Ik vroeg me af of een OEM hardtop van een pre-facelift ook past op een facelift versie ??
Uiteraard wel icm met het omzetten van de beugels/bevestigingen.
Wat is overigens de beste manier om de HT de stallen, rechtop tegen een muur o.i.d. of ophangen aan de haken ??
Hardtop '00-'02 passend op '03-'05 ?
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
De hardtop is niet veranderd, dat past dus. Je moet alleen oppassen als je een zilveren hebt, dat zijn dus twee verschillende kleuren (1D0 & 1EE).
Ik heb hem in een takel hangen, ben geen fan van neerzetten, de hoekjes voorop de hardtop zijn nogal kwetsbaar (en vaak ook verdwenen).
p.s. ik heb dus de takel voor de hardtop van een MX-5, past niet helemaal, maar wel bruikbaar.
Ik heb hem in een takel hangen, ben geen fan van neerzetten, de hoekjes voorop de hardtop zijn nogal kwetsbaar (en vaak ook verdwenen).
p.s. ik heb dus de takel voor de hardtop van een MX-5, past niet helemaal, maar wel bruikbaar.
- Green Goblin
Zo:

- Green Goblin
- Surferdude
Mooie oplossing, ik gebruik een grote nieuwe ongebruikte zak waarin de hardtop past en die hang ik recht overeind op aan (en vrij van) de muur.

Leuk detail wat niets met dit topic te maken heeft, als je googled op "grote zakken" kom je ook dit tegen..

PS @ Ron: Heb je nou al een ZZW? Ik lees niet alles meer hier en kon bi jouw gestarte berichten niets ontdekken.

Leuk detail wat niets met dit topic te maken heeft, als je googled op "grote zakken" kom je ook dit tegen..

PS @ Ron: Heb je nou al een ZZW? Ik lees niet alles meer hier en kon bi jouw gestarte berichten niets ontdekken.
Surferdude wrote:Mooie oplossing, ik gebruik een grote nieuwe ongebruikte zak waarin de hardtop past en die hang ik recht overeind op aan (en vrij van) de muur.
Leuke slaapkamerdecoratie of heb je de stalling nog (daar zie ik hem ook niet echt hangen)?:lach:
- Green Goblin
Maar dan moet je nog steeds met zijn tweeën zijn, om de hardtop te verwijderen Arthur ? Met mijn takel kan ik het namelijk alleen.
- Surferdude
Ja, je moet wel met z'n tweeën zijn om hem op te hangen (ook van het verwijderen), dat is het grote voordeel van zo'n takel.
De stalling heb ik nog, maar daar laat ik hem niet hangen. Hier thuis in de schuur is een prima plekje.
De stalling heb ik nog, maar daar laat ik hem niet hangen. Hier thuis in de schuur is een prima plekje.
zal wel verschrikkelijk duur geweest zijn maar heb hem nieuw op de kop getikt bij een dealer uit veenendaal voor weinig
Je hebt ook speciale trolley waar je de kap op kunt zetten.
Bv. Bij Cabriostyling Apeldoorn met een prijs van 149,95.
Uiteraard blijft de beste oplossing om die kap gewoon te laten zitten op je Spyder, dan lijkt hij nog ergens op!!!:lach:
Wil je toch zonodig open rijden, pak dan gewoon je fiets!:P
Groetjes, MRGEEL8)
Bv. Bij Cabriostyling Apeldoorn met een prijs van 149,95.
Uiteraard blijft de beste oplossing om die kap gewoon te laten zitten op je Spyder, dan lijkt hij nog ergens op!!!:lach:
Groetjes, MRGEEL8)
- Green Goblin
Ik weet niet precies wat het verschil tussen de twee is, maar je kunt bij Toyota kiezen tussen:erikmr wrote:bij mij hangt hij in een orginele toyota hardtop takel
zal wel verschrikkelijk duur geweest zijn maar heb hem nieuw op de kop getikt bij een dealer uit veenendaal voor weinig
Plafondbevestiging hardtop á € 375,20
en de
Lift t.b.v. hardtop á € 520,02.
Misschien dat de lift elektrisch is ?
Ik vond het "iets" te prijzig in elk geval....
Mein Gott! wat een geld voor dat stuk plastic kwijt te komen, dan sla ik wel wat punaises in de muur 
Je eerdere link was wat behapzamer maar een takel wordt het iig niet, het ding hangt dan als een kroonluchter onder de carport en zie al een stevig windje eronder door gaan hier op het platteland zodat ik de hardtop in meerdere delen ergens een dorp verderop bij elkaar kan vegen.

