Olie laten verversen bij de dealer

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

dubbeledraaideur
Vandaag een offerte aangevraagd om mn motorolie, koelvloeistof en versnellingsbak olie laten vervangen.

Bij de toyota dealer in Den Bosch gaat het minimaal €300,- kosten :|

Is dat een normale prijs voor het vervangen van de oliën en vloeistoffen? Of is dit gewoon oplichterij?
Maarten
Ik lul al aardig mee !
Arbeidsloon hakt er weer lekker in ;D
Heb zelf geen idee wat het moet kosten trouwens.
Met mn Ford Ka (jaja.. ha-ha) kostte een kleine beurt geloof ik ook zoiets en doen ze volgens mij nog minder
Surferdude
Ik vind het ook veel, ik denk dat er in het koelvloeistof vervangen het meeste geld gaat zitten.

Bij motorolie verversen komt ook nog een oliefilter en een plug bij.

Versnellingsbak olie is helemaal zo gedaan..
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Als je in die regio zoekt, kun je het ook eens aan Willie Hermans vragen. Doet af en toe wel eens een MR2.:P
The Stig
Bij Willie had ik een kleine beurt incl het frame nakijken voor de helft. Hij heeft de olie ververst (geen filter) en de remvloeistof en koelvloeistof dacht ik. En dan weet je ook zeker dat het goed gebeurt.
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Ja bij Toyota van Boxtel weten ze hun prijzen wel! Breng mij 2tje er nooit heen zie wel eens wat facturen van ze voorbij komen van mijn leasebak. Ben blij dat ik die niet zelf hoef te betalen, jezus die gasten verdienen meer uurloon als de gemiddelde advocaat!
stampertje
Zere vingers van het typen..
vind t wel een redelijke prijs, als je ziet wat die vloeistoffen kosten en het uurloon denk ik dat t wel meevalt
frankie-turbo
Kroon 15w40 olie 5 liter = 20,-
oliefilter 90915-yzzc7 = 8 euro
koelvloeistof (groen) 15 liter = 30 euro
Kroon versnellingsbak olie 75w90 = 25,-
vervangen alle vloeistoffen = 50 euro.

voor totaal 300 euro vervang ik de distributie er ook nog bij...
Ewoud
De dealer rekent tijd op tijd, die doet qua uurloon niks tegelijk. Terwijl ze alles gewoon tegelijk kunnen laten leeglopen....

En door al dat uurloon wordt het duur.

Meende dat ik een aantal jaren terug iets van 80,- euri betaald heb bij de Toyotadealer voor het verversen van de olie incl. filter.
MarcoTwo
Was toen de euro net gekomen?;)
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
"Liever de Dealer" :P
rsevo6
frankie-turbo wrote:Kroon 15w40 olie 5 liter = 20,-

Frankie,
Da's tikkie kort door de bocht.

Bij dealers zijn de literprijzen een stuk hoger, verdienen ze goed op want kopen ze meestal in 200L drums, maar ja, als je het bij de dealer laat doen, dan weet je dat de materiaalprijzen max zijn.

Wel 1 opmerking vwb de koelvloeitof: ik zal zelf geen andere dan rode "longlife" gebruiken, ten eerste omdat je dan minder vaak hoeft te verversen, ten tweede omdat het toch een andere samenstelling heeft dan sommige groene. Groene zijn soms minder geschikt voor corrosiebescherming van alu motorblokken zoals de MR2 heeft
frankie-turbo
de koelvloeistof die ik gebruik is geschikt voor alluminium motoren, en is tevens een long life variant

ik zou dan ook niet eeuwig met mijn koelvloeistof rijden. ik vervang het minimaal 1x per 2 jaar, als het niet noodgedwongen is dan wel gewoon omdat het goed en toch niet duur is..

als je naar de dealer gaat ben je duur uit punt .. en als je dat wil moet je daar ook niet om zeuren.. wil je goedkoper uit zijn doe je het zelf.. en is het net zo goed.. al dan niet beter, jij gaat voorzichtiger om met het verversen ect omdat het je eigen wagen is.. de monteur ligt niet wakker van 100ml olie/koelvloeistof meer of minder, dealers mengen zelfs vaak de koelvloeistof nog met water
The Stig
frankie-turbo wrote:Kroon 15w40 olie 5 liter = 20,-

Wanneer heb je tijd? :P
barra
frankie-turbo wrote: de monteur ligt niet wakker van 100ml olie/koelvloeistof meer of minder, dealers mengen zelfs vaak de koelvloeistof nog met water
Nou het is precies te zien dat je niet weet hoe het in de garage werkt!!

De hoeveelheden dat in een bepaalde auto aan vloeistoffen moet staat gewoon op papier en daar word niet van afgewijkt.

En mag je mij wel is vertellen waar ze de koelvloeistof mengen met water, ik heb het nog nooit meegemaakt en ik werk ook in de garage, dit gebeurt meestal door de klant zelf omdat ze zien van ja laag nivo dus laten we er maar water bij doen.

En over de vloeistoffen en distributie het is wat er net al gezegd de liter prijzen bij garage's ligt gewoon hoger. En dat je het voor 300 kan maken praat je neem ik aan alleen over de voeistoffen+ distributie en niet meer ..(zoals multiriem(en) etc.)
1998mr2
zelf doen.. 10-delig krik set kopen van 80 euro met steunen olie opvangbak.
enz.
of naar een doe hetzelf garage 12,5 euro per uur een brug afhuren..
MarcoTwo
rsevo6 wrote: Wel 1 opmerking vwb de koelvloeitof: ik zal zelf geen andere dan rode "longlife" gebruiken, ten eerste omdat je dan minder vaak hoeft te verversen, ten tweede omdat het toch een andere samenstelling heeft dan sommige groene. Groene zijn soms minder geschikt voor corrosiebescherming van alu motorblokken zoals de MR2 heeft

Welke MR2 heeft een aluminium motorblok? Misschien een 1.8, maar zelfs dan durf ik het niet hard te maken.

Cilinderkop okay, maar dat heeft elke auto. Overigens gebruikt vrijwel elk autobedrijf (hooguit een Toyotadealer niet als ze via L&P afnemen) groene koelvloeistof, Joshma ook trouwens.

Bij strikt aluminium zijn de eisen wel wat hoger, zoals Honda ze gebruikt.;)
Ricardos
Uhm bij Toyota gebruiken we altijd rode koelvloeistof :)
frankie-turbo
ze gebruiken de koelvloeistof die het goedkoopst is.. eens in de zoveel tijd komt er een stropdas langs die een verkoop praatje houdt en dan wordt er alleen naar de prijs gekeken

en ja.. ik heb 4 jaar voor verschillende dealers gewerkt van toyota, en ja ze lichten allemaal op. (dat gebeurd niet alleen bij toyota)
frankie-turbo
The Stig wrote:Wanneer heb je tijd? :P

aankomend weekend en weekend daarop iig niet.. die staan al vol.. en tegen die tijd hoop ik eigenlijk zelf te gaan bouwen. maar zal je vast wel ergens op een zaterdag ertussen kunnen proppen..
Post Reply