(hand-) Remmen

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Sherwin
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Ik heb het idee dat mijn remblokken achter op zijn/niet goed functioneren.

Mijn handrem werkt namelijk nauwelijks tot niet. Ik heb hem al geprobeert af te stellen met de handremkabels maar als nog werkt hij niet. Als ik de handrem er volledig op zet (handrem geeft ook gewoon weerstand) kan ik mijn auto gewoon wegduwen...

Bovendien heb ik het idee dat mn auto minder hard remt dan hoort, als k mijn remmen indruk duikt de neus al snel naar beneden en lijkt het alsof dr achterkant nauwelijks remt...

Ook zit er nooit remstof op mn achter velgen en toch zit de voorkant altijd helemaal vol...

Hebben jullie wat tips en wellicht een aanrader qua remblokken, ze mogen van mij part lekker aggressief remmen, remstof maakt niet uit.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Sherwin
Green Goblin
Sherwin wrote:Ik heb het idee dat mijn remblokken achter op zijn/niet goed functioneren.
Zou je ze dan niet gewoon controleren ?
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Ze lijken goed... Dat is het m nou juist, ze zijn niet op maar ook niet nieuw.
Green Goblin
Meer remstof voor dan achter is in elk geval normaal. &0 % van je remkracht wordt door de voorwielen geleverd. Dat je je auto weg kan duwen is niet normaal. Het zou kunnen dat je handremmechanisme vast zit in je remklauwen. Dan wordt het prijzig.
Post Reply