Wat vinden jullie ervan?

Slap gelul rondom de MR2. Hier kan het.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Surferdude schreef:Afbeelding

Prijsindicatie: tussen de 45 en 50.000 euries.. Bron: Autoweek.
Wow :::| In het blauw is ie opeens een stuk mooier! Ik voorspel dat een van de eerste aftermarket-onderdelen een setje gewone rode achterlichten is....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

El Butre schreef:Wow :::| In het blauw is ie opeens een stuk mooier! Ik voorspel dat een van de eerste aftermarket-onderdelen een setje gewone rode achterlichten is....
+1

Ja hier zit wel een kitje onder!!! ik zie mooie sidekirts, voor en achterbumper, alleen die vleugel, geef mij maar een lage subtiele :)
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

voor 45-50k denk ik dat wat sherwin zegt wel interessant wordt.
Don't shoot the messenger!
-MR2-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 nov 2009, 16:07
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door -MR2- »

zonder die spoiler en andere wieltjes heb je een hele mooie auto8) alleen valt niet helemaal binnen mijn budget haha
Gebruikersavatar
Manuelos
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 aug 2008, 19:29

Bericht door Manuelos »

Ik vond de concept 10x mooier ...
Zware teleurstelling :(

Afbeelding
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Manuelos schreef:Ik vond de concept 10x mooier ...
Zware teleurstelling :(
Dat ben ik met je eens, erg jammer dat die achterlichten de productiefase niet hebben gehaald. Zal wel een reden hebben....... (Aerodynamica of crashworthiness?)
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

El Butre schreef:Wow :::| In het blauw is ie opeens een stuk mooier! Ik voorspel dat een van de eerste aftermarket-onderdelen een setje gewone rode achterlichten is....

Ha, het blauwvirus waart nog steeds rond in het Friesche.;D
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Er is echt één ding dat ik heel raar vind en dat is die rare antenne...?
Tegenwoordig kan het toch zonder een extern geval..:S
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Nee hoor, echte auto's hebben een stokje.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

MarcoTwo schreef:Nee hoor, echte auto's hebben een stokje.:)
de zzw30 heeft ook zo een RC- auto antenne standaard xD
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

;d ;d ;d
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Sherwin schreef:Er is echt één ding dat ik heel raar vind en dat is die rare antenne...?
Tegenwoordig kan het toch zonder een extern geval..:S

Dat is voor als je in de stad rijdt, kun je op de tramlijn meerijden, of in arnhem op de lijnen van de trolleybus.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Louwman laat weer van zich horen:


Met de introductie van de GT 86 heeft Toyota weer een unieke sportwagen in haar modellengamma. Na het verdwijnen van de Celica en MR2 in 2005, heeft Toyota geen sportwagen meer in haar modelgamma gehad. Nu komt daar verandering in met de GT 86. Hiermee is Toyota weer helemaal terug in het sportwagensegment.

Met deze sportwagen heeft Toyota besloten om niet over één nacht ijs te gaan maar introduceert het de best rijdende sportwagen in zijn prijssegment. Door de pers wordt de auto dan ook zeer positief gewaardeerd en behaalden we diverse voorpagina’s.

"De GT 86 geeft veel vertrouwen, heeft weinig last van onderstuur en laat zich desgewenst mooi voorspelbaar in overstuur brengen. Zijn kwaliteiten komen niet van brede banden en allerlei elektronica, maar van een mooi uitgebalanceerd chassis. Wat dat betreft, doet hij aan de auto’s van Lotus denken." (AutoWeek) Sportwagenkwaliteiten De GT 86 is, in samenwerking met Subaru, vanaf begin af aan ontwikkeld om een zo licht en sportief mogelijke sportauto te maken met een ideale balans en een zo laag mogelijk zwaartepunt. Met deze opzet is Toyota geslaagd want de GT 86 heeft een zwaartepunt van 46 cm, wat zelfs lager is dan de Porsche Cayman. De GT 86 heeft een 2.0 4-cilinder boxermotor met 200pk en 205 Nm. Het voordeel van de boxermotor is dat deze zeer laag geplaatst kan worden. Door de motor ver naar achter te plaatsen, heeft de auto een bijna ideale gewichtsverdeling van 53/47. Dit in combinatie met achterwielaandrijving, een direct stuurkarakter en een gewicht van rond de 1250 kg krijgt de auto een uiterst stabiel en scherp rijgedrag.
Exterieur Zelfs bij stilstand, straalt de GT 86 al snelheid uit. Met zijn lage spitse neus, glooiende welvingen van de wielkasten, brede heupen en een dikke achterzijde staat er een serieuze sportwagen. Het design van de GT 86 is geïnspireerd op de Toyota 2000GT, zo vertoont de raamlijn een gelijkenis met deze legendarische sportwagen. Ook het dak heeft een gelijke golving als de 2000GT. Toch is de auto geen kopie van deze legendarische auto, hij heeft zijn geheel eigen styling. De voorkant oogt zeer sportief en heeft kenmerkende LED-dagrijverlichting. De auto heeft standaard opvallende 17" lichtmetalen sportvelgen. Aan de achterzijde vallen de standaard lage achterspoiler, LED achterlichten en de grote diffuser met de twee grote uitlaten op.

