Audio Probleem

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Sherwin
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Hallo,

ik heb pas mijn subwoofer in elkaar gezet, alles aangesloten zoals het hoort, positieve pool van de accu afgetapt, en aangesloten op de versterker(Sony Xplod), negatief op het chassis, audio kabels op RCA uitgang, remote etc. etc.

Nu komt het probleem; Het systeem werkte wel, maar na wat afstellen van de versterker (dus iets van 30 seconde later), knalde mijn headunit (Pioneer DEH 2200UB) eruit. Hij viel gewoon uit. Hierbij ging dus ook de versterker uit, omdat ook het signaal van de remote wegviel. Toen ging de headunit weer aan, waarna hij kort nadat de versterker aansloeg weer uit viel (1 sec.) Dit proces herhaalt zich constant.

Ik heb ook een raamantenne die zichzelf versterkt, de '+' heb ik ook op mijn remote aangesloten. Ik denk dat daar het probleem zit, omdat deze antenne naar mijn verwachting te veel stroom gebruikt waardoor de headunit eruit knalt.

Ik heb nog niet getest om de antenne er even af te halen, omdat ik hier geen tijd voor had. Maar zou dit een oplossing kunnen zijn? Trouwens waar kan ik de positieve pool van de antenne anders op aansluiten, zodat hij aangaat zodra het contact aan staat? Ik kon geen positieve kabel vinden. Het gaat om een ZZW30.

alvast reuze bedankt, ik hoop dat ik zo snel mogelijk van mijn geluid kan gaan genieten!

Sherwin:dux-blij_thumb-up:
mr2PUNTfreak
Heb je de plus en de remote niet omgedraaid?
Dus op de versterker de remote aansluiting van de radio op de plus van de versterker aangesloten?
Sherwin
mr2PUNTfreak wrote:Heb je de plus en de remote niet omgedraaid?
Dus op de versterker de remote aansluiting van de radio op de plus van de versterker aangesloten?
Nee, dat is op mijn versterker niet mogelijk, de Remote zit vast met een drukknopje en heeft een doorgang van ik denk 3mm, terwijl de '+' vastzit met een schroef en een drukplaatje.
ErikV
Ik denk dat je het goed hebt. Dus dat de headunit uitvalt omdat je te veel stroom trekt uit de remote aansluiting. Volgens de documentatie bij deze DEH2200UB kan je er max 300mA uithalen, bij 12V natuurlijk. Ik denk dat een antenneversterker meer lust dan die 300 mA :P

De remote out is bedoeld voor een relais om bijvoorbeeld een versterker (dat weet je) of een antennemotor in te schakelen.

Als je 'm op een geschakelde +12V wil hebben, wat me een goed plan lijkt, kan je natuurlijk de zelfde draad gebruiken die je ook naar de Pioneer laat gaan vanuit de ACC draad. Die schakelt dus met je autosleutel aan.
Dat is de draad die aan de meegeleverde (?) kabelboom met nummer 10 (Red) gaat.

Zie blz 5 van 8, hoofdstuk 'Connections'
http://pioneer.ipapercms.dk/Manuals/DEH ... etPDF.ashxhttp://pioneer.ipapercms.dk/Manuals/DEH ... on_manual/
Sherwin
Thanks! Inderdaad die kan ik gebruiken, alleen vind mijn headunit dat nogsteeds leuk?
J_MR2
Ik had dit ook eens met mijn daily swift, heb een extra + aan de headunit gegeven toen.
Sherwin
vandaag de antenne eraf gehaald, en op de + van de headunit aangesloten. Deed hij het, waarna ik dus mijn versterker wilde afstellen... en toen viel hij weer uit... nou balen...

ik dacht ff de auto starten en stukje rijden... haal de sleutel om en in rap tempo hoor ik klik klik klik klik... alle lampjes op mijn dash flikkeren...

dus ik de accu losgekoppeld, een druppellader erop en ja hoor... HELEMAAL leeg...

Dus ik weet de oorzaak, morgen maar een nieuwe accu halen denk ik, want een week terug heb ik 2 maal wat oxide aangetroffen op de accu zelf en ik heb er geen vertrouwen meer in, liever een nieuwe accu dan stilstaan!

iemand tips voor een nieuwe accu?
krijger
Optima redtop, daar heb ik zeer goede ervaringen mee. Lekker hoge start capaciteit en hij geeft geen krimp, wanneer er veel audio er op aangesloten is.
Sherwin
krijger wrote:Optima redtop, daar heb ik zeer goede ervaringen mee. Lekker hoge start capaciteit en hij geeft geen krimp, wanneer er veel audio er op aangesloten is.
ook nog een leuk adresje?:D
krijger
Nee, geen goedkoop adres, helaas.
Niels
Ik lul al aardig mee !
Kun je de antenne niet voeden door aftetakken van de sigaretaansteker? Weet zo even niet hoe deze geschakeld zit maar volgensmij achter het contact.

Jammer dat die antenne geen remote heeft maar alleen een voeding anders was dat mooier geweest.

Heb zelf ook een redtop, prima ding. Heb hem via marktplaats nieuw gekocht bij een handelaar uit groningen meende destijds 130 eurie te betalen. Kan alleen het adresje niet meer vinden. Let er ook op dat je dan je accuklemmen ook moet vervangen gezien deze niet passen op deze accu.
Sherwin
Klein vraagje, hoe kan je checken of je versterker, indien de remote geen signaal afgeeft en de + en - aangesloten staan, wel of geen stroom verbruikt?

ik wil dit graag weten omdat hij anders mijn batterij leegtrekt
ErikV
Sherwin wrote:Klein vraagje, hoe kan je checken of je versterker, indien de remote geen signaal afgeeft en de + en - aangesloten staan, wel of geen stroom verbruikt?

ik wil dit graag weten omdat hij anders mijn batterij leegtrekt
Eens even denken.

Wat me zo te binnen schiet is het volgende. Allereerst kan je een stroommeter in de voedingskabel opnemen (multimeter met Ampere stand).

Anders zou je een klein 12V lampje in de voeding kunnen opnemen, de stroom die erdoor loopt zal waarschijnlijk het lampje licht laten opgloeien. Maar dat is zeer onbetrouwbaar bij lage stromen, beter de meter ertussen.

Of je sluit een speaker aan (geen losse tweeter!, maar een woofer of midrange), zonder dat er aan de inputs iets aangesloten zit, geen signaal, geen kabel. Iedere versterker in rust maar wel 'aan' geeft een heel zacht ruisgeluid. Leg je oor te luisteren!
En probeer dat dan mét en zonder dat je bewust de remote op de plus hebt aangesloten. Dan hoor denk ik wel een verschil.

Zoiets?
Sherwin
remote ervanaf en kijken of hij geluid geeft? maar hij kan geen stroom verbruiken als de speaker niks laat horen heh? want die valt compleet stil!
Post Reply