Ik heb (sinds de auto APK gekeurd zou worden) een hele reeks aan problemen.
Probleem 1:
Nu de lambdasonde gemonteerd is en de kat eronder zit zou mijn auto eindelijk APK afgemelde kunnen worden, maar de waardes blijven te hoog, de lambda blijkt wel te werken maar doet zijn werk niet... (luie donder)
Zal het resetten van de computer helpen?
Dan het volgende probleem, Probleem 2:
Sinds vorige week dinsdag heb ik problemen met starten. Alles valt uit zodra ik de sleutel omdraai om te starten. Je hoort 1 tik en daar blijft het bij, als je dan even wat rommelt aan de accu kabels komt er overal weer spanning op te staan en branden alle lampjes weer, als je de sleutel weer omdraait om te starten kom je weer uit op het zelfde probleem.
Nou is de dynamo vervangen, hier zat olie in (kom ik bij probleem 3 op) en deze zou korstsluiting hebben gemaakt. Nu zit er weer een andere dynamo op. Gisteren en vanochtend de auto verschillende keren gestart. Vandaag weer het zelfde probleem, geen spanning...
En dan nog even
Probleem 3:
Het olielampje knippert regelmatig, terwijl er nog genoeg in moet zitten.
Nou kreeg ik vandaag te horen dat het carterpan kapot is, maar door de persoon voor mij dicht is gekit.
Ik ben dus een nieuwe nodig. Maar is dit eenvoudig te doen?
...
hier wou ik het voorlopig even bij laten:P
Koos stroomloos
Moderator: Pieten
-
dubbeledraaideur
1. Kan zijn dan je boegies of boegiekabels niet goed zijn. Kijk deze na of ze aan vervanging toe zijn. Dat kan heel veel schelen 
2. Lijkt erop dat je accu gewoon leeg is. Dus ff aan de lader met de accu
(Portier niet goed dichtgezeten of achterklep nachtje laten staan en dan is hij al leeg).
3. Pijl je olie elke 500km. (Bij een auto voor 93 elke 500km), Anders mag je straks motorblok vervangen. Oliepijlen doe je bij een motorblok dat minstens een uur niet heeft gedraaid. Als je oliepijl goed is, dan is je vlotter/sensor in je carter kapot.
Als je dat consequent doet, dan hoef je niet te letten op dat klote lampje.
2. Lijkt erop dat je accu gewoon leeg is. Dus ff aan de lader met de accu
(Portier niet goed dichtgezeten of achterklep nachtje laten staan en dan is hij al leeg).
3. Pijl je olie elke 500km. (Bij een auto voor 93 elke 500km), Anders mag je straks motorblok vervangen. Oliepijlen doe je bij een motorblok dat minstens een uur niet heeft gedraaid. Als je oliepijl goed is, dan is je vlotter/sensor in je carter kapot.
Als je dat consequent doet, dan hoef je niet te letten op dat klote lampje.