Pagina 1 van 9

222D project

Geplaatst: 20 apr 2013, 14:50
door TRD2000
Na lange tijd en veel problemen is het dan eindelijk zover dat ik aan het echte werk kan beginnen. Bij aankoop van de AW11 waren er plannen deze netjes te maken met een lichte verbouwing, maar al snel ging de aandacht naar het bouwen van een 222D een groep B AW11 dus. Maar de AW moest al snel weer weg daar er andere werken waren en zo verdween hij in een opslagplaats. Maar ondertussen is hij terug hier en is de garage wat opgeknapt om dan eindelijk toch aan het project te kunnen beginnen.

Het slachtoffer bij aankoop.
Afbeelding
Hij heeft zelfs even onder de TRD2000 mogen slapen.
Afbeelding
Wat het moet worden.
Afbeelding

Zoals gezegd is de garage opgeknapt, maar dankzij mijn lieve buren is mijn handigste toestel wat ik had moeten verdwijnen, de brug is er niet meer. Maar de garage heeft nu een laagje isolatie gekregen en is afgewerkt met osb panelen wat toch wel een verbetering is.
Afbeelding
De TRD2000 staat in zen hoekje te wachten, er zou nog een hoesje over moeten.
Afbeelding
En hier staat hij dan. Ik heb dat deel van de garage ook wat aangepast, isolatie en bekleed maar ik heb er ook een garagedeur ingezet zodat er wat frisse lucht binnen kan als ik aan het slijpen ben.
Afbeelding
De grote werken aan het dak zijn reeds begonnen, er is geen weg meer terug.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De nieuwe dakstijl al eens passen.
Afbeelding
Afbeelding
Er zullen heel wat uurtjes in dit project gaan zitten, ik doe dit ook op een rustig tempo en met een klein budget. Waarschijnlijk zullen jullie deze MR2 nooit meer op de baan zien want de plannen om enkel de verbreding te maken zijn weer verandert. Ik ga deze redelijk naar het origineel proberen te bouwen en dus zal hij open kunnen klappen zoals de echte. De bedoeling is deze keer echt alles te veranderen wat maar nodig is en ik ga dus geen rekening houden met de Belgische keuring.
Ik ga bij elke vooruitgang aan dit project proberen duidelijke fotos te plaatsen in dit topic zodat iedereen wat kan volgen en weet welk deel aan de beurt is.

Groeten
TRD2000 (wim)

Blijkbaar is er iets misgelopen met het formaat van de fotos, sorry hiervoor

Geplaatst: 20 apr 2013, 15:31
door SpeedDevil
Nice

Geplaatst: 20 apr 2013, 17:28
door bond
Dit wordt leuk om te volgen. Op het celica forum is iemand bezig met het bouwen van een raly wagen. Op een t20.

Geplaatst: 20 apr 2013, 18:01
door erikmr
8) dat wordt weer mooi Wim

Geplaatst: 20 apr 2013, 19:30
door Bart.O
mooi project :dux-blij_thumb-up:

Geplaatst: 21 apr 2013, 17:44
door mr2PUNTfreak
We gaan dit project weer volgen. Net als het vorige project zal dit ook wel weer een gaaf topic worden.

Geplaatst: 21 apr 2013, 22:29
door BST
Ha, het werk aan mijn oude zwartje is begonnen :) veel succes Wim! Ik kom graag nog eens kijken als je wat verder onderweg bent ;)

Geplaatst: 22 apr 2013, 00:44
door shenron
tjonge jonge Wim dat word weer een pacht exemplaar, jij bent echt een kunstenaar !! respect hoor.

Geplaatst: 22 apr 2013, 00:51
door Green Goblin
Mooi project. Maar waarom moest dankzij de buren de brug weg dan ???

Geplaatst: 23 apr 2013, 07:48
door TRD2000
Green Goblin schreef:Mooi project. Maar waarom moest dankzij de buren de brug weg dan ???
De buren hadden een klacht ingediend omdat er autos in mijn tuin stonden, hoe ze daar last van konden hebben begrijp ik niet, er zit een heg van meer dan 2,5 meter tussen. Toen zijden ze dat die autos altijd gestart werden en dat het veel lawaai gaf, raar wat er zaten geen motoren in. Dus kwam de millieupolitie even langs om een kijkje te nemen en blijkbaar word je hier als je een brug hebt staan als bedrijf aangezien en moet je voor alles een vlarem attest hebben zelfs voor 1 spuitbusje verf. De brug weg en dan hoef je deze attesten weer niet te hebben en mag je alle producten in grote hoeveelheden hebben staan zonder attest. Dat is Belgie.
Mijn lieve buren zijn van die groenen maar ze doen de kinderen wel met hun diesel rookkast naar de school (1,2 km verder)
Groeten
TRD2000 (wim)

Geplaatst: 23 apr 2013, 08:30
door frankie-turbo
die hadden dus ook nooit geen rust meer bij mij.. ik maakte ze het leven zuur..

weet je wat goed werkt... snachts de olie uit de carter van de buren halen, ze rijden zo hun motor aan diggelen.. en als ze dan een nieuwe hebben de zelfde nacht weer.. gelukkig voor mijn buren zijn zei niet zo ;) ze staan altijd vol bewondering te kijken als ik aan het klussen ben ;).. succes wim met dit nieuwe project.. zal het op de voet volgen...

