Mr2

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Demo
Hello! welkom in mijn topic, betreft mijn toyota MR2 sw20

allereerst, excuses van de foto kwaliteit, het is gemaakt met mijn telefoon. Belangrijke foto's zullen wel met een geschikte camera worden gemaakt, en de beelden met enige passie worden vastgelegd ;)

Winter is coming...
dan begint het bij mij altijd te kriebelen betreft auto's.
En ik wilde graag mijn auto winterklaar maken, om in de zomer te gaan gebruiken. Maar ik trof roest, na roestplekje aan, en sinds er een deuk zit in de zijkant door een Jaloerse spanjaard met een steen :idea8:

Goed, time to fix!

dit was mijn auto, deze winter

Image

Wat gaat er gebeuren

Een gigantische make over, ik heb genoeg van de krasjes, de deukjes, de roestplekjes en de onzuiverheden. Ook het interieur was klote, het rook muf, de ramen zaten vol met krassen, de stoelen waren vies, de audio was van het niveau 1923, en veel scheurtjes in plastic.

Al bij al, een hele waslijst niet? Ja..inderdaad
Laat het zo zijn dat ik verliefd wordt op een auto, ik ben zo'n idioot die denkt dat autos leven, en daadwerkelijk weten wie erin rijdt en met ze rijdt en aangezien dit schatje me helemaal naar espana :mexico-smile: heeft gebracht zonder maar 1 dingetje... is ze het waard.. het is mijn auto

Wat gaat er dus komen...

in grote lijnen

Nou allereerst demonteren van alle onderdelen.

-Terug naar stock voorbumper, toch het mooist, en beste pasvorm.
-Greddy skirts, via eddy geregeld..mooie dingen
-Ook eddys modificatie met zijn achterlichten
-Ik houd wel de border rear-bumper add ons. Gaandeweg hoop ik een Tom's achterbumper te kunnen regelen.
-zoeken naar onderdelen die ik vervangen moet
-vernieuwen van interieur en aanpassingen ( leder interieur )
-Nieuwe paint ( gebroken wit )
-Refurbishing van huidige onderdelen, zoals koplampen, achterlichten, etc.
-Verwijderen roest, en nieuw plaatstaal.. in 2 fases. Ik doe veel preventieve behandling, en hij gaat naar een plaatwerker voor proffesionele.
-er komt fatsoenlijke audio in.
-vervanging van alle ramen.
-vervanging van de complete rubbers ( targa, deur, en lijst )
-Remmen reviseren ( nieuwe staalgevlochten lijdingen,nieuwe schijven+blokken+revisie remklauw)

eerst even wassen, daarna kijken hoe en wat.
Image

Image

oude velgen eronder, de 5zigens eraf, gewassen, ingevet en op zolder opgeslagen. Ook gelijk een auto piama gekocht bij Halfords, die werd overal op internet aangeraden, maar heb ik meteen teruggebracht, er zat een scheurtje in toen ik hem eraf haalde..bleek bij de hele partij te zijn landbreed, ds geen punt..

Daarna gedemonteerd...zodat de plaatwerker alles kan maken waar hij bij moet.

Image

Image

beetje kaal is hij al..verdere demontage gebeurd bij de spuiter.

Image

hier zitten de velgen er ( enkel voor ) nog op, zijn er al af wat is te zien op de andere fotos. Je ziet dat de koplamp er bij de bestuurderskant uitgehaald wordt, dit omdat mijn baby blijkbaar ooit een tik heeft gehad, dit is de reden dat de koplamp wat scheef zat. Maar dit ga ik fixen.

Op zoek naar de roest.

allereerst het minder erge.

wat oppervlakkige maar toch ingevreten roest bij instapdorpel.
Image

afgeschuurd..

en vervolgens behandeld met primer, zodat het blanke staal niet roest
Image

de dorpel aan bestuurderskant...deze heb ik een jaar geleden zelf gerepareerd..maar niet helemaal zoals we zien. er zit wat roest hier, wat ook een werkje voor de plaatwerker wordt..maar het meest rechter gedeelte is hard staal.

als je goed kijkt, zie je de scheidingslijn lopen

Image

En de ergste dorpel...een werkje voor de plaatwerker

Image

Ook onder de targa dakjes, is een risicoplek. Dus ik ging op zoek..gelukkig viel het me mee. Maar ik wilde het meteen stoppen. in ieder geval beschermen.

de roest

Image

schuren

Image

roest converter eroverheen

Image

inwerken :P

Image

weg roest

Image

en behandeld met primer

Image

Toen ik bij de koplamp keek, onder de frunk hetzelfde aangetroffen, dit op dezelfde manier behandeld. u get the idea ;)

hier te zien

Image.

dat was dag 1.

