voor een 225 band. en ik denk dat als je achter een bredere velg (en dus ook band) gaat monteren dat je heel wazig rijgedrag krijgt en zoiezo een berg onderstuur. helemaal met nat weer
http://www.ultralitewheels.nl/Gt-II.htm
jij moet dan 7,5j et 42 hebben denk ik.. smallere velg met meer offset, meer keuze heb je ook niet in 18 inch 5x100.
7,5j is voor een 225 band. en ik denk dat als je achter een bredere velg (en dus ook band) gaat monteren dat je heel wazig rijgedrag krijgt en zoiezo een berg onderstuur. helemaal met nat weer
http://www.ultralitewheels.nl/Gt-II.htm
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
als je ze dieper wilt hebben moet je een andere ET waarde hebben alleen dit gaat niet want die hebben ze niet in 5x100
hogere j waarde gaat niet, want dan heb je ook geen 5x100 steek meer
de enige die je kunt nemen is de 7,5j et42 18 inch.. en dat past perfect volgensmij. maar zoek dat voor de zekerheid even uit.. op de celica club weten ze je dat zeker te vertellen
ik zou lekker 7,5 j rondom doen, dan stuurt hij lekker strak, minder gevoelig voor spoorvorming, je banden blijven betaalbaar,
hogere j waarde gaat niet, want dan heb je ook geen 5x100 steek meer
de enige die je kunt nemen is de 7,5j et42 18 inch.. en dat past perfect volgensmij. maar zoek dat voor de zekerheid even uit.. op de celica club weten ze je dat zeker te vertellen
ik zou lekker 7,5 j rondom doen, dan stuurt hij lekker strak, minder gevoelig voor spoorvorming, je banden blijven betaalbaar,
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
frankie-turbo schreef:ze zijn zelf belachelijk goedkoop die ultalites.. voor een beetje volk velg betaal je vlot 500,- per stuk,
ik was voor mijn 17 inch atec's van ultralite 750 euro kwijt.. daar heb je bij volk 1,5 velg voor
jah zijn best wel goedkope velgen heb ze ook onder de mr2..
was met sloten en banden iets van 1450 euro kwijd..(thuis geleverd)
gemonteerd en gebelanceerd en al..
onder de celica kan 8j et 35
had de wb versie en met 2" spoor verbreders en gerolt en het raakte niet..
anders kan je myn vorige velgen passen onder je auto..
als ze goed passen dan weet je ongeveer wat voor maat je kan nemen..
8 j moet wel lukken achter..