Ik heb verschillende lampjes vervangen door LED echter overal gaat dit niet ongestraft.
Bij het knipperlicht voor moet nog een resistor ingebouwd worden om het snelle knipperen tegen te gaan en weer een gewone frequentie te krijgen.
Ook heb ik H3 LED verlichting voor de mistlampen aangeschaft, echter deze doen het niet. Iemand suggesties? Ik zit niet zo in dat LED gebeuren.
LED verlichting
Moderator: Pieten
Heb mijn H3 ook vervangen door LED en ze doen het perfect.
Maar er zit veel "meuk" kwaliteit tussen de LED's.
Heb je ze al eens apart geprobeerd rechtstreeks op een transformator of accu?
Dan weet je tenminste zeker dat het niet aan de peertjes ligt (want dat zal het wel zijn...)
Maar er zit veel "meuk" kwaliteit tussen de LED's.
Heb je ze al eens apart geprobeerd rechtstreeks op een transformator of accu?
Dan weet je tenminste zeker dat het niet aan de peertjes ligt (want dat zal het wel zijn...)
- SpeedDevil
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
kon het lampje er niet andersom in?dan had je de + en - niet hoeven om te draaien
ik weet niet of dat zo'n goed idee is.Peerke wrote:Nu wil ik ook LED in mijn kop/klap lampen.
Heeft iemand een idee welke LED's ik moet hebben en hoe ik het in moet bouwen?
led heeft wel een grote lichtopbrengst, maar alleen voor dichtbij. Je ziet verder weg niks met led. denk aan zo'n 5-10 meter dat je goed licht heb.
Dat is mijn ervaring met led lampen, ik weet niet of daar nog verschil in zit.
- Ricardos
- Type MR2: AW11
LED's zijn helemaal mijn afdeling 
De reflector in je huidige klaplampen zijn niet geschikt voor led, je krijgt een verkeerd lichtbeeld omdat niet alle verlichting op het brandpunt zit.
Xenon zou dus de enige mogelijkheid zijn, of een LED koplamp kopen, maar die zijn er kostbaar KLIK
En ipv een weerstand monteren kan je ook een LED-relais kopen, werkt bij mij prima en geen gedoe met extra bedrading!
De reflector in je huidige klaplampen zijn niet geschikt voor led, je krijgt een verkeerd lichtbeeld omdat niet alle verlichting op het brandpunt zit.
Xenon zou dus de enige mogelijkheid zijn, of een LED koplamp kopen, maar die zijn er kostbaar KLIK
En ipv een weerstand monteren kan je ook een LED-relais kopen, werkt bij mij prima en geen gedoe met extra bedrading!
- Peerke
- Type MR2: ZZW30
Het gaat er mij om dat ik dezelfde kleur heb in mijn koplampen als in de led's van de mistlampen en het klein licht. (knipperlicht)
Zijn er andere lampen dan die zo passen en dezelfde kleur als LED hebben? Ik zal morgen proberen een foto te maken van het kleurverschil.
Zijn er andere lampen dan die zo passen en dezelfde kleur als LED hebben? Ik zal morgen proberen een foto te maken van het kleurverschil.
Ricardos wrote:Meestal zijn de leds 6000k qua kleur als je xenon neemt
6000k heeft al een licht blauwige gloed.
Voor wit kun je beter 5000k - of max 5500K nemen.
Hoe meer onder de 5000K hoe geler
Hoe meer er boven de 5000K hoe blauwer (tot paarsig/ rood!)
Heb zelf een paar jaar geleden led gecombineerd met xenon alles in 6000K
Led knipperlicht en led stadslicht samen met xenon dimlicht.
Led als dimlicht is idd nog lastig aangezien je vaak problemen krijgt met je lichtbundel

Led knipperlicht en led stadslicht samen met xenon dimlicht.
Led als dimlicht is idd nog lastig aangezien je vaak problemen krijgt met je lichtbundel

- Peerke
- Type MR2: ZZW30
Bijvoorbeeld deze lampen zouden dan dezelfde kleur hebben?
http://www.autoshop-totaal.nl/reserve-l ... nt=default
http://www.autoshop-totaal.nl/reserve-l ... nt=default