Dag 2

Allereerst begonnen met het verwijderen van de parafaraan...losknippen van tientallen tai-wraps, en verder gegaan met verwijderen van plastic delen in de frunk...toen dat gebeurt was, wilde ik nog eens kijken naar de hoek van de auto, met de rare deuk waar ik een topic over had lopen.

Image

deze rechtgeslagen met de hamer...zoveel mogelijk in originele vorm.

Ook daaronder bleek een hooop aanslag en roest te zitten, met de schuurborstel op een boormachine, rust converter en schuurpapier schoongemaakt, en vervolgens in de primer gezet

Image

er waren meer plekjes, zoals aan de voorkant van de kokerbalken.

ook deze dezelfde behandeling gegeven.

Kaal..

Image

en in de primer

Image

dit gaf dit beeld aan de bestuurderszijde.

Image

aan de passagierskant viel alle schade mee ;)... en was het enkel de voorste zijde van de kokerbalk/dorpel die is aangepakt

Image

hierna heb ik alles getectyleerd..het was enkel te donker voor foto's :(

binnenkort ben ik klaar met mijn eigen werkzaamheden aan de auto,totdat de plaatwerker kan beginnen.
dus ik ga dan beginnen met een saaie tijd..schuren van onderdelen :(

Maar ook een leuke, goodies kopen.

alvast mijn laatste aanschaf!

Image

dit was dag 2

Dag 3

much to do! maar niet al te veel foto's ervan helaas.

Headlight

1 headlight die wilde niet echt meewerken. Door wat vroegere schade was het frame van de koplamp kapot, net als het kapje waarop de koplamp scharniert. Dus ik naar Joske gereden, die had genoeg parts die ik nodig had.

Ik aangekomend, hartelijk verwelkomd door Jos en zijn lieve vriendin en een bakske koffie..
aan het werk, slijpen en onderdelen verzamelen, en weer snel naar huis.

Zodra ik thuis kwam, de koplamp demonteren.

Image

hardstikke verroest, en in slechte staat.

uit mekaar

Image

, schuren, spuiten, verplaatsen en vervangen, na een uur later..een opgeknapte koplampunit!

Image

De grote test, sluit nu alles wel lekker aan! en ja hoor een stapje verder.

Image

ook heb ik een stuk chassis meegenomen van Joske!

Dat komt omdat het aanzicht aan mijn mr2's zijde zo is

Image

dus Joske mist nu ;)

Image

...goed. Parts verzameld.
De plannen zijn nu gewijzigd, ik ga met mijn broer aan het chassis werken, dan zijn de werkzaamheden naar mijn wens uit te voeren, wat uitgebreider dus kies ik hiervoor. Ook omdat we de mogelijkheden hebben en het geld gebruikt kan worden voor de spuitbeurt!

Hiervoor moest ik even naar eddy! want hij had nog onderdelen die ik al te graag wilde hebben, namelijk Greddy skirts!

Image

Image

Binnekort weer meer, ik moet onderdelen blijven verzamelen voordat ik hem laat spuiten.. dus volgende aanschaf zullen end links voor achter zijn, rubberen strips/allweather strips origineel toyota voor de deuren/ramen etc.

:) tot zo ver

einde dag 3

dag 4

Nou, heel wat dingen gedaan, sommige voor niets helaas :(
zoals het mistlampen project, 1 glas is gesneuveld.. dus ik zal een nieuwe mistlampen set moeten verkrijgen, of in ieder geval degene aan de bestuurderskant..als iemand die voor me heeft..graag ;)

ook heb ik een voorbumper binnen!
whoehoe

Image

en een standaard 92+ bumperlip

Image

schuren kan beginnen :)

Ik ben ondertussen ook bezig geweest aan de achterlichten, maar dat is een apart projectje waar ik alles van post zodra ik ermee klaar ben. De achterlichten vereisen wel blanke lak dus ik ben afhankelijk vn een spuiter ;).
en de White corner insertions van eddy. :) die ik nog moet krijgen.

ik wil de auto zover mogelijk klaar hebben voor de spuiter, dus ik kan tot volgende week wachten om al het roest herstel te gaan doen, mijn broer helpt me met lassen.

en ik wil zoveel mogelijk al gedaan hebben, dus ik ging de achterkant bekijken..en ja deze heeft ooit schade gehad :(

Image

zo, kaal geschuurd en glad :)

Ook de kofferbak wil ik meegespoten hebben..just for the looks and completion!

