Pagina 1 van 1

Draagbalk achterste motorophanging

Geplaatst: 01 nov 2011, 19:59
door mvdheide
Hoi, omdat onder de achterste motorophanging het ijzer angstwekkend dun was geworden, de slijptol gepakt om te kijken waar ik weer goed vlees heb.
Wat ik merk is dat onder een eerste dunne laag, een dikke balk zit, vol met nette ronde gaten. Mijn verwachting was eigenlijk dat de dunne laag een eerdere reparatie is geweest, maar hoe verder ik kom, hoe meer ik denk dat dit wel eens standaard zou kunnen zijn.
Iemand daar ervaring mee?
De vraag is nu natuurlijk of ik alles moet weghalen (zit hier en daar gepuntlast) of een goed stuk moet pakken en de rest braaf laten zitten.
Welke restaurateur onder jullie heeft hier ervaring mee?
Afbeelding

Geplaatst: 05 nov 2011, 22:39
door mvdheide
Niemand een idee?

Geplaatst: 06 nov 2011, 00:46
door mr2PUNTfreak
Heb je ook een duidelijke foto, want begrijp zo niet echt welk gedeelte je bedoeld.
Ik deed alleen weghalen wat slecht is, en dan daar nieuw stuk inlassen.

Geplaatst: 06 nov 2011, 08:34
door Green Goblin
Eens, dit zou zo wel overal kunnen zitten, kan er ook geen tabak van maken..

Geplaatst: 06 nov 2011, 10:08
door mvdheide
De achterste motorophanging, daar heb ik er maar 1 van.
Dit is een foto voor ik begon. Precies waar de ophanging zat (midden achter).
Afbeelding

Doordat de dunnere buitenplaat gepuntlast zit, was ik op zoek gegaan naar het einde van de plaat aangezien ik verwachtte dat dit een oude reparatie was. Rechts op de foto zie je een bout zitten, dat is waar de achterste achterwiel ophanging zat.
Afbeelding

Afbeelding
Ik denk dat ik gewoon een rechte lijn moet maken boven de grote ronde gaten en daarvandaan opnieuw opbouwen.
Maar een bevestiging of dit dubbele werk standaard is bij de MR2 zou wel helpen.
Vast bedankt voor het meedenken.

Geplaatst: 06 nov 2011, 10:37
door Green Goblin
Lijkt me wel, aangezien ik die grotere ronde gaten nog nooit gezien heb.

Geplaatst: 06 nov 2011, 10:37
door erikmr
8) jep dat is dubbel
voor onder achter de frunck is het chassis ook dubbel
dat is voor de stijfheid van de carrosserie