Hoe MR2 starten?

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Kees kloosd.
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Nikko
Knop gevonden hoor !
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2010, 18:10

Bericht door Nikko »

ROB-E schreef:Jochie! Je hebt gelijk!!! :P
En, vind het leuk om van jouw, of wie dan ook commenaar te krijgen.
Beetje jammer dat je met een stukje van shell of exxon komt.
Wat uitendelijk over het milieu gaat, en niet over het motorblok.
Had wat meer verwacht.
M.a.w als je niet weet waar je over praat, houd je bek.
Maar gelijk heb je :superkots:

Sterker nog, die flauwekul links die je stuurde.
Ga ik je een leuk voorbeeld geven:
Doe eens 1 liter water koken. Hoe lang duurde dat?
Doe dat zelfde truukje met 15 liter water... ofwel dat zit in een MR2,
hoe lang duurt dat? jawel 15 a 20 KM met en zonder rotondes :P


Had ik al gezegd dat jij de beste bent? Nee he...
JIJ ent de BESTE!!!


Ook een lekkere "volwassen" reactie ::) Hoop dat, gezien het tijdstip, alcohol de reden was....
Opel Corsa 1.0s, VW Golf GTI 8V Edition One, VW Golf G60, Renault Clio 16V Grand prix, Peugeot 106 GTI, VW Golf G60, VW Corrado G60, Peugeot 205 1.9 GTI, Peugeot 406 3.0 V6, Toyota MR2 AW11
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Nou, ik wilde even rustig wakker worden met mijn bakje senseo...on topic maar weer...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
-MR2-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 nov 2009, 16:07
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door -MR2- »

als ik dit zo lees geef je aan dat de brandstoftank leeg is..
mr2cv schreef:Nieuwe benzine is het eerste wat ik ga doen. Het lampje brand al jaren (...). Heb hem in het verleden regelmatig laten lopen, zo'n 4x per jaar. Tot twee jaar geleden, toen hij niet meer wilde starten. Daarna is er weinig meer van gekomen, weinig tijd, verbouwing en aanschaf van een 2e AW11 waar ik wel mee rond kan rijden.
Trouwens, het starten heb ik altijd gedaan met eerst de bougiekabels los, zo'n 30 seconden. Zodat de olie eerst lekker rondgepompt werd door het blok en ik de benzine kon ruiken via de uitlaat
Remmenreiniger weet ik nog niet zo. Heb al eens gehoord dat je zo een tamelijk ongecontrolleerde verbranding krijgt, waardoor de motor en lagers flinke klappen kunnen krijgen. Zeker bij inspuiten en erna pas starten. Als er 1 setje inlaatkleppen open staat, krijgt die cilinder bijna alles. Dus altijd inspuiten tijdens starten (ronddraaien) is mij ooit eens verteld.

Bedank voor de tips, ik houd jullie op de hoogte...

Groet, Arjen
Gebruikersavatar
Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Berichten: 732
Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Metal_Carnage »

En startte die?
Afbeelding
mr2cv
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 apr 2009, 12:48

Bericht door mr2cv »

Geen idee, ga waarschijnlijk komend weekend proberen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten, Arjen
MR2 + 2CV = MR2CV
mrud
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 dec 2010, 17:25

brandstofpomp vast

Bericht door mrud »

Heb ik al 2x meegemaakt met 2 verschillende aw11'jes.
Na een lange periode met een niet volle tank is de kans groot dat de pomp vast zit.
Bij 1 heb ik de hele tank moeten vervangen, helemaal geroest, zelfs de benzinemeter was stuk. De andere heb ik de benzinepomp terug los gekregen door ze te demonteren uit de tank en er 24V. kortstondig op te zetten.
Tank demonteren is een hele klus maar anders kan je niet bij de pomp.

Groeten

Mrud
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Mrud, hoe komt de pomp vast te zitten dan ? Blijft deze niet onder het benzinenivo staan dan ? Of is het "gum" uit de verouderende benzine waardoor hij vast gaat zitten ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
mrud
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 dec 2010, 17:25

Bericht door mrud »

Green Goblin schreef:Mrud, hoe komt de pomp vast te zitten dan ? Blijft deze niet onder het benzinenivo staan dan ? Of is het "gum" uit de verouderende benzine waardoor hij vast gaat zitten ?

Hoi ,

het lijkt op een laagje roest dat zich vastzet, zelfs op de kunsstof en op brandstofslang. Het is wit bruin van kleur en als je het verwijderd schilfert het net als een laagje roest of kalk. Dit blokkeert de pomp en daar kan je natuurlijk niet bij. Met een beetje geluk komt de pomp los door er mee op een werkbank te kloppen en er 24v. op te zetten. De toyota's die op LPG rijden hebben er ook allemaal vroeg of laat last van. De typische benzine geur van oude benzine die hierbij vrijkomt vergeet je nooit meer.

Groeten

MRud
mr2cv
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 apr 2009, 12:48

Bericht door mr2cv »

Helaas, starten, starten en nog eens starten, maar niet aanslaan. Had er nog 5l nieuwe benzine in gekieperd, maar ook dat mocht niet baten. Dus binnenkort maar met het liertje de autotransporter op en dan naar mij thuis. Kan hij weer voor een paar jaar (of nog langer) stilstaan.
MR2 + 2CV = MR2CV
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Maar niet de auto aan de haken van de voorbumper de trailer optrekken, deze is vaak verrot en breekt dan. Onder de auto aan de voorzijde heb je ook 2 stevige haken, die zijn veiliger te gebruiken.
mr2cv
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 apr 2009, 12:48

Bericht door mr2cv »

Dank voor de tip!

Groet, Arjen
MR2 + 2CV = MR2CV
mr2cv
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 apr 2009, 12:48

Bericht door mr2cv »

Ik loop al enkele weken met het idee in mijn hoofd mijn rode AW11 toch een keer aan de praat te krijgen. Verplaatsen is en blijft moeilijk, omdat de remmen (handrem?) vast zit, maar binnenkort gaat hij definitief de opslag in. Graag wil ik hem voor die tijd toch eens laten lopen. Maar zoals bekend, de brandstofpomp doet het niet meer.
Nu had ik het volgende idee. Ik heb een tweede, witte AW11. Zou het mogelijk zijn de twee auto's naast elkaar te zetten en van deze auto de brandstofaanvoerleiding op de rode aan te sluiten en vervolgens toch te starten? Het teveel aan brandstof gaat dan via de retour terug naar de tank van de rode AW11. Maar blijft de pomp van de witte AW11 de hele tijd druk leveren, terwijl hij niet gestart wordt, maar enkel op contact staat? Zijn er andere zaken die ik eventueel over het hoofd zie?

Groet, Arjen
MR2 + 2CV = MR2CV
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Nee de brandstofpomp levert geen druk zolang de motor niet draait.

Anders zouden je cilinders vollopen met benzine en dan verzuipt de auto.

Wat je misschien kunt doen, is de brandstofleiding loskoppelen en een slang erop zetten. Deze loopt naar een kan gevuld met benzine waar je een pomp opzet. Wel een pomp erop zetten die dezelfde liters / druk levert als je originele pomp.

En dan met 2 man starten, zodra je hem start de pomp laten draaien.
Plaats reactie