Image

hier ontdaan van oppervlakkige roest , hierna heb ik hem gestofzuigd en verder schoongemaakt ;)

en behandeld met primer :)

Image

net als de achterkant :)

Image

waardoor de achterkant nu in principe ook klaar is, zometeen demonteer ik de spoiler en probeer ik verder te gaan met het plafond in het interieur.

Image

einde dag 4

Begin dag 5

Enorm veel lopen schuren, en daar kan ik fantastisch veel plaatjes van posten maar dat gaat ook nergens over.
Dus ik kan melden met 1 picture ;)

Voorbumper is gereed :).

Image

alle gaten zijn gevuld.. whoehoe.

Ook de +92 bumperlip!

helemaal geschuurd in de plamuur en toppie 8-)

Image

Nu heb ik me de laatste tijd beziggehouden met de achterlichten, daar post i knog niets van.. komt wel als ik weet hoe ik verder kan. Maar ook even met het interieur.

In het verleden heb ik Stage gelopen ooit bij een beletteringsbedrijf. en daar leerde ik omgaan met folie's en stickers en allerlei leuke dingen.
Dit wilde ik eens toepassen voor mijn console. Ik ben er erg blij mee..

Het gaat om nieuwe carbon folie, het ziet er niet alleen precies uit als echt carbon, maar het voelt ook zo.
Zelfs na het fohnen blijft de structuur er goed in. Het is echt enkel een erg lastige klus omdat door alle gaten je snel foutjes maakt
en dan helemaal opnieuw moet beginnen, gelukkig ging alles bij mij in 1 x goed.

zie hieronder het resultaat.

Image

Image

Image

deze hetzelfde, flink schuren :)

Image

Image

close up van front console

Image

en de ashtray. Van binnen ook goed gereinigd en het plaatje geschuurd waar je de peukjes oplegt.

Image

er even tussendoor om de volgorde logisch te houden ;) en volgbaar.

Ook het schakelpook paneel moest in carbon folie!

Image

Image

Image

Ook werd er gelast vandaag :)

Mijn oudere broer hiervoor opgetrommelt, en we begonnen na een lekker middageten aan de auto.

slijptol erin :)

Image

meten met het donorstuk van Joske!

Image

lassen maar :)

Image

Image

Image

Ook de dorpel aan deze kant werd aangepakt

Image

Image

zo :)

binnekort afmaken :)

had nu geen zin meer ;)

einde dag 5

Begin dag 6

Nou, eigelijk liggen deze al een tijdje heer, Clear rear corner inserts! yeah..

Image

zit nog even te tubben wat nu de volgorde is, van het hele projectje met mijn acherlichten.

ook het achterscherm aan passagierskant is vandaag gefixt.

Image

eerst eruit slijpen, en inspecteren.

vervolgens, als het klaar is :)

Image

en de dorpel aan passagierszijde ( duidelijk de slechtste kant van de auto.

Image

Image

wat resulteerde

Image

Helaas niet af kunnen maken... tijdgebrek.

ik heb nog 4 roestplekken op te lossen, dus nog steeds hiermee bezig.

Zodra dat gereed is.. een garage zoeken om verder te werken in de buurt, het is niet verantwoord de auto buiten te laten staan in deze staat.

einde dag 6

begin dag 7

Nou, weer een dagje dit weekend kunnen werken. Mijn broer gelukkig nog in kunnen schakelen voor het laswerk, voordat hij op vakantie gaat.. Alle credits moeten ook naar hem, broertje, thankuverymucho !

Ik heb in deze update gewerkt aan de achterlichtunits, welke dankzij Eddy uniek zijn, en de dorpels. die nu 100% dicht zijn. En enkel nog een anti roest, roestconvert, en primer processen moeten ondergaan.. hier zal ik me later over uitwijden.

Allereerst, ik heb een super super mooie hoes gevonden voor mijn auto. Wel prijzig, zo'n 80 euro. Merk : Dunlop. Deze hoes is van echt dik zeil, 100% waterdicht, kan op de auto blijven, goede kwaliteit, en van de binnenkant een soort badstof.. waardoor het niet krast. Super!

Image

eerst de achterlichten.

