Koelvloeistof lek
Moderator: Pieten
- Masacur
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Japan
Koelvloeistof lek
Langzaam maar zeker liggen er telkens wat druppels koelvloeistof in mijn garage. Heb zitten kijken waar het vandaan komt, maar kan het zo gauw niet vinden. Volgens mij komt het van de aansluiting van het blok op de oliepan. De rand van de oliepan lijkt te zweten. Kan dit?
Zie het onderstaande filmpje.
Met de oliepan bedoel ik de vierkant geronde zwarte vorm waar de camera om heen gaat Ook zit er een bout aan de bovenkant van de oliepan met gestolde koelvloeistof aanslag. Ook deze is helder te zien in het filmpje.
View My Video
Motor lijkt verdergoed te lopen.
Zie het onderstaande filmpje.
Met de oliepan bedoel ik de vierkant geronde zwarte vorm waar de camera om heen gaat Ook zit er een bout aan de bovenkant van de oliepan met gestolde koelvloeistof aanslag. Ook deze is helder te zien in het filmpje.
View My Video
Motor lijkt verdergoed te lopen.
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
- Masacur
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Japan
Lekker aan te knutselen :p. Ben op zoek naar een andere MR2, ondertussen deze gebruiken als hobbyobject. In Belgie worden er geen MR2's aangeboden naar mijn smaak helaas, dus dan is het lang wachten.....
Die blauwe slangen lijken verstevigde koelslangen, kan geen merk ofzo erop vinden. En vanaf boven lekt het niet.
Het lijkt alsof de koelvloeistof van tussen de aansluiting van oliepan en blok komt, maar volgens mij loopt daar geen koelvloeistof tussendoor?
Die blauwe slangen lijken verstevigde koelslangen, kan geen merk ofzo erop vinden. En vanaf boven lekt het niet.
Het lijkt alsof de koelvloeistof van tussen de aansluiting van oliepan en blok komt, maar volgens mij loopt daar geen koelvloeistof tussendoor?
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
- Masacur
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Japan
Gevonden! Het is inderdaad een pakking die een beetje zweet. Tussen blok en volgens mij is dat andere deel thermostaat.
Goede tip kan ik ook eens controleren, maar is dit niet brand gevaarlijk?Knuckles schreef:Ook mijn MR2 heeft last van een koelvloeistof lekkage.
Bij mij lekt het boven de brandstoftank in de leidingen naar de kachel toe.
Dit schijnt een SW20 kwaaltje te zijn.
Google de term "MR2 pipes from hell" maar eens. Dan ga je een hele hoop info vinden.
Misschien dat je hier iets aan hebt.
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
De