verkoop aan koper buiten Nederland

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

MR2lars
Ik lul al aardig mee !
Aangezien mijn emmer richting Belgie lijkt te gaan vertrekken, wilde ik graag weten of er iemand is die ervaring heeft met het verkopen van een auto aan iemand buiten Nederland. Op de site van de RDW staat dat een geldig paspoort en een recent uittreksel uit het GBA van de koper voldoende is voor de overschrijving. Gaat het in de praktijk ook zo makkelijk?
Surferdude
Ja, zo gemakkelijk is het voor jou als verkoper. Verder moet de koper aan de eisen van de Nederlandse en de Belgische wetten voldoen, maar dat is zijn verantwoordelijkheid en heb jij dus geen omkijken naar.
MR2lars
Ik lul al aardig mee !
Dankjewel! Heel prettig om te weten dat er van mijn kant verder geen poespas bij komt kijken;D
Surferdude
Je moet wel even samen naar de RDW om jouw kenteken te laten vernietigen en een export kenteken op zijn naam te zetten natuurlijk..
MRspeed
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
mm in belgie hebben ze ook verkoop keuring ofzo maar heb jij geen last van blijkbaar
MR2lars
Ik lul al aardig mee !
@Surferdude: dat was net het stukje wat ik heb gemist>>voor de zekerheid ook nog even met de RDW gebeld, en als het goed is kan daar op het rdw-kantoor alles worden geregeld (overschrijven, kentekens vernietigen etc.). Klinkt bijna te mooi en eenvoudig om waar te zijn:-/ , maar we gaan het meemaken als het goed is.
@Mrspeed: Weet ik. Maar de potentiële koper nog niet over gehoord. Ik moet het eerst inderdaad ook maar zien als het zover is (ik heb ondertussen m'n tweetje al 4 keer "bijna" verkocht:-/ ). Kan ook zijn dat de MR naar België toegaat en gebruikt gaat worden voor onderdelen waardoor je de keuring niet nodig hebt.
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
In 2004/2005 ben ik naar de RDW geweest: volledige kentekenbewijs op het RDW keuringsstation afgeven inclusief 2 kentekenplaten, dan krijg je een of ander exportformulier waarmee de buitenlander (in mijn geval een Deutsah) in eigen land kan laten registreren.

Het is een SC toch? Een andere NL SC hebben ze in België niet kunnen registreren i.v.m. de onbekendheid van de uitvoering (was een swap), is een maatje van de banaaneigenaar.;)
MR2lars
Ik lul al aardig mee !
Is idd een SC en ik ken het verhaal inderdaad. Vrees daarom wel het lot van m'n AW tje (onderdelen danwel racerij), en hoewel ik het wel erg jammer zou vinden als dat zou gebeuren, heb ik me daar maar bij neergelegd :(
De emmer staat aan de andere kant van het verhaal nog steeds in mijn garage en ik wacht nog op de reactie van de koper (na een linkje van de RDW gemaild te hebben ivm het hele bovenstaande verhaal).
Post Reply