- ABS werkt niet (sensor linksachter is kapot)
nu heb ik de fusee van de turbo alleen kan ik hier mijn N/A aandrijfas in
kwijt? of wil dat niet qua dikte?
het gat in de naaf is groter bij een turbo, dat gaat dus niet zomaar passen. Je kan de sensor over zetten of de naaf. Maar naaf is niet te demonteren zonder het lager verkeerd te belasten.
Alleen zon ABS sensor pak je niet zo even over ben ik achter gekomen..
Denk dat ik beter morgen even Japoto kan bellen voor een (3sge) naaf met de abs sensor..
Volgens mij kan je (tijdelijk) ook de twee achter sensoren met elkaar verbinden; zo krijgt de computer alleen wel 2 maal hetzelfde signaal voor de achterwielen
wat ook kan:
Abs afkoppellen en het abs lampje in de teller unit doorlussen op een ander controle lampje dat alleen even brand voordat je de motor start.
Het lampje moet volgens de apk regels branden als de auto op contact staat, en uitgaan als de motor loopt.
Als je hem doorlust op een ander controle lampje die dat ook doet, gebeurd dat dus...en de apk keurmeester kijkt dus ook alleen of het abs lampje uitgaat!;)
Wel is aan te raden om zodra je weer apk hebt te zorgen dat je abs sensor weer gaat werken...want rijden zonder abs is niet echt aan te raden!!;)
Je zou ook nog het lampje uit de teller-unit kunnen halen... en dan hopen dat de keurmeester de ABS-pomp/sensoren over het hoofd ziet. Maar ook dan werkt je ABS nog steeds niet naar behoren.