showthread.php?t=18038
PS. Mooi kleurtje heb je, ik heb nog even voor deze gestaan:
http://link.marktplaats.nl/683040431
(nu moet ik wel stiekum toegeven dat dat kapje wel e-r-r-u-g strak uitziet)
Je eerdere link was wat behapzamer maar een takel wordt het iig niet, het ding hangt dan als een kroonluchter onder de carport en zie al een stevig windje eronder door gaan hier op het platteland zodat ik de hardtop in meerdere delen ergens een dorp verderop bij elkaar kan vegen.
Arthur, dit is het Wild Bunch forum dus geen zorgen over offtopicSurferdude wrote: Leuk detail wat niets met dit topic te maken heeft...
Zie hier het relaasSurferdude wrote: PS @ Ron: Heb je nou al een ZZW? Ik lees niet alles meer hier en kon bi jouw gestarte berichten niets ontdekken.
showthread.php?t=18038
PS. Mooi kleurtje heb je, ik heb nog even voor deze gestaan:
http://link.marktplaats.nl/683040431
Hans, waarom koop je in godsnaam dan een cabrio als je die helm steeds erop laat zittenmrgeel wrote:
(nu moet ik wel stiekum toegeven dat dat kapje wel e-r-r-u-g strak uitziet)
- Green Goblin
Hans koopt dan ook geen cabrio, Hans koopt een auto met een verwijderbaar dak. Dat is gemakkelijk met poetsen.
Toen ik in 2001 naar de dealer ging voor een Spyder was ook 1van mijn vragen of hij ook leverbaar zou gaan worden als coupe!;D
Maar steek jullie kop nou eens niet een keer in het zand!!!!
Als Cabrio lijkt hij als 2 druppels water op een badkuip en blijft er heel weinig van een gestroomlijnde auto over.
Bij een Mercedes SLK ligt dit toch heel anders, maar ook hiermee rij ik liever dicht.
Vind het niet leuk om telkens als dakloze te worden uitgescholden!!!:*(
Ps.
Ik heb ooit bij de Toyodealer 2 beugels besteld die je met een paar schroeven aan de muur vast zet, daarna hang je de kap heel eenvoudig op aan de muur.
Groetjes, GEEL8)
Maar steek jullie kop nou eens niet een keer in het zand!!!!
Als Cabrio lijkt hij als 2 druppels water op een badkuip en blijft er heel weinig van een gestroomlijnde auto over.
Bij een Mercedes SLK ligt dit toch heel anders, maar ook hiermee rij ik liever dicht.
Vind het niet leuk om telkens als dakloze te worden uitgescholden!!!:*(
Ps.
Ik heb ooit bij de Toyodealer 2 beugels besteld die je met een paar schroeven aan de muur vast zet, daarna hang je de kap heel eenvoudig op aan de muur.
Groetjes, GEEL8)
mrgeel wrote:Toen ik in 2001 naar de dealer ging voor een Spyder was ook 1van mijn vragen of hij ook leverbaar zou gaan worden als coupe!;D
Groetjes, GEEL8)
Bijna eens met Hans..
Dicht met softtop is gewoonweg het mooist, zeker omdat het kapje mooi
opvalt icm de rest vd body.
Nu had ik ook de juiste kleur mss ligt t daaraan
Primair gaat het mij uiteraard om de wegligging en tweedens het open rijden, hoe het uitziet komt eigenlijk op de 3e plaats.
Met hardtop ziet het idd allemaal wat completer en strakker uit maar met goed weer heb ik dat ding het liefst ergens in een hoek liggen
Met hardtop ziet het idd allemaal wat completer en strakker uit maar met goed weer heb ik dat ding het liefst ergens in een hoek liggen