Draadje over bij AW11 en distributie niet op tijd
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
Heb je de ontsteking gecontroleerd met behulp van een stroboscooplamp?
Ontsteking is er compleet uitgeweest?
Zoja, heb je deze op de merktekens goedgezet?
Staan op het asje merktekens, net zoals op de nokkenas, als je de distributie op de merktekens zet moet je via de olievuldop een merkteken kunnen zien.
Kunt sowieso even controleren of de 1e cylinder echt op het bdp staat met behulp van een lange schroevendraaier als je de distributie op de merktekens hebt staan.
Ontsteking is er compleet uitgeweest?
Zoja, heb je deze op de merktekens goedgezet?
Staan op het asje merktekens, net zoals op de nokkenas, als je de distributie op de merktekens zet moet je via de olievuldop een merkteken kunnen zien.
Kunt sowieso even controleren of de 1e cylinder echt op het bdp staat met behulp van een lange schroevendraaier als je de distributie op de merktekens hebt staan.
Ja, ontsteking met stroboscoop gecontroleerd. Eerst steeds op alle merktekens goedgezet, dan onsteking weer plaatsen. Gecheckt en afgesteld met de lamp (wel alleen met de startmotor).
BDP nog niet gecheckt met schroevedraaier, dat zal ik nog eens extra doen maar ik zou zeggen dat het merkteken op de krukaspoelie correct is.
BDP nog niet gecheckt met schroevedraaier, dat zal ik nog eens extra doen maar ik zou zeggen dat het merkteken op de krukaspoelie correct is.
Marcel van der Heide
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
Welk merkteken gebruik je btw? Die op de plastic kap?
Dit is niet de goeie, je moet de lange pen hebben, op de poelie staan drie merktekens, de eerste (meest linkse) is bdp, de 2e is 10 graden voor.
Tevens moet je T en E1 doorverbinden in de diagnose stekker om ontsteking op tijd te zetten.
Hoop dat je wat hebt aan deze info.
Succes!
Dit is niet de goeie, je moet de lange pen hebben, op de poelie staan drie merktekens, de eerste (meest linkse) is bdp, de 2e is 10 graden voor.
Tevens moet je T en E1 doorverbinden in de diagnose stekker om ontsteking op tijd te zetten.
Hoop dat je wat hebt aan deze info.
Succes!
Goed nieuws en slecht nieuws
Het goede nieuws is dat we weten waarom hij niet wil starten maar helaas is dat ook het slechte nieuws.
Geen compressie op geen van de cylinders. De compressie meter beweegt een miniscuul stukje en dan is het gedaan.
Conclusie, ik begin weer gewoon opnieuw met alles eronder uit te sleutelen, dan mijn oude kopje maar laten vlakken en controleren, nieuwe zuigerveertjes etc. en dan weer in mekaar knutselen.
Dus helaas nog even niet met de haartjes in de wind maar met de handjes in het vet.
To be continued.......
Geen compressie op geen van de cylinders. De compressie meter beweegt een miniscuul stukje en dan is het gedaan.
Conclusie, ik begin weer gewoon opnieuw met alles eronder uit te sleutelen, dan mijn oude kopje maar laten vlakken en controleren, nieuwe zuigerveertjes etc. en dan weer in mekaar knutselen.
Dus helaas nog even niet met de haartjes in de wind maar met de handjes in het vet.
To be continued.......
Marcel van der Heide
Ik had een heel mooi blokje vanaf marktplaats gehaald.
Daar moest alleen een dunnere pakking. Echter bleek dat dit blijkbaar een speciaal geprepped blokje was voor een turbo of andere spannende dingen want de cylinders hadden een verdiepte rand met stalen randjes.
Dus een gewone pakking zou direct sneuvelen.
Vandaar de samenbouw van 3 blokjes maar ik heb eigenlijk niet de kop verder getest of de kleppjes mooi afdichten e.d. Ook de mooi glimmende waterpomp lekte als een mandje dus ik was uiteindelijk beter af geweest om maar gewoon te reviseren, wat ik nu alsnog ga doen.
Het blok heb ik er gisteren alweer onderuit gesleuteld in 3 uurtjes tijd (1e keer was 2 dagen, 2e keer een halve dag dus oefening baart kunst).
Nu de rest nog even uit elkaar fietsen, nieuwe zuigerveren en lagerschalen, kopje wordt gevlakt en kleppen gecontroleerd. Dan weer samenbouwen en genieten!
Daar moest alleen een dunnere pakking. Echter bleek dat dit blijkbaar een speciaal geprepped blokje was voor een turbo of andere spannende dingen want de cylinders hadden een verdiepte rand met stalen randjes.
Dus een gewone pakking zou direct sneuvelen.
Vandaar de samenbouw van 3 blokjes maar ik heb eigenlijk niet de kop verder getest of de kleppjes mooi afdichten e.d. Ook de mooi glimmende waterpomp lekte als een mandje dus ik was uiteindelijk beter af geweest om maar gewoon te reviseren, wat ik nu alsnog ga doen.
Het blok heb ik er gisteren alweer onderuit gesleuteld in 3 uurtjes tijd (1e keer was 2 dagen, 2e keer een halve dag dus oefening baart kunst).
Nu de rest nog even uit elkaar fietsen, nieuwe zuigerveren en lagerschalen, kopje wordt gevlakt en kleppen gecontroleerd. Dan weer samenbouwen en genieten!
Marcel van der Heide
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11