Zoals sommigen hebben gelezen, heb ik de MR2 van MR2wark gekocht. Bij de verkoop werd verteld dat de auto niet wil starten.
De startmotor werkt prima. Ik heb de bougies los gedraaid en deze zijn kurkdroog. De auto krijgt waarschijnlijk geen benzine.
Iemand een idee waar ik moet beginnen?
Startprobleem
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Ik zou eens gaan tanken...
-
Melle
- Zere vingers van het typen..
Efi zekering vervangen, helpt niet...
Nu heb ik een los draadje ontdekt bij de accu, bij de plus. Als ik deze aansluit begint het alarm te loeien. Zou het kunnen dat het alarmsysteem ervoor zorgt dat de wagen geen benzine krijgt?
Nu heb ik een los draadje ontdekt bij de accu, bij de plus. Als ik deze aansluit begint het alarm te loeien. Zou het kunnen dat het alarmsysteem ervoor zorgt dat de wagen geen benzine krijgt?
- Green Goblin
Ik denk het wel. Je hebt geen naam en type van het alarm ?
dat is dan de brandstofpomp
Je moet stap voor stap het hele traject nalopen.
Maar hoe moderner de auto des te moeilijker het wordt.
Je kunt bijv. het benzinefilter verstopt hebben maar de injectiecomputer kan ook een verkeerd signaal afgeven waardoor hij niet inspuit (probleem had ik met de Porsche).
Een garage dichtbij wil wel eens helpen, dan kun je door even een andere ecu te proberen zien of het daar aan ligt.
Maar hoe moderner de auto des te moeilijker het wordt.
Je kunt bijv. het benzinefilter verstopt hebben maar de injectiecomputer kan ook een verkeerd signaal afgeven waardoor hij niet inspuit (probleem had ik met de Porsche).
Een garage dichtbij wil wel eens helpen, dan kun je door even een andere ecu te proberen zien of het daar aan ligt.
- Green Goblin
Inderdaad. Heb je brandstofdruk ? Dan werkt je brandstofpomp in elk geval wel.
Heb je stroom op je injectoren ? Zo niet, dan zal het wat elektronisch zijn. Dat ze allemaal tegelijk kapot gaan is wat onwaarschijnlijk.
Is de auto geleidelijk slechter gaan lopen en wilde hij op een gegeven moment helemaal niet meer starten, of liep en startte hij goed, maar deed hij het opeens niet meer ? Ook handig om te weten.
Ik heb zelf hier ook een Honda die niet wil starten, bougie ook droog. Maar ik heb het al gevonden denk ik, de sproeier lijkt me verstopt..
Heb je stroom op je injectoren ? Zo niet, dan zal het wat elektronisch zijn. Dat ze allemaal tegelijk kapot gaan is wat onwaarschijnlijk.
Is de auto geleidelijk slechter gaan lopen en wilde hij op een gegeven moment helemaal niet meer starten, of liep en startte hij goed, maar deed hij het opeens niet meer ? Ook handig om te weten.
Ik heb zelf hier ook een Honda die niet wil starten, bougie ook droog. Maar ik heb het al gevonden denk ik, de sproeier lijkt me verstopt..
- Surferdude
Startonderbreker, lees eens wat Peerke zegt:
Peerke wrote:Als het alarm eruit is waarom gaat het dan af als je het draadje tegen de accu houdt?
- bernhards
als je onder je asbak even de blauwe draad van de benzine pomp doorknipt of een draad in de stekker verbinding steekt en achter contact doet zou de pomp normaal moeten werken 
is dit niet het geval dan even de pomp vervangen.
is dit niet het geval dan even de pomp vervangen.
Even nameten of je EFI relais, IGN relais en COR relais spanning krijgen en open gaan. Als je de auto een paar keer start kun je vaak wel ruiken of hij brandstof krijgt. Toen ik wel brandstof kreeg maar geen vonk rook het na 2x proberen te starten al goed naar benzine in de uitlaat. kwam letterlijk benzinemist uit.
Je kunt er ook nog een bougie uitdraaien, op je blok (massa) leggen en dan starten. Dan heb je eigenlijk wel een 2e persoon nodig die kan kijken of de bougie vonkt.
Zo kun je al redelijk makkelijk nagaan of je brandstof en/of een vonk krijgt.
Je kunt er ook nog een bougie uitdraaien, op je blok (massa) leggen en dan starten. Dan heb je eigenlijk wel een 2e persoon nodig die kan kijken of de bougie vonkt.
Zo kun je al redelijk makkelijk nagaan of je brandstof en/of een vonk krijgt.
- SpeedDevil
ruik je wel benzine uit de uitlaat?
zoja dan is er iets mis met de ontsteking.
zo niet dan is het de brandstoftoevoer
zoja dan is er iets mis met de ontsteking.
zo niet dan is het de brandstoftoevoer