De reden dat hij weg gaat zijn er eigenlijk meerde, met voornaamste dat hij nu motorisch niet lekker loopt. De koppaking is kapot en na 3000 euro reparatie kosten moet ik nu helaas
gewoon ingeven. Mischien zou dit de laatste reparatie zijn, maar ik heb het geld niet meer. Ik doe hem weg zodat iemand hem voor onderdelen kan gebruiken of de gok nemen en repareren.
De auto heeft verder nog wel enkele mankementen die voor opgelost zouden mogen worden, zo lekken de targa rubbers bijvoorbeeld.
Echter voor iemand die verstand heeft van MR2's of iemand die mischien in onderdelen geinterreseerd is is dit een hele aantrekkelijke auto. Ik heb hem in april dit jaar gekocht en toen was hij letterlijk overleden. Ik heb er toen gigantsich veel aan gedaan en laten doen. Helaas kan ik niet overal een bonnetje van overhandigen omdat het vervangen van de motor en toebehoren (distrubtieriem, waterpomp, koppelingsplaten etc) door iemand van het forum gedaan is.
Alles wat er daarna aangesleuteld is, is wel bij een erkende garage gedaan en daar kan ik de bonnen zo van opvragen. De reparatie kosten van de officieele garage lopen op tot in de 1100 euro. Denk hierbij aan het vervangen van de thermostaat, remschijven, dynamo etc.
De vraag prijs voor mijn auto is 1500,- het is niet al te duur, want de auto behoeft wel werk en is helaas qua lakwerk niet meer in topstaat. Maar ik denk dat het een zeer schappelijk prijs is die alleen in nieuwe onderdelen er al in zitten. Tel maar op een nieuwe radiator, gereviseerde dynamo, nieuwe accu en sinds de 14e deze maand spik splinter nieuwe t1r toyo banden. (de groene streep zit er zelfs nog op)
Ik zou de auto het liefst zelf houden, maar de financiële kraan is helemaal dicht gedraait na al deze kosten. Als het echt de koppakking is dan heb ik er geen geld meer voor om het te laten doen, en de kennis + apparatuur om het zelf te doen ook niet. Ook moet ik elke dag 100km voor me werk rijden in de file, en ik moet haast betalen om op me werk te komen.
Wat is er aan de auto gedaan:
Dynamo geresiveerd (turbo versie)
Accu vervangen (60 amp nu)
Distributie riem + rollen vervangen
Koppelingsplaat vervangen
Nieuwe banden Toyo t1r (Vervang datum 4 november 2010)
Oliefilter vervangen
Koelvloeistof ververst
Waterpomp vervangen
Olie ververst
Bougies vervangen
Bougiekabels vervangen
Radiator vervangen
Helderebumper lampen
Heldereknipper lichten
Deur bijrijder vervangen
Shortshifter
Koelvloeistof dop vervangen
Led stadslichten
Led Sleutel ring
Led Alarm indicatie
Led tellerverlichting
H4 lampen voor vervangen
Achterlampen vervangen
Electrische raam bestuurders kant werkt weer naar toebehoren
Motorsteunen vervangen
Remschijven + blokken vervangen
Thermostaat vervangen
Koelsysteem geflushed
Radiator ventiloter sensor vervangen

Voor meer fotos + informatie over wat er exact aangebeurd is kunnen jullie vinden op mijn project pagina: http://mr2club.nl/forum/showthread.php?t=12019
in het kort nog even.
Bouwjaar: 1991
Vraagprijs: 1500,-
Mankementen: Koppaking is lek, targa rubbers lek, handrem is niet optimaal meer.