Ems?
Moderator: Pieten
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
Ems?
Voor mijn V6 project ben ik mezelf aan het orieënteren op de ECU / standalone markt. Hoofdzakelijk omdat de fabrieks ECU niet voldoet aan de huidige toepassing, en ook met de beste mogelijkheid niet aan te passen is....
Er is heel veel te koop en ik heb er een paar gevonden die mijn interesse hebben.
Wie heeft of weet iemand die ervaring heeft met stand-alone computers.
Zoals gezegd, ik heb er een aantal die mijn interesse hebben waarvan twee bovengemiddeld, ik vraag mij af of er mensen (heren tuners onder ons) iets weten van ECU's van LINK en Go-Tech?
Ik heb contact gehad met Go tech en dat was op zich wel positief, geven goede feedback en antwoorden op mijn vragen, ze kunnen de ECU zelfs voor programmeren zodat ik er mee naar een dyno kan rijden om hem daar te laten mappen, groot voordeel is ook dat ik de originele sensoren kan gebruiken, dus de kans op storingen daarvan is miniem...Ook kunnen ze desgewenst een tussenkabel maken voor als je niet in de draadboom wil knippen ( is voor mij niet van toepassing).... hoe het met de LINK ECU en de andere merken zit is me nog niet duidelijk.
Wie weet of heeft ervaring met dergelijk spul?....
J:Dhn / Quadc@msix
Er is heel veel te koop en ik heb er een paar gevonden die mijn interesse hebben.
Wie heeft of weet iemand die ervaring heeft met stand-alone computers.
Zoals gezegd, ik heb er een aantal die mijn interesse hebben waarvan twee bovengemiddeld, ik vraag mij af of er mensen (heren tuners onder ons) iets weten van ECU's van LINK en Go-Tech?
Ik heb contact gehad met Go tech en dat was op zich wel positief, geven goede feedback en antwoorden op mijn vragen, ze kunnen de ECU zelfs voor programmeren zodat ik er mee naar een dyno kan rijden om hem daar te laten mappen, groot voordeel is ook dat ik de originele sensoren kan gebruiken, dus de kans op storingen daarvan is miniem...Ook kunnen ze desgewenst een tussenkabel maken voor als je niet in de draadboom wil knippen ( is voor mij niet van toepassing).... hoe het met de LINK ECU en de andere merken zit is me nog niet duidelijk.
Wie weet of heeft ervaring met dergelijk spul?....
J:Dhn / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
link
Mmmhhh ik heb het verhaal van Gidon en hoe hij er aan gekomen is al eens gehoord, de levering en met name de mapping was niet geheel vlekkeloos gegaan..ik weet niet hoe het er nu bij staat..MMaddict schreef:Zie op de Engelse fora wel eens Link G4 voorbij komen bij V6's
Ik zou je tuner ook ff vragen, die moet hem immers mappen.
Ik heb nog niet een specifieke tuner op het oog, ik wil eerst eens kijken hoe bepaalde systemen bevallen bij anderen, die tuners komen dan vanzelf wel.... mijn ervaring is dat er heel vaak geprobeerd word je een poot uit te draaien als je een tuner benaderd met je vragen /wensen (ook hier), dus ben erg voorzichtig.....
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
tunert....
Vandaag een informtief en amusant telefoongesprek gehad met een tuner in Haarlem, over een aantal zaken aangaande mijn V-6 project en ben behoorlijk wat wijzergeworden.....heb ook weer een aantal ideeën opgedaan om toch een aantal dingen aan te passen c.q. door te voeren......m'n vingers jeuken.......
John / quadc@msix
John / quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Quadc@msix schreef:Vandaag een informtief en amusant telefoongesprek gehad met een tuner in Haarlem, over een aantal zaken aangaande mijn V-6 project en ben behoorlijk wat wijzergeworden.....heb ook weer een aantal ideeën opgedaan om toch een aantal dingen aan te passen c.q. door te voeren......m'n vingers jeuken.......
John / quadc@msix
Details!
Don't shoot the messenger!
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
eentje dan...
Ben niet zo van op de zaken vooruit lopen.....het zal nog wel wven duren vóórdat ik verder ga met mijn project, maar zal we één verklappen....zegt "twin-charged" je iets?...MMaddict schreef:Details!
John / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
triple....
Jij bedoeld dat se G lader de supercharger overneemt vlak voordat de turbo inkomt? ......Green Goblin schreef:Valt me tegen...ik had minimaal triplecharged van jou verwacht John....iets met een turbo, een supercharger en een G-lader of zo...
goed idee!..even kijken of ik ruimte daarvoor kan maken .....heheheh
John/Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Quadc@msix schreef:Vandaag een informtief en amusant telefoongesprek gehad met een tuner in Haarlem, over een aantal zaken aangaande mijn V-6 project en ben behoorlijk wat wijzergeworden.....heb ook weer een aantal ideeën opgedaan om toch een aantal dingen aan te passen c.q. door te voeren......m'n vingers jeuken.......
John / [email="quadc@msix"]quadc@msix[/email]
Ik spreek hem af en toe en ben er af en toe. Dat gaat grof geld kosten.
Quadc@msix schreef:Ben niet zo van op de zaken vooruit lopen.....het zal nog wel wven duren vóórdat ik verder ga met mijn project, maar zal we één verklappen....zegt "twin-charged" je iets?...
John / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
Ik heb een paar voorbeelden van daar in mijn portfolio. Zijn wel meerjarige projecten. Vaak als ze klaar zijn na een aantal jaar, is het enthousiasme wat minder en komt er vrij vlot een te koop advertentie met een enorm verlies als gevolg.
frankie-turbo schreef:dan weet ik wel wie je gesproken hebt... mooi.. dan zie ik over een jaar of 5 wel wat het geworden is
Me too, de MR2 Turbo van René staat er inmiddels al bijna 6 jaar (en zijn kinderen zijn in de tussentijd al aardig groot geworden en die hebben de MR2 nog nooit gezien).
Er gebeuren wel mooie dingen. Doe A. de groeten van me.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 14:22
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
projectvertragingen
Dat klopt allemaal.....ik weet dat het grof geld gaat kosten, maar dan heb je wel iets byzonders, totaal anders dan de gebruikelijke 3SGTE of BEAMS welke veel toegepast worden op deze auto's.....en omdat ik van te voren weet dat het geld gaat kosten pak ik het liever grondig aan, alhoewel de beurs leeg is na het AW11 project, de teller daarvan staat inmiddels ver over de 25 K, en dat was eigenlijk voor dit project bestemd....waarom heb ik dan daarmee doorgezet?....heel simpel, stoppen zou ook veel geld kosten en dan zou ik niets hebben, en nu kan ik lekker met de AW sturen en op mijn gemakkie verder gaan aan mijn V6 met EVO-F.... ik kan gelukkig heel veel zelf en heb tegen Arnout gezegd dar ik een gewone gesjochte jongen ben met beperkte financiële middelen, en dat ik geen 1000 pk auto wil, maar gewoon iets leuks om lekker mee te touren...hij snapte dat wel, maar in ons gesprek gingen we allebij op in ons enthousiasme en in gedachte had hij al een veyronkiller op de brug staan.....MarcoTwo schreef:Ik spreek hem af en toe en ben er af en toe. Dat gaat grof geld kosten..........Ik heb een paar voorbeelden van daar in mijn portfolio. Zijn wel meerjarige projecten. Vaak als ze klaar zijn na een aantal jaar, is het enthousiasme wat minder ........., de MR2 Turbo van René staat er inmiddels al bijna 6 jaar
Hij gaar voor mij de versnellingsbak aanpassen, want daar heb ik tw qeinig kaas van gegeten, en ook geen spullen voor....mogelijk een 6 bak met lange versnellingen en een hoge gearing, ik heb immers koppel genoeg met dat blok.....verder gaat hij het ems voor me regelen en mappen, en me helpen met het bouwen van de twin-charger techniek....de rest doe ik zelf....stapje voor stapje......als de aandrijflijn klaar en getest is gaat de widebody er op die ik al 3 jaar in de garage heb liggen.....
Inderdaad, heel veel van dir soort projecten lopen vast, omdat het te lang duurt en te veel geld kost, ik heb dat ook vaak gezien.....ik hoop dat dit met het mijne niet gebeurt....
Uiteraard gaat dit verder te volgen zijn op de beide mr2 fora.....
John /Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-