remcilinder terugmonteren na revisie

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Joske
Ik lul al aardig mee !
Ik heb een remklauw gedemonteerd en vervolgens heb ik de remcilinder (piston) uit zijn kamer gehaald en alles schoongemaakt en heel de klauw voorzien van nieuwe rubbers.
Nou is de cilinder weer als nieuw en kan ik de cilinder heel mooi met de hand indraaien als de keerring nog niet op zijn plek zit.

Stop ik echter de keerring erin, krijg ik de cilinder niet voorbij de keerring.
Ik probeer dit al duwend en tegelijk kloksgewijs draaiend.

Misschien heeft iemand met ervaring praktische tips voor me?

Ik neem aan eerst de keering in de daarvoor bestemde sleuf in de cilinderkamer en dan de cilinder terug erin?

Hoe om moet de keering zitten?

En moet ik iets invetten? De cilinder, de keerring?

Is het makkelijker in elkaar zetten als ik de veer van de handrem ingeknepen hou, zodat de schroefdraad eerder pakt?

:-/
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Misschien heb ik mazzel gehad maar om de zuiger er terug in te krijgen heb ik hem een aantal keer in-en uit gedraaid tot dat hij hem wel goed "pakte" waar door de zuiger er wel weer helemaal in ging.
Joske
Ik lul al aardig mee !
De schroefdraad pakt wel, maar na de zuiger 1-2 slagen gedraaid te hebben, zit ik tegen de o-ring aan en krijg ik zoveel weerstand dat ik niet verder draaien kan.
frankie-turbo
komt omdat de rubbere cup klem zit waarschijnlijk... heb je het gemonteerd met wat vaseline?
en je moet idd de handrem hendel induwen of iets...
als ik het zelf doe gaat het vanzelf, maar nu even typen hoe het moet gaat wat lastiger :D
Joske
Ik lul al aardig mee !
euhh wat bedoel je met rubbere cup?
ik probeer de zuiger en de o-ring wat in te vetten met het vet wat bij het revisiesetje zit; kan ik beter vaseline gebruiken? kan dat geen kwaad als dat in conact met remvloeistof komt?
frankie-turbo
Joske wrote:euhh wat bedoel je met rubbere cup?
ik probeer de zuiger en de o-ring wat in te vetten met het vet wat bij het revisiesetje zit; kan ik beter vaseline gebruiken? kan dat geen kwaad als dat in conact met remvloeistof komt?

oww sorry zat met de hoofdremcilinder in men kop.. waarom weet ik niet :huh:

vet wat erbij zit kan en vaseline kan.. iig 1 van beide

ik denk dat de o-ring er gewoon niet lekker in wil.. dat is meestal zo als het nieuw is. de zuiger moet je draaiend erin duwen.. dat hij bij de kering wat moeilijker gaat is normaal.. zorg dat hij goed ingevet is en dan met wat kracht er gewoon in draaien.. desnoods een tang op het uiteinde van de zuiger en met de tang erin draaien
je kunt idd de hevel overhalen zodat het schroefdraad eerder pakt.
Joske
Ik lul al aardig mee !
Thanks, de zuiger zit erin incl ring :dux-blij_thumb-up:
Handrem ingeknepen en vastgezet met een tie-rap.
En met vaseline gaat het beter als met het meegeleverde vet.
frankie-turbo
mooi! geen dank
Arnie
Zere vingers van het typen..
Zorg wel dat je over een paar weken je remvloeistof in ieder geval bij die klauw vervangt.
Dit omdat vaseline vloeibaar wordt ergens rond de 50 gr. C, dus na een aantal keer remmen is je remvloeistof vervuild.
frankie-turbo
kan totaal geen kwaad hoor.. het is geen afgewerkte motorolie..
lars
Monteren doe ik altijd met de daarvoor bestemde remzuigerpasta.

Deze heeft de eigenschap om zichzelf om te toveren tot remvloeistof/ neutraal te worden en glijd als durex glijmiddel :applaus-smiley: Dit gebruik ik alleen. Je wilt geen problemen met je remsysteem hebben want het spul wordt echt heet.

Heb geen ervaring met vaseline maar als jullie het zeggen zal het dan wel hehe.

Gr,
arno
Ik heb effe geleden mijn achterremklauwen gereviseert nadat dezen hebben vast gestaan en flink gerookt te hebben.
Het juiste spul had ik ervoor gehaald bij de dealer.
Heb voor ook al eens gedaan ging perfect, achter ook.
Nu heb ik een probleem met mijn rechter achterkant, auto schokt heeeel erg komt amper nog vooruit. Ik hoor af en toe wat knakken rechts achter bij mijn wiel. Of ergens in de buurt daar, na een stuk gereden te hebben voelt mijn velg niet heet ofzo, de auto is ook afgekeurd omdat mijn rechterachterklauw blijft hangen. Weet iemand hoe dit kan komen? Ik vind het ook vreemd dat me auto zo schokt, als een rem blijft plakken dan is dat toch continu inhoudend?
arno
ik weet ook niet of het hierdoor kan komen?
Daar tweifel ik over de achterrem of dit.?

Image

Image

Mijn dorpels waren op stukjes verroest, met slijpen kwam ik een zootje plamuur tegen. Zou het kunnen zijn dat dit in mijn motor terecht is gekomen op een of andere manier?
darkEVO
kromme schijven ? ( na hard remmen direct de handrem er op gezet? ) Lijkt me niet dat het door een beetje stof kan komen? Kan natuurlijk ook zijn dat je distributie er af ligt, of deels los hangt. Misschien je lagers vast?

Frankie.. Kom er maar in :D
arno
ik heb niet na hard remmen de handrem erop gezet. Hoor verder geen rare geluiden ook, alleen heel af en toe een flinke knak rechts achter. Het is pas gekomen nadat ik mijn dorpels gefixt had, daarvoor heeft die rem altijd ook al een beetje aangelopen bedenk ik me nu net.
Masacur
Type MR2: SW20/21/22
Heb je je rechtsachter handremkabel al nagekeken?
arno
heyy, ja die heb ik gelijk met reviseren vervangen beide. Vrijdags haal ik beide klauwen uitmekaar en reviseer ik ze nog maar een keer, ik ben 2 rubbers vergeten zag ik vandaag. Die zaten nog in het zakje. Die 2 rubbers die bovenop zitten waar je klauw op naar binnen en naar buiten schuift.
arno
Het reviseren is allemaal klaar, remmen lopen niet meer aan ook. Alles netjes ontlucht remt weer als de beste.
Een probleem nog, auto houd nog steeds flink in op sommige momenten, ik houd het gaspedaal op een positie houd de auto flink in effetjes, daarna schiet hij weer vooruit, terwijl ik het pedaal op zelfde positie houd. Ontsteking is verder okey, pas vernieuwd. koppeling is wat minder slipt ligt door.
darkEVO
Zou toch iets met de ontsteking/brandstof toevoer zijn. Je hebt geen turbo, dus lag kan het niet zijn ;).
arno
Ik hoor de motor ook gigantisch zuiggeluid maken, 2200 toeren bij koude start. Vooral bij koudestart hoor ik de motor flink zuigen. Na een tijdje rijden is de toerental 1000 rpm, maar houd de auto nog steeds flink in, ook al is die goed warm, het zuig geluid is dan wel wat minder.
Post Reply