Verborgen vermogen
Moderator: Pieten
Verborgen vermogen
maar eens een nieuw topic openen..
waar kan je nog wat extra vermogen halen van je standaard turbo motor..
yep je nokkenassen.. blijkt dat daar wel eens 1-9 rwhp te verdienen valt.
de meeste keren ligt het aan de uitlaat zijde nokken as te verstellen..
dat is te doen met cam gears al te vinden voor 80 euro op ebay..
ats racing had het er over dat het retarten van 5-6 graden van de uitlaat nokken as.. aardig wat hp heeft opgelevert..
best is dit te doen op de rollerbank en steeds verdraaien tot dat je de
beste power hebt..
dit is vooral voor de standaard motoren..
open pijp enz en andere nokken assen zou je ook de inlaatzijde moeten
verstellen tot het beste power..
waar kan je nog wat extra vermogen halen van je standaard turbo motor..
yep je nokkenassen.. blijkt dat daar wel eens 1-9 rwhp te verdienen valt.
de meeste keren ligt het aan de uitlaat zijde nokken as te verstellen..
dat is te doen met cam gears al te vinden voor 80 euro op ebay..
ats racing had het er over dat het retarten van 5-6 graden van de uitlaat nokken as.. aardig wat hp heeft opgelevert..
best is dit te doen op de rollerbank en steeds verdraaien tot dat je de
beste power hebt..
dit is vooral voor de standaard motoren..
open pijp enz en andere nokken assen zou je ook de inlaatzijde moeten
verstellen tot het beste power..
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
de nokkenas zit niet helemaal perfect kwa graden timing in de motor..
dit samen met de andere stock onderdelen..
vb cat zorgt voor tegen druk.. waardoor er geen goede uitlaat doorstroming is..
een open pijp daar in tegen deel wel..
de turbo zal hier door sneller opspoelen..
door de uitlaat zijde dus danig aftestellen kan er bij een
stock motor dus een met cat.. er voor zorgen dat er een beter doorstroming is..
dit samen met de andere stock onderdelen..
vb cat zorgt voor tegen druk.. waardoor er geen goede uitlaat doorstroming is..
een open pijp daar in tegen deel wel..
de turbo zal hier door sneller opspoelen..
door de uitlaat zijde dus danig aftestellen kan er bij een
stock motor dus een met cat.. er voor zorgen dat er een beter doorstroming is..
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Is dit niks voor 1998MR2
http://www.youtube.com/user/Frankenstei ... dZQV24ZgB8
(gouky o.a. actief op twobrutal)
http://www.youtube.com/user/Frankenstei ... dZQV24ZgB8
(gouky o.a. actief op twobrutal)
Only milk and orange juice comes in 2 litres