antenne

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
christophe

antenne

Bericht door christophe »

Ik zit met een probleem met mijn antenne , bij het aan en afzetten van de radio gaat normaal de antenne automatisch uit /in. Nu hoor ik enkel het motortje draaien om de antenne in/uit te trekken/duwen maar de antenne doet niets meer. Ik heb af en toe wel eens geprobeerd om wat te draaien en de antenne wat mee te sturen maar dit werkt maar af en toe.

Ik weet dat het systeem waarschijnlijk met tandwieltjes werkt maar ik kan echter niet echt gissen wat het probleem zal zijn. Zijn er mensen die dit ook al eens hebben gehad? Er is een relais / connectie waardoor ik misschien gewoon de antenne kan uitschakelen maar ik vind dit niet. Op spyderchat is er ook wat info / foto's maar ik kan het echt niet plaatsen waar dit in mijn auto moet zijn.

Groeten , Christophe
Henri737

Bericht door Henri737 »

Hoi,
Volgens mij wordt de antenne aangedreven door een electromotor met een trommel (het ronde gedeelte aan de voet van de antenne die in het scherm zit ingebouwd) waarover een veer loopt die vast zit aan het bovenste segment van de antenne. Mijn ervaring is dat wanneer de veer is gebroken en alleen het motortje nog draait, de antenne als verloren kan worden beschouwd.:*(

Succes!

Henri
christophe

Bericht door christophe »

Ik vrees inderdaad dat de veer dan gebroken zal zijn , misschien dat ik beter eens wat ga uitkijken naar zo'n kleine anttene , resultaat is hetzelfde en je zit niet meer met die lastige vishengel;D
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

precies een kleine is veel mooier, die lange spriet is echt jaren 80
Afbeelding
JPMR2

Bericht door JPMR2 »

In de antenne zit een kunststof tandwielstrip. Deze zal gebroken zijn. Het motortje doet dan nog wel z'n werk alleen neemt het de tandwielstrip niet meer mee. Er zijn losse sprieten leverbaar waar de tandwielstrip aan zit. Vervangen daarvan is een paar minuten werk.

JPMR2
christophe

Bericht door christophe »

Aangezien ik de antenne niet veel gebruik om radio te luisteren maar steeds wel verplicht ben hem uit te schuiven heb ik voorlopig even de connector van het relais even uitgetrokken. Ik gebruik meestal cd's dus ben er voorlopig wel tevreden mee zo. Nu nog beslissen of ik het zo ga laten , oftwel een nieuwe tandwielstrip , oftewel een kleine antenne aanschaffen.:huh:
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

mn vorige mr2 (sw20) ging de antenne bij de radio eruit en bij cd's afspelen bleef hij mooi weg.
Afbeelding
JPMR2

Bericht door JPMR2 »

Die SW20's zijn ook stukken beter dan dat nieuwe spul 8)

JPMR2
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

had niks met de sw20 te maken puur met de verbinding.
Afbeelding
jobiflo

defecte antenne

Bericht door jobiflo »

Ook mijn antenne begon te haperen met in en uit gaan. Ik heb in Amerika bij Takuban Motorsports ee "shorty" gekocht, binnen een week in huis. Ik moet zeggen het onvangst i.v.m. de radio is goed, en de "looks" is ook wel apart.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) geel /zwart goede kleurstelling ;)
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Dat vind ik nou ook!;D
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

lijkt me een afgebroken antenne waar ze de vijl langsgehaald hebben en vervolgens een stukje krimpkous overheen hebben gemonteerd...



wel een goede start qua kleur, nu de rest van de auto nog aanpassen...
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

ieder geval beter dan die jaren 80 spriet
Afbeelding
jobiflo

antenne

Bericht door jobiflo »

En een eventueel probleem met het komend "EK" voetbal is zo ook opgelost.

:applaus-smiley:

Afbeelding
mr2 spyder

Bericht door mr2 spyder »

wat heb je precies besteld dn van die antenne er staan verschillende op die site van takuban
jobiflo

antenne

Bericht door jobiflo »

Ik had de LT Short antenne + kit $90,00. + $16,00. Maar door de "zwakke" $ komt het op ongeveer 65,00 euro.

Hier staat hoe en wat; http://spyderchat.com/forums/index.php? ... =nashvegas.
mr2 spyder

Bericht door mr2 spyder »

oke bedankt ik heb hem binnenkort dus ook in plaats van die r/c antenne ;D
mr2 spyder

Bericht door mr2 spyder »

oke bedankt die zit er bij mij dus ook over een tijdje op inplaats van de r/c antenne
Plaats reactie