de nieuwe voorlampen

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

ronald50
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Wie weet welke lamp waarin moet, hb3 en nog een andere heb ik,is de lens nu groot licht of dimlicht. Thanks Ronald
El Butre
Ik neem aan dat je het hier hebt over de facelift koplampen met projectielens? In dat geval: Lens is dimlicht, moet H7 in.
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Hoi allen ,

El butre thanks !

De nieuwe facelift lampen zitten erin, probeer met het ombouw schema van mr2spyder verder te komen:

http://www.mr2spyder.net/spyderweb/inde ... entry21109

probeer het drl 2 relay te vinden maar ik heb maar 1 zekering relay kastje voorin,en in het schema blijken er twee voorin te moeten zijn ? is er iemand het ombouwen al eens gedaan heeft,en mischien een idee waarom er in mijne dit tweede zekering kastje niet zit ,ik ga van h4 naar h7 dim en hb3 9005 groot

Thanks voor de hulp:applaus-smiley:
El Butre
Als het goed is heb je 2 zekeringskastjes voorin zitten (zie ook blz 233 van de owners manual (iig in de italiaanse versie;D)). Alleen het kastje dat Sammy Sandbag bedoelt zit onder je frunk plastic aan de rechterkant.
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Ik ben vandaag aan het zoeken geweest ik kom echt niet verder dan 1 kastje voorin waarin de abs enz zit, andere zijde zit niks ?
El Butre
just to be sure, je hebt het plastic aan de voorkant er af?
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Snap even het plastic onder de frunk niet ,ook nog even gekeken onder dashbord stuurzijde maar daar zit de alarm installatie.
El Butre
Als je de frunk open doet, zie je iets rechts van het midden de bak waar het reservewiel in ligt. Daaromheen zit over de hele oppervlakte een stuk plastic met een uitsparing aan de bestuurderskant voor een fuse box, en aan de passagierszijde een uitsparing waar de vulopening voor ruitenwisservloeistof zit.

Dat plastic kun je verwijderen door 18 kunststof clips te verwijderen. Als je dat doet dan zie je o.a. de vulbuis van de ruitewisservloeistaf zitten + nog veel meer techniek (en een hoop lege ruimte). Volgens de manuaal zit er naast de vulopening van de ruitewisservloeistof een fuse box, dit is degene die Sammy bedoelt.

Verwacht eerlijk gezegd dat je dat plastic er al lang uit hebt, monteren nieuwe lampen met plastic er nog in wordt een lastig verhaal :-). Maar just to be sure, ff checken. kan evt van de week de mijne wel ff opentrekken om te zien of ik de betreffende fusee box kan vinden.
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Goedenmorgen, El Butre

Ja de plastic bak en de bedekking ervan zijn er uit,ik heb een japanse import lijkt toch anders te zijn de tweede fusebox moet je zo kunnen zien ,maar hij zit er niet in ,dan moeten het zg drl 2 relaytoch ergens anders verstopt hebben ? mischien wil je even zo op het oog bij jou ff kijken .

Groetjes
El Butre
Ik meen me te herinneren dat er in de handleiding iets staat over verschil tussen linksgestuurd en rechtsgestuurd. Zal vanavond even kijken. Frunk plastic loshalen wordt morgen.
Green Goblin
El Butre wrote:Volgens de manuaal zit er naast de vulopening van de ruitewisservloeistof een fuse box, dit is degene die Sammy bedoelt.

Ik heb de plastics er af liggen, en heb even gekeken, maar naar de vulopening van de ruitewisservloeistof zit geen zekeringenkast. Wel zit daar een keurig origineel afgedopte stekker.

Zou toch wel eens een verschil tussen US en EU-lampen kunnen zijn.

Ik zal even kijken of ik bij de Duitsers wat voor je kan vinden Ronald.
El Butre
Het aparte is dat ie in mijn (italiaanse) handleiding wel genoemd staat. (maar dat is een facelift, wellicht daar nog weer verschil in).
Green Goblin
Kan weinig vinden, maar misschien heb je iets aan deze thread ?

http://www.mr2roc.org/phpBB3/viewtopic. ... headlights
Green Goblin
Op de onderdelentekening staat ook echt maar 1 zekeringenkast, en dat is die aan de bestuurderskant. Ik zou die eens los halen en kijken of hij van onderen op Sammy's foto lijkt.
Green Goblin
En ja, bij een US-ZZW30 heb je een tweede zekeringenkast, op de plek die Sammy beschrijft.

Conclusie, aan zijn write-up heb je niet zo veel. De kabelboom is anders. Als ik jou was, zou ik het eens met de engelse how-to proberen.
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Green ,

Bedankt voor je ondersteuning,ik heb het kastje voor al los en open gehad is alleen voor de abs relays enz.

ik heb me rot gezocht maar hij is er niet haha,wel een uitgebreid schema nu,de dimlampen xenon h7 branden nu wel ,nu verder zoeken voor het grootlicht ,zal even op de mr2roc ook gaan kijken .
El Butre
De tip van Green is denk ik de beste: Kijk ff op MR2roc.org, daar zijn meer rechtsgestuurde vrienden. En tich zit het me dwars...:) Dus in dienst van de wetenschap nog ff verder gegraven:

Even overheen gelezen gisteren: In EUR modellen zit de bewuste fuse box alleen bij SMTs...

Voor rechtsgestuurd (>03):
Image

Voor linksgestuurd (>03):
Image

Let vooral op de tekst bij 7!

Image

En volgens ToyoDIY hebben JDM en EUR modellen idd maar 1 fuse box voor, en heeft de USDM versie er 2. Blijkbaar moeten in US alle lampen een eigen relais hebben?

JDM:
Image

USDM:
Image
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Bedankt voor al het uitzoekwerk we zijn toch weer verder ,maar blijkbaar zijn er geen andere die de ombouw in nl gedaan hebben,ga ik verder met het schema en het relay zoals op mr2 roc .
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Alle schemas kunnen van talel ,gewoon wat ik dacht de min dubbel maken en een draad voor dimlicht en de andere voor grootlicht,post morgen wat foto,s ,bij toyota is wel de plus en de min gedraaid .

Groet Ronald
ronald50
Ik lul al aardig mee !
De foto,s: dagrijlicht,dimlicht,grootlicht .

Image

Image

Image
Post Reply