Ophanging bumpers
Moderator: Pieten
-
Streetfighter
- Ik lul al aardig mee !
Ik vroeg me af of het zin heeft om nieuwe bouten en andere garnituur die nodig is om de voor- en achterbumper te bevestigen nieuw te kopen om de kieren de ze nu hebben te verkleinen of is het gewoon een kwestie van strakker aandraaien? Ik moet binnenkort ff terug naar de spuiter om een paar puntjes op de i te laten zetten waaronder dit gefixed moet worden.
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Ik denk het niet. Ik heb zelf al een keer die clipjes van de achterbumper aan de zijkant vervangen, waar ze ingeklikt zitten. Hielp dus weinig tot niets.
Wat je kunt doen is de gaten bovenin wat vergroten (soort van sleufgaten maken) en de bumpers dan strakker aantrekken, in plaats van de clipjes bovenin gebruik je dan een boutje met een moertje en een ringetje.
Wat je kunt doen is de gaten bovenin wat vergroten (soort van sleufgaten maken) en de bumpers dan strakker aantrekken, in plaats van de clipjes bovenin gebruik je dan een boutje met een moertje en een ringetje.
-
Streetfighter
- Ik lul al aardig mee !
Ah okay, thanx voor de tip.
Tip van Peter werkt perfect!
Op deze manier zitten mijn voor en achterbumper nu gemonteerd en de bumpers blijven nu mooi aangesloten aan de schermen!
Eigenlijk snap ik Toyota ook niet waarom ze dit systeem gebruiken, mijn Celica van het laatste type had ook hetzelfde probleem!
Succes, GEEL8)
Op deze manier zitten mijn voor en achterbumper nu gemonteerd en de bumpers blijven nu mooi aangesloten aan de schermen!
Eigenlijk snap ik Toyota ook niet waarom ze dit systeem gebruiken, mijn Celica van het laatste type had ook hetzelfde probleem!
Succes, GEEL8)
Hier vind je een how-to.... Gelijk ook voor de achterbumper.
-
Streetfighter
- Ik lul al aardig mee !
Het ging mij meer om de spleten tussen de bumpers en de spatborden. Vandaag naar de spuiter geweest om de puntjes op de i te zetten. Wat bij mijn auto voldoende was, is dat de rand van de ophanging aan het spatbord iets naar binnen is geklopt en een metalen ringetjes om de schroeven die erin gaan, zo hebben de schroeven meer grip en trekt die de bumper strakker naar zich toe.