aw11 schakel naar automaat..??

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

SJMR2
we hebben een mr2 aw11 uit 87 maar is model 86. Het is een gewone 5 bak schakel.. Nou zijn we genoodzaakt om deze aw11 dan wel te verkopen (niet de bedoeling) of om tebouwen naar automaat. Is geen vrijwillige keuze maar ivm ziekte zijn dit de enige oplossingen.. Keuze is dus gevallen op ombouwen naar automaat indien mogelijk..

Nou weet ik dat de meeste aw11 automaatjes een usa import is. De aw11 die omgebouwt moet worden is een europeaan.. geeft dit problemen?

wat moet er allemaal omgebouwd worden..???
1*De bak met eventueel aandrijfassen
2*de middenconsole met schakel mechanisme
3* ecu????
4* rembekrachtiger???

misschien hebben jullie zo nog meer ideeen.

Kom nou niet aan verkoop de mr2 en haal een automaat mr2 scheelt een hoop werk en gekloot. Dat is niet de bedoeling.

Als je een idee hebt hoe en wat en waar ik rekening mee moet gaan houden zou ik dat erg op prijs stellen..

Ik heb nog geen mr2 automaat maar de bedoeling is wel om er een complete auto bij tekopen zodat er niet halverwege de swap dingen blijken temissen..

Alvast bedankt
tilma800
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Ik neem aan dat je de Amerikaanse forums al hebt geprobeerd? Dat is het land van de automaten, dus zal er ook wel meer over bekend zijn.
SJMR2
nou nee heb ik niet geprobeerd. Maar goed die weten weer niet goed wat het probleem is met een europeaan...;)
jeffrey
vergeet niet de rdw her-keuring.......

heb ooit een A-Manta automaat gehad die ik om wilde bouwen naar schakel...

ben daar gelukkig nooit aan begonnen ;D
SJMR2
moet ik dan een herkeuring doen? aangezien je bij een ander motorblok tot zoveel procent meer vermogen toch ook geen herkeurig nodig hebt.. Is dat dan van schakel naar automaat wel nodig? Of alleen meldingsplicht zoals bij een verandering van kleur....

Ga wel effe zoeken..
Post Reply