Ik heb recentelijk een rvs spruitstuk en downpipe bemachtigd.
Ik dacht zelf aan dat in iedergeval het spruitstuk gewrapped moest worden met dat hitte werend tape omdat je anders in je stoelen smelt van de hitte denk ik? Moet ik die downpipe ook wrappen? en kan je een flexibel deel wrappen? En mag dit voor de keuring:P.
Heeft iemand hier advies/ervaring over te delen? Tevens een goedkoop adres is handig voor als ik alles compleet heb en het ga wrappen:)
bvd:D
RVS Spruitstuk en downpipe wrappen?
Moderator: Pieten
- mr2PUNTfreak
- Type MR2: AW11
Wat is dat nu voor een antwoord, is niet eens een mr2
Nou ik dacht dat je moet kunnen controleren op gasdichtheid maar als je hem wrapped kan je dat niet meer zien... Wil niet dat ik hem wrap en dalijk weer manier moet zoeken om het eraf te krijgen voor de keuring:)
Idd die foto is een mooi gewrapped voorbeeld maar zag het punt niet helemaal:)
Idd die foto is een mooi gewrapped voorbeeld maar zag het punt niet helemaal:)
- Green Goblin
Maar ik geloof niet dat het nodig is, misschien als je constant op het circuit aan het blazen bent, dat het dan echt heet wordt, maar normaliter...
Geachte heer,
U vraagt of er eisen zijn aan het gebruik van uitlaattape
Er zijn geen regels aan het gebruik van tape om de uitlaat. Wanneer de uitlaat gasdicht is en niet te veel uitlaatgeluid produceert is aan de eisen voldaan.
Aldus de RDW
al heb ik bij het keuren noooit naar geluid gekeken:P
U vraagt of er eisen zijn aan het gebruik van uitlaattape
Er zijn geen regels aan het gebruik van tape om de uitlaat. Wanneer de uitlaat gasdicht is en niet te veel uitlaatgeluid produceert is aan de eisen voldaan.
Aldus de RDW
al heb ik bij het keuren noooit naar geluid gekeken:P
- Green Goblin
Kun je ook beter naar luisteren...
- frankie-turbo
ze hebben het ook over een rdw keuring.. bij apk keuring doen ze het niet
officieel als ze twijfels hebben moeten ze het wel doen bij een rdw keuring
overgens win je niets met inpakken van de uitlaat.. of iig minimaal.. het is eerder toegepast om hitte te verminderen in de omgeving van de uitlaat
nadeel ervan is dat er meer hitte in de uitlaat blijft waardoor het staal kan scheuren...
ik heb er slechte ervaringen mee.. ik pas het alleen toe als ik echt een kwalitatief uitmunted uitlaatje heb. de meeste aftermarkets zijn dat niet..
alleen HKS, Greddy, TRD ect..
officieel als ze twijfels hebben moeten ze het wel doen bij een rdw keuring
overgens win je niets met inpakken van de uitlaat.. of iig minimaal.. het is eerder toegepast om hitte te verminderen in de omgeving van de uitlaat
nadeel ervan is dat er meer hitte in de uitlaat blijft waardoor het staal kan scheuren...
ik heb er slechte ervaringen mee.. ik pas het alleen toe als ik echt een kwalitatief uitmunted uitlaatje heb. de meeste aftermarkets zijn dat niet..
alleen HKS, Greddy, TRD ect..
bedankt frankie! Klinkt logisch en chrome oogt ook mooier ik laat het dan maar zo denk ik. Enige waar ik bang voor was dat je stoelen in de auto zo warm worden vind ze nu na lange ritten al flink warm worden in de zomer:) Maar hks kwaliteit is het niet dus ga voor de open optie denk ik:)
- frankie-turbo
je kunt alluminium tape tegen de bodem maken.. dat scheelt al een heel stuk'