Vervanging tellerbak

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Ik ben nu witte tellerplaten aan het monteren in de mr2, maar ik krijg op het moment de tellerbak er niet uit.

Ik heb de handige link van het forum gebruikt:
http://www.mr2.nl/Midenginemanual/wijze ... rplaat.htm

Maar nadat ik het dashboard gedemonteerd heb, krijg ik de tellerbak er nog niet lekker uit. Ik krijg m'n dunne vingers er niet achter om de kabels los te koppelen.
Heeft iemand hier nog een handig trucje voor? Is er misschien een trucje waardoor je er 'makkelijk' bij kunt?

Greetz,
Brainfreezz
dooierick
Zere vingers van het typen..
je moet je teller unit kantelen dan kan je alshet goed is wel redelijk bij die stekkers
shenron
Je stuur demonteren scheelt ook wel, dan heb je net even iets meer ruimte.
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
dooierick wrote:je moet je teller unit kantelen dan kan je alshet goed is wel redelijk bij die stekkers

Welke kant op kantelen? :P
Ik probeer hem nu links voor naar voren te krijgen. Dan zit natuurlijk wel de hendel "tilt" van het stuur in de weg.
dooierick
als het goed is kan je hem met de bovenkant naar achteren kantelen dan moet je bij de stekkers kunnen
het is natuurlijk wel even kloten met het stuur en de hendels maar die gaan wel aan de kant met wat moeite
J_MR2
Het is (klote) werk, of in ieder geval je kunt er lastig bij!
Ik ben de laatste tijd ook bezig geweest met mijn plasma tellerplaten, maar als je eenmaal de boel los hebt gehad pak je je tellerbak er zo uit..
Niet te bang zijn ook!, 3 stekkers en de km kabel lostrekken, thats it.
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
Mijn weekend is gelukkig vroeg begonnen, dus ben maar weer eens met mn tellerbak aan de slag. Na vele hoeken geprobeerd te hebben lukt het me nog steeds niet de tellerbak eruit te krijgen....
Ik heb ook het idee dat de kabels blijven hangen waardoor ik de tellerbak niet ver genoeg naar voren kan krijgen...
Iemand nog gouden tips? Of misschien ergens een fotootje wat mij verduidelijking kan geven? ;D
arno
Hey ik ben nu helaas wel mr2loos, heb je al geprobeert je stuur te laten zakken? een andere stel hoek. Zo deed ik dat, hij blijft wel beetje hangen aan je knipperlicht en je ruitenwisser hendel. Maar met een beetje wroeten moet dat wel te doen zijn.
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
arno wrote:Hey ik ben nu helaas wel mr2loos, heb je al geprobeert je stuur te laten zakken? een andere stel hoek. Zo deed ik dat, hij blijft wel beetje hangen aan je knipperlicht en je ruitenwisser hendel. Maar met een beetje wroeten moet dat wel te doen zijn.

Ik heb hem eruit gekregen! Bleek dat bij de 90-92 mr2's er een mechanische kabel zit die niet zo lang is. Deze moest ik eerst los maken door mn arm ergens in te douwen....

Ben alleen vergeten een foto te maken wat de meters aangeven met een warme moter....
J_MR2
Klopt ja, rechts langs je tellerbak moet je je hand erdoor duwen :P
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
Enkele plaatjes zitten vastgelijmd. Is het ook de bedoeling om de nieuwe plaatjes vast te lijmen, of kun je die enkel erop leggen?
En is het de bedoeling dat het doorzichtige plastic blijft zitten? Wat zeg maar achter de tellerplaten zit.
J_MR2
Dat wat achter je witte tellerplaten zit, is het folie waar hij straks doorlicht, laten zitten!

Ik heb mijn vorige platen erop gelegt, druppeltje lijm op de uiteinden ..
Bij mijn plasma platen heb ik de originele platen verwijderd, enkel de toeren/snelheid meter niet vanwege het 'pennetje' waar de naald op rust.

J_MR2
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
Volgende probleem:
De "Birba racing" tellerplaten hebben geen plek voor de 'economy' lampjes. Nu zit ik dus met het dilemma dat ik of 2 gaatjes uitsnij op de platen. Of dat ik de lampjes verwijder.

Is het mogelijk om de lampjes te verwijderen?
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
Oke.... alle vorige problemen zijn opgelost. Het probleem nu is dat de verlichting achter de tellerplaten niet aangaat. De waarschuwingslampjes en economy lampjes doen het wel, maar de verlichting achter de platen niet :(

Wat kan hier het probleem van zijn?
J_MR2
Stekkers er goed in gedaan?, misschien lampje/zekering stuk?, kan iets heel simpels zijn..

economy lampjes moet je niet teveel naar kijken, gewoon afdekken dus:P
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
J_MR2 wrote:Stekkers er goed in gedaan?, misschien lampje/zekering stuk?, kan iets heel simpels zijn..

economy lampjes moet je niet teveel naar kijken, gewoon afdekken dus:P

Ja ik zal vandaag even kijken of het een zekering is. Ik denk dat ik de stekkers er wel goed ingedaan heb ;D Verder zitten de naalden ook nog niet goed, want hij draait nu volgens mn tellerbak 3000 rpm stationair....
Het probleem met de economy lampjes heb ik al opgelost :D
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
Net even weer bezig geweest met de tellerplaten.
Ik kwam erachter dat de richtingsaanwijzers het niet doen op het moment. Dit zal waarschijnlijk ook verklaren waarom de verlichting achter de tellerplaten het niet doet.

Zal dit met een zekering te maken hebben?
J_MR2
Die doen het niet omdat je je alarmlichten niet hebt aangesloten...

Dit vertelde een oude monteur van goed in de 70 aan me via de telefoon, kon me wel voor me kop slaan:P
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
J_MR2 wrote:Die doen het niet omdat je je alarmlichten niet hebt aangesloten...

Dit vertelde een oude monteur van goed in de 70 aan me via de telefoon, kon me wel voor me kop slaan:P

Hahahaha, ik heb nu hetzelfde gevoel :P
Ga volgend weekend weer even kijken of ik het verlichtingsprobleem kan oplossen :)
Brainfreezz
Ik lul al aardig mee !
Mijn weekend is gelukkig weer vroeg begonnen, dus ben weer even met mn verlichtingsprobleem achter de tellerplaten bezig.
Heb net alle zekeringen gecheckt, hier geen problemen... De lampjes zijn ook niet doorgebrand... Vervangen kan nooit geen kwaad na weet ik hoe veel jaar dat die lampjes erin zitten, maar denk niet dat dat m'n probleem gaat oplossen.

Wat kunnen nog meer problemen zijn? Heb ik gewoon bedrading van de tellerbak verneukt tijdens het loshalen?

Greetz,
Brainfreezz
Post Reply