2VZ-FE project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Danny0677
Ik heb besloten het gewoon te proberen. Heb nog nooit aan auto's gesleuteld maar ik wil dus proberen een 2VZ-FE 2.5L V6 motor in mn MR te bouwen. Het project zal wel even duren maar ik ben in elk geval van plan om in augustus een gooi te doen de 3SGE uit de MR te trekken en de 2VZ erin te hangen. Die moet tegen die tijd gereviseerd zijn enigsins getuned zijn. Eigenlijk is alles afhankelijk van hoe ver ik kom met het geld dat ik heb.

Ik heb vorige week een camry uit 90 op de kop getikt en ben afgelopen week bezig geweest de VZ eruit te trekken! Ik heb wat foto's bijgevoegd, als die link werkt tenminste. Zal na de revisie en tijdens het inbouwen ook foto's plaatsen.

gr,

Danny
Danny0677
Mmm, hoe werkt die link "voeg 1 of meerdere foto's toe" precies? Heb plaatjes toegevoegd dacht ik maar ik zie niks!

gr,

Danny
Danny0677
Image
Danny0677
t wil gewoon niet. Heb ze ff los geupload:

Image

Image
Danny0677
Nou, geen foto te zien om de één of andere reden... Kan iemand ze hier hosten?
Christopher
Zere vingers van het typen..
Je kan ze ook uploaden via imageshack.us, daar staat dan ook een regel die je heel makkelijk kan kopieren en plakken voor messageboards/forum
BlackMR2
je kan ook tinypic.com proberen
decipherer
mooi om te zien dat er nog andere mensen bezig zijn met een v6 swap. Ben benieuwd hoe dit verder loopt dus ga het zeker volgen.

Gebruik je je mr2 als daily driver?

Ken je http://www.twobrutal.co.uk ook? Is een forum voornamelijk voor Mk1 Mr2's maar er is ook een sectie voor Mk2. Daarbij gaat het voornamelijk om 3vz-fe's maar misschien dat je er toch wat nuttigs vind. Er zit ook iemand die motorsteunen maakt om een 3vz-fe in een mr2 te hangen (FourVeeSix). Misschien dat de 2vz-fe daar ook aan kan hangen? Ze zijn wel redelijk prijzig (~112 euro) maar ik heb er toch een besteld omdat het gewoon een hoop gedoe scheelt.
T-Barry
Voor fotos vind ik mn msn webspace wel makkelijk!

Succes met het project!
Danny0677
Zal die foto's nog eens proberen vanaf thuis vanavond.

@deci: ja het schijnt dat het 2VZ blok dezelfde steunen zou kunnen gebruiken dus mss bestel ik daar ook. Maarrrr de 2VZ hangt in de camry aan een steun die wellicht ook gewoon op de MR2 steun is te schroeven wat ik zo snel even heb gezien. Moet het nog opmeten maar het zou erg mooi zijn! Zal daar ook een fototje van plaatsen.

Paul Woods heeft sowieso een wiring guide gemaakt wat erg handig is voor de 3VZ, hij bouwt ook V6 SW20's. Nadeel van de guide is alleen dat hij de draden alleen bij kleur benoemd, dus je hebt nog steeds geen flauw idee van wat je eigenlijk aan het doen bent haha. Vind ik trouwens sowieso slecht van toyota: de manuals geven nergens gewoon simpel de pinouts van de connectors, alleen maar draadkleuren... lekker verwarrend als je net die grijze stipjes mist op je gele kabeltje...::)

gr,

Danny
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Als je de diagrammen van toyota leest kan je zien dat de pinouts wel degelijk worden weergeven.
bij iedere aansluiting/draad einde staat een letter en een cijfer. Letter staat welke stekker en cijfer staat voor de pin die je moet hebben in die stekker.
Danny0677
@Hydra, je hebt bij nader inzien helemaal gelijk. Had het ook nog niet zo heel goed bestudeerd allemaal...

Heb inmiddels al n lading foto's maar die moet ik nog ff van mn fototoestel afhalen. Hier alvast heea van vorige week:

Image

Image

Image

Image
tilma800
Dat zijn genoeg leidingen en slangen op die motor :p

Ik ben benieuwd naar het resltaat 8)
mr2PUNTfreak
Leuk project, ben benieuwd naar het eindresultaat
rmmr2
ja ik ook.... hopen dat het met een vloek en een zucht allemaal er op en aan kan komen te zitten
BlackMR2
een erg leuk project, suc6 ermee
Danny0677
Restant van de auto is gisteren opgehaald:
Image
Danny0677
Fototje van de originele motorsteun, is wellicht op de mr2 steun te schroeven maar heb het nog niet echt bekeken eigenlijk
Image
Post Reply