Jullie hebben genoeg drama topics van mij meegemaakt ;) over de achterlichten.
Op dit moment heb ik ze al geschuurd, gepolijst, en aangepast met clear corner rear light inserts van eddy!

Eddy, nogmaals..super bedankt!

allereerst.

afplakken

Image

Ondertussen, de clear corners erin gepropt.

Image

Image

en even afbakken ;)

Image

ingetaped!

Image

Gespoten! eerst voorbehandeld met Kunstof hechtprimer.

Image

tape eraf, gewetsand en ge polijst.. glimt het zwart!

Image

het witte, in de randje is polijstpoeder en residu. alles is netjes glad.

Image

nu nog een laag blanke lak, maar eerst de zwarte lak goed laten uitharden!

Verder met de roest!

Image

dit plekje, is behandeld, helaas geen foto van. maar hij is groot uitgeslepen, en nieuw plaatstaal!

vervolgens de andere kant

op deze foto gaan we verder met waar we vorig weekend waren geeindigd!

nieuw plaatje zit er al tussen

Image

Image

nieuw plaatstaal, nu de onderkant.

Image

en hop!

Image

gespoten met lak, nog 2 roestplekken, 1 in de ruimte van het reservewiel, en 1 plek achter de achterbumper aan de passagierskant.

Dit kan ik alleen af!

gaat goed zo!

bedankt voor het volgen van dit projec t;)

einde dag 7

Dag 8 , carparts day!

Zoo!

deze dag een update voor wat binnengekomen parts.

* .Binnengekregen. *

-Drop end links rear Image

-4 remschijven + EBC red stuff brakepads Image Image

-Nieuwe Heater bediening ook via ebay

Image

Dag 9 , begin van de achterbumper
ook inmiddels de Gearknob van TRD binnengekregen.

Image

erg leuk, nu nog een pookhoes met zwarte stiksels.

Inmiddels begonnen aan de achterbumper.

heb enkel gaten gevuld met polyhars, hierna schuren en afwerken met plamuur, foto's volgen ;)
Image

Ook ontdekte ik, tijdens een inspectie dat de Border-add ons in een niet al te goede staat zijn.
Ik heb enkel 1 plek gevonden, die echt mijn aandacht nodig had... dus ben ik begonnen met spot poly repair!

deze plek

Image

na schoonmaken en ontvetten, is dit een close up.

Image

het is dus zoals te zien, gaan rotten. Door de nabijheid van een uitlaat, consequente afkoeling en verhitting van het polyester en de weersinvloeden heeft het verzwakt.

Dus als de wiedeweerga Hars aangemaakt! en een nieuwe glasvezelmat inclusief flinke harsbehandeling gegeven.
hard as rock

Image

morgen meer.

dag 10

Leuke goodies binnengekregen.

Smoke black corners.

Image

Image

Image

en ik ben verdergegaan met de achterbumper, die is net als de voorbumper, bijna klaar. Ik moet nog de laatste hand aan de add ons leggen.. en dan kan hij ook worden opgeborgen.

Image

Ik ontdekte een flinke scheur, compleet doorgescheurd.. en de bumper was erg flexibel, en bij elke buiging brak alle vulling dus hij meost met polyester worden gerepareerd.
Image

ik heb aan de achterkant de bumper moeten open knippen, cosmetisch geen probleem, je ziet het aan de buitenkant niet, enkel de binnenkant is aangepakt.

Image

dus aan de buitenkant met polyester hars gevuld.

http://s58.photobucket.com/albums/g246/ ... to0931.jpg

en de binnenkant me tglasvezelmatjes en hars..

ik dichtte de schroefopeningen van de bumper en add ons met hars

Image

ik ben gisteren en vandaag ook wat bezig geweest met deze scheur.. ook flink.
Maar inmiddels is deze helemaal herstelt. Ik zal hier morgen foto's van plaatsen. Heb het enkel de laatste tijd erg erg druk. Ben een huisje aan het zoeken, en bedrijf aan het opstarten. Lastig!