Interieur In het interieur wordt het sportieve uiterlijk en karakter doorgetrokken. De GT 86 is een 2+2, dus achterin zijn er twee zitplaatsen beschikbaar. Vóór, in de sportieve kuipstoelen zit de bestuurder als gegoten. In combinatie met het compacte en zeer fijn in de hand liggende stuur heeft de rijder ideaal contact met de weg.
Het stuur is voorzien van het ‘86’ logo en de climate control heeft tuimelschakelaars voor een extra sportief gevoel. De versnellingsbak is dicht bij de bestuurder geplaatst en voorzien van een kort en strak schakelpatroon. Bovendien is de toerenteller in het midden van het instrumentarium geplaatst waardoor in één oogopslag te zien is wanneer er geschakeld dient te worden.
Uitvoering De auto wordt bij introductie leverbaar met één motor, in één uitvoering en met twee transmissies. De auto wordt standaard geleverd met een manuele transmissie met 6 versnellingen. Daarnaast is er ook een 6-traps automaat leverbaar, die door middel van schakelflippers ook vanaf het stuur te bedienen is. Daarnaast is deze automaat ook sequentieel met de pook te bedienen. De auto wordt standaard in één, luxe uitvoering geleverd. Deze complete uitvoering beschikt over o.a.
Dual zone climate control
Elektrische ramen en spiegels
Smart Entry met startknop
17" lichtmetalen velgen
LED-dagrijverlichting met HID koplampen
Mistlampen
Cruise control
Toyota Touch multimediasysteem met 6 speakers,
Lederen stuurwiel, pookknop en handrem
Sportpedalen
ABS, TRC, VSC+ en noodstopverlichting
Limited Slip Differential (LSD)
Dubbele uitlaat met chromen eindstuk
Lage achterspoiler

Daarnaast is de auto, na kentekenaanvraag, uit te breiden met Touch & Go navigatie en lederen bekleding, eventueel met stoelverwarming.
De auto wordt geleverd met een zwart stoffen interieur. Hierbij worden diverse delen zoals het lederen stuur, handrem en pookknop afgewerkt met rode stiksels. Het dashboard is voorzien van carbon-look panelen.

Kleuren en beschikbaarheid:
De GT 86 wordt leverbaar in 7 nieuwe exterieurkleuren. De communicatiekleur voor de GT 86 wordt oranje metallic (H8R). De beschikbare kleuren zijn als volgt:
D6S
Silver Met
D4S
Black Met
C7P
Dk Red
E8H
Blue Met
61K
Dk Grey Met
H8R
Orange
Met
37J
White
Pearl


Let op: C7P ‘Dark Red’ is een basis lak en geen metallic lak. De commerciële benamingen van de kleuren volgen bij de Europese introductie.

De GT 86 wordt een geweldige sportwagen waarmee het merk Toyota een grote imagoboost krijgt. De auto is zeer positief door de pers ontvangen en de eerste reacties zijn ook lovend. Met deze auto zet Toyota een unieke sportwagen neer, tegen een betaalbare prijs.

En uit een ander verhaaltje wat gekopieërd:

Timing
Na de wereldwijde persintroductie tijdens de Tokyo Motorshow, komt de GT 86 in maart op Europese bodem aan tijdens de Geneva Motorshow. Wij verwachten dan de prijsstelling definitief te hebben waarna de pre-sales activiteiten starten. Medio juni verwachten wij de eerste exemplaren. Deze zijn bestemd als dealerdemo. Pas daarna komen er auto’s binnen voor uw showrooms en klanten.
GT 86 demo inzetten?
De GT 86 is echt een auto met passie. Qua prijsstelling geven we een indicatie mee van circa € 40.000,- incl. BTW en BPM.
Afbeelding
DC-R
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 440
Lid geworden op: 25 jul 2010, 18:44

Bericht door DC-R »

Richard kan ik vast een afspraak maken voor een proefrit ;D ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Heb een zwarte besteld met leer :P
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Kom maar op met die proefrit.;)

Bah, geen blauwe?

Tenminste als het die BRZ kleur is, yummie!
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Hedentendage doorslaggevende argumenten:

14/20% bijtelling?
CO2 uitstoot?
LPG mogelijk (het is tenslotte Subaru techniek!)?
Trekgewicht?
Cabrio onderweg?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MRspeed
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:13
Type MR2: AW11

Bericht door MRspeed »

niet echt mooi beetje prius looks.... ugly dus
Nadat je in afrika bent geweest weet je dat Alles kan gemaakt worden en nee is geen optie:mini:
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

:huh: :huh: :huh: :huh:
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MRspeed
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:13
Type MR2: AW11

Bericht door MRspeed »

je kent de prius wel toch de lelijkste auto ter wereld daar lijkt alsof er een hyundai aangetaped is en dat moet sport voorstellen misbaksel sorry tis niks..
Nadat je in afrika bent geweest weet je dat Alles kan gemaakt worden en nee is geen optie:mini:
Plaats reactie