Bout
Moderator: Pieten
Bout
Ik ben vandaag tijdens het rijden de bout verloren waarmee de front engine bracket (u-vormige plaat van de motorsteun) in de versnellingsbak vast hoort te zitten.
Ik zie op de manual maar 1 bout in het getekend, maar in het plaatje zitten 2 gaten, horen daar niet 2 bouten boven elkaar in te zitten?
Nu heb ik nog wel een doos met alle soorten en maten van mijn donor in de schuur, maar hoe lang en welke diameter hebben die dingen (In de manual staat bij die bout 790 (57, 77) maar dat is enkel het aanhaalmoment denk ik)?
Moet ik die vastschroeven met wat loctite?
NB Het gaat om een 91-er 3S-GE N/A
Ik zie op de manual maar 1 bout in het getekend, maar in het plaatje zitten 2 gaten, horen daar niet 2 bouten boven elkaar in te zitten?
Nu heb ik nog wel een doos met alle soorten en maten van mijn donor in de schuur, maar hoe lang en welke diameter hebben die dingen (In de manual staat bij die bout 790 (57, 77) maar dat is enkel het aanhaalmoment denk ik)?
Moet ik die vastschroeven met wat loctite?
NB Het gaat om een 91-er 3S-GE N/A
-
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Joske schreef:Ik ben vandaag tijdens het rijden de bout verloren waarmee de front engine bracket (u-vormige plaat van de motorsteun) in de versnellingsbak vast hoort te zitten.
Ik zie op de manual maar 1 bout in het getekend, maar in het plaatje zitten 2 gaten, horen daar niet 2 bouten boven elkaar in te zitten?
Nu heb ik nog wel een doos met alle soorten en maten van mijn donor in de schuur, maar hoe lang en welke diameter hebben die dingen (In de manual staat bij die bout 790 (57, 77) maar dat is enkel het aanhaalmoment denk ik)?
Moet ik die vastschroeven met wat loctite?
NB Het gaat om een 91-er 3S-GE N/A
Uit mijn hoofd gaat er m10x 1.25 in (fijn) een centimeter of 7-10.
Hoeft geen Loctite in, gewoon goede Koppel! Wanneer m10 niet past is het m12x1.25
Don't shoot the messenger!
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Ik begrijp het niet helemaal, is het nou de bout die door die twee delen van de motorsteun heen gaat, of is het een van de bouten die de versnellingsbak in gaat om de steun vast te zetten?
Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat het niet gaat passen met het blok in de auto, hij is eruit gekomen, dus hij kan er ook weer in
Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat het niet gaat passen met het blok in de auto, hij is eruit gekomen, dus hij kan er ook weer in
Die de versnellingsbak ingaan om de steun vast te zetten.
Het zijn er dus wel 2 ?
Het zijn er dus wel 2 ?
decipherer schreef:Ik begrijp het niet helemaal, is het nou de bout die door die twee delen van de motorsteun heen gaat, of is het een van de bouten die de versnellingsbak in gaat om de steun vast te zetten?
Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat het niet gaat passen met het blok in de auto, hij is eruit gekomen, dus hij kan er ook weer in
-
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Heel verstandig. De steun is in principe alleen om het kantelen van de motor tegen te gaan en daarvoor zit er achter nog een, dus wat dat betreft kan het niet zoveel kwaad. Maar zit de steun voor de koppelingscilinder ook niet met een van die bouten vast? Die lijkt me dan ook niet helemaal lekker meer te zitten..
- nr74
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 25 okt 2009, 14:44
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
het makkelijkste gaat het als je de lange bout uit je steun even verwijderd,
dan kan je beide boutjes van boven af monteren dan pas lane bout weer tertug proppen mogelijk moet je de motor/bak iets optillen met een krik of stootijzer gebruiken om terug te kantelen.maar als het goed is past het allemaal vanzelf.
dan kan je beide boutjes van boven af monteren dan pas lane bout weer tertug proppen mogelijk moet je de motor/bak iets optillen met een krik of stootijzer gebruiken om terug te kantelen.maar als het goed is past het allemaal vanzelf.