Ben ook blij te melden dat ik een Aerowing Front splitter heb besteld bij Carbenfiberworks. Heel gaaf..
darkEVO
goed bezig demo! Dit staat mij ook te wachten inderdaad! Succes met het verdere project, deze blijf ik volgen!
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Zo lekker bezig ;)
Die dorpels waren echt helemaal op!
En zo te zien aan je lijstje ben je er nog wel even zoet mee, succes!
white lightning
Ik lul al aardig mee !
zeer goed bezich kerel ik blijf het volgen mooi om te zien dat het opgelost gaat worden.
bij mij was het een jaar geleden niet anders maar heb alles nu opgelost en het spuitwerk heb ik samen met een vriend gedaan waar ik mee heb samen gewerkt op het schade bedrijf voor ik een bedrijfs ongeval heb gehad .
spuiten kan ik zelf heb het 8 jaar gedaan maar strakmaken is een ander verhaal.
iniedergeval veel plezier met het op knappen van je mr2.
Demo
bedankt voor de reacties apekoppen :P
en white lightning..plezier :P??? plezier?? haha nou ik heb vandaag weeeer op een andere plek roest ontdekt..vind er niets leuks aan :(

De nieuwe plek is enkel minder hinderlijk en kan snel worden opgelost. het is op de bodem van de opbergplek van het reservewiel.

Verder ben ik weer bezig geweest..minder foto's :P

Ik moet opletten dat ik niet te snel ga, het is in de planning nu om in afzienbare tijd de MR2 al naar de plaatwerker te brengen.

mijn broer en ik vervangen wel enkele stukken plaatwerk, wat we zo van de donor over kunnen zetten via Joske. Maar de dorpels en 1 wielkast is echt voor de plaatwerk meneer..

Ik blijf updaten in de 1e post, dan blijft alles overzichtelijk op de 1e pagina staan :) ....
darkEVO
Mooie stoelen. Heb je ze laten bekleden ? Je bent lekker bezig om die roest plekken aan te pakken zeg! Ik ben benieuwd wat ik tegen kom..
Demo
nee, overgekocht van iemand :P
redelijk voordelig zelfs nog, ze zijn als nieuw.. geen enkel slijtageplekje of kapot stikseltje :)

en jij krijgt vast precies dezelfde Oh nee en shit momentjes als ik heb gehad Evo ;) :P
DC-R
Ik lul al aardig mee !
Flink bezig en kwa spoilers het zelfde wat ik in gedachte had dus ben erg benieuwt hoe het gaat worden! ;)
Demo
Weer een update, in de 1e post uiteraard :)
Masacur
Type MR2: SW20/21/22
Erg leuk om te volgen, vooral de vele foto's zijn top! :) Hopelijk is die voor volgend voorjaar klaar zodat je 'm in de zomer weer lekker kan gebruiken, maar dat gaat wel lukken zo te zien.
Het enige wat ik nog zou aanpakken zijn de uitlaat(sierstukken). Zou er een originele of aftermarket in de plaats voor doen.
darkEVO
Leuke foto's demo! Mijne was ook al verroest op die plek, maar nog niet zo ver als de jouwe! Succes met het project, blijven komen met die foto's!!
Melle
Heeft ie achter schade gehad? Anders zou hij daar toch nooit zo roesten?
Demo
nope, kan gewoon hoor..is niet zo gek gezien plaatstaaldikte en plek..hetdiende als een opslagbak bijna betreft vuil
J_MR2
Mooi ding hoor, vooral op foto 1 vind ik hem echt netjes :)
Suc6 met het opknappen!

J_MR2
Demo
Dank je Jmr2, trouwens in jou topic. mijn reactie. Ik zag naderhand pas dat ik reargeerde op foto's die erg oud waren, uiteindelijk is je ride heel mooi geworden hoor! ;)

En mijn Mr2 wordt ook wit, athans..gebroken wit ongeveer..
Fermr2
Ik lul al aardig mee !
Netjes, hoor je pakt het goed aan en wilt het goed doen zo te zien!
suc6! Gr Fer
Demo
Dank je ferry.
maar hoe kouder het wordt, het vervelender om eraan te beginnen ;)
Ach, it has to be done.

Heb nog wat onderdelen binnen..
ga vandaag maar eens schuurpapier halen, en polyester.

Ik twijfel nog heel erg om die strips aan de zijkant toch weg te halen en te verwerken in het chassis.
ThomasK
Ik lul al aardig mee !
Demo wrote:Dank je ferry.
Ik twijfel nog heel erg om die strips aan de zijkant toch weg te halen en te verwerken in het chassis.

Niet doen....
Hoop werk en persoonlijk vind ik het niet mooi::)
J_MR2
Demo wrote:

Niicee (A)
Demo
J_MR2 wrote:Niicee (A)

:lach:

weet het nog steeds niet :P
Post Reply