Geplaatst: 23 apr 2013, 10:33
door Green Goblin
Duidelijk Wim, das balen. Maar gewoon je ding blijven doen, wij zijn in elk geval heeel benieuwd naar je nieuwe creatie.

Geplaatst: 24 apr 2013, 14:15
door MarcoTwo
Wat een stelletje klojo's... en nu weer de brug neerzetten?

Leuk project, ik ben benieuwd naar het verloop.

Heb je de kleine witte TRD 1/43 al gevonden? Een maand geleden heb ik ze besteld in alle vier de kleuren, Peerke de witte een paar dagen later en die had hem een weekje eerder binnen.

Reden: inklaringskosten........

Modelletje is echt gaaf!

Geplaatst: 25 apr 2013, 16:50
door Manuelos
Super Wim, zullen deze zeker op de voet volgen. Hoe meer foto's, hoe beter !
Wat zijn trouwens de plannen nu met de TRD2000GT ?

Geplaatst: 25 apr 2013, 20:06
door Peerke
Heel mooi project, succes Wim!

Geplaatst: 25 apr 2013, 20:19
door TRD2000
Kant 1 klaar voor laswerk.
Afbeelding
Kant 2 klaarmaken.
Afbeelding
Alles eens passen en veel nameten.
Afbeelding
Afbeelding
Ook de dakplaat al eens passen.
Afbeelding
Afbeelding
Gelast en netjes bijgeslepen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu moeten alle naden nog versterkt worden met een lasje, dan kan het dak even aan de kant en kan ik met het volgende deel beginnen. Het gat in het dak kan ik nog niet dichtmaken, ik moet eerst nog een mooie plaat regelen. De dakplaat zal achteraf zoals alle panelen in epoxy nagemaakt worden.

Groeten
TRD2000 (wim)

Geplaatst: 25 apr 2013, 20:24
door TRD2000
Manuelos schreef:Super Wim, zullen deze zeker op de voet volgen. Hoe meer foto's, hoe beter !
Wat zijn trouwens de plannen nu met de TRD2000GT ?
De TRD blijft momenteel te koop staan, hij is uitgeschreven en ik mag toch niet rijden zolang ik de zware medicatie moet nemen.
Ik ben met dit project begonnen omdat ik stilaan tegen de muren begin op te lopen, de hele dag stilzitten is lastiger dan je denkt en zo heb ik weer een bezigheid.
Groeten
TRD2000 (wim)

Geplaatst: 26 apr 2013, 15:32
door shenron
Echt mooi Wim, had jij je targa dakjes uit polyester of epoxy gemaakt voor de sw20 ? ik wil ook is zoiets gaan proberen.
Heb jij toen je originele dakje gebruikt als mal ?

Geplaatst: 28 apr 2013, 06:04
door TRD2000
shenron schreef:Echt mooi Wim, had jij je targa dakjes uit polyester of epoxy gemaakt voor de sw20 ? ik wil ook is zoiets gaan proberen.
Heb jij toen je originele dakje gebruikt als mal ?
Ik heb van de originele dakjes een mal getrokken en daar dan een setje poly dakjes in gemaakt. De poly dakjes zijn echter te flexibel en met nieuwe rubbers kwamen ze wat bol staan wat geen gezicht is. Ik heb ze nog liggen misschien kan je er een versteviging onder maken maar dan is het zicht weer lelijk. Als je ze echt wil hebben mag je ze gratis komen ophalen.
Als ik met de epoxy in de weer ga probeer ik ze daar eens van te maken maar ik denk dat het probleem zal blijven. misschien eens proberen met een andere tussenlaag die minder flexibel is.
Groeten
TRD2000 (wim)

Geplaatst: 09 mei 2013, 20:18
door TRD2000
Een beetje bezig geweest met het verwijderen van de kit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook al wat metaal weggehaald.
Afbeelding
De bodem was al eens gerepareerd, echt vakkundig dichtgemaakt met poly.
Afbeelding
En dan vind je wat zware stukken metaal onder de zitplaats. Zou dit voor de gewichtsverdeling zijn? Ik zou niet weten wat voor nut het anders kan hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vooraan ook al een stukje metaal verwijderd.
Afbeelding
Nu nog wat meer metaal en kit verwijderen en dan kan ik beginnen met het rotte weg te halen en de boel beginnen te verstevigen.
Groeten
TRD2000 (wim)