Toms achterbumper

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Demo
Heb vanmiddag mijn Toms achterbumper binnengekregen.
er zit enkel de uitsparing in voor een kentekenplaat amerikaans model..dat is opzich geen probleem. monteer een Amerikaans nummerplaatje en accepteer de boetes.

maar de uitsparing, is uitgezaagd..dus zeg maar een gat in de bumper. Is dat met een reden? en zo ja.. wat dan ;)

hier een afbeelding

Image
RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
Brievenbus?
Ricardos
Type MR2: AW11
Dit hebben alle jappen, mijne dus ook.
Op het frame achter het gat zitten bij mij de bevestigingspunten voor de kentekenplaat, dus dat zou de enige reden kunnen zijn :)
Demo
Dus als ik een amerikaanse nummerplaathouder bevestig zie ik daar niets meer van, en kan ik die daar wel uberhaupt bevestigen? Waar klemt/schroef hij/je dan tegenaan?
verder... waar haal ik een USA kentekenplaat houder? hele internet afgezocht, maar vond alles maar onzin.. of minimale afname van 40.
Surferdude
Leliev heeft ze. Wel even toestemming aan de RDW vragen...
Demo
geven ze die nog uit?
En zo niet, tsjah.. dat is pech voor mij als ik dan een boete ontvang.
mr2PUNTfreak
Apk moet je ook om denken, geen vermelding op kenteken (18.2) betekend afkeur bij voeren kleine nummerplaten.
Demo
geven ze nog wel bij de RDW die goedkeuring uit ?
Metal_Carnage
Ja, maar niet graag.
Alleen als je aan bepaalde eisen voldoet. Check website rdw.
mr2PUNTfreak
Je kunt het proberen, maar het is niet makkelijk, is de auto van jou import, of origineel NL?
johnwoo
Demo wrote:maar de uitsparing, is uitgezaagd..dus zeg maar een gat in de bumper. Is dat met een reden? en zo ja.. wat dan ;)
Misschien kan de Tom's bumper over de originele (uitgaand van een origineel met 18.2 plaat ;) ) bevestigd worden? Ik weet het niet hoor, ik roep maar wat.. :)

Maar de Tom's is wel hoger (komt direct onder de achterlichten al naar achter, waar de originele nog een randje heeft) en dikker, dus wellicht kan het :)
Demo
mr2PUNTfreak wrote:Je kunt het proberen, maar het is niet makkelijk, is de auto van jou import, of origineel NL?

het is een import uit Duitsland...
Demo
heeft hij dan meer kans punt?

ik heb ook begrepen dat ik dus zo'n vierkantig plaatje aan schaffen mag, dat is goedkeur. Dat is al iets natuurlijk, maar het liefst de amerikaanse plaatjes.

In ieder geval, hoe overtuig ik de RDW van de noodzaak, ik heb het idee dat hij import is aan mijn zijde. Kan ik niet beweren dat hij uit de USA is gehaald door een duitser, en ik hem vervolgens heb overgekocht van iemand die hem uit Duitsland had gekocht? Dat er daarom wel kleine plaatjes op moeten kunnen.
Green Goblin
Hoe ga je verklaren dat je tot nu toe altijd met gewone platen hebt gereden ?
Surferdude
Door het betalen van 90,=.. Net als ik al jaren doe... ;D
mr2PUNTfreak
Green Goblin wrote:Hoe ga je verklaren dat je tot nu toe altijd met gewone platen hebt gereden ?
Dat is idd. het probleem, als ie al jaren goedgekeurd is met APK, en dat je dan nu ineens komt met invoer uit Amerika, trappen ze niet zo gauw in, of je moet geluk hebben....::)
Maar niet geschoten is altijd mis.;)
Demo
Green Goblin wrote:Hoe ga je verklaren dat je tot nu toe altijd met gewone platen hebt gereden ?
zeggen dat ik hem heb gekocht niet anders heb gehad dan met kleine platen, grote platen nooit heb gehad, en de bumpers het niet toelaten zoiezo grote platen te voeren.

Heb er nooit een boete over gehad, en ik deed het altijd al ;D
mr2PUNTfreak
Zo werkt dat niet, met APK moeten ze er ook op letten, geen 18.2 vermelding op kenteken, betekend APK afkeur met kleine plaatjes.
Demo
Prima, en de vierkante kentekenplaat? Die motoren hebben zeg maar.. die mag wel?
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: SW20/21/22
Demo wrote:Prima, en de vierkante kentekenplaat? Die motoren hebben zeg maar.. die mag wel?
Ja die mag wel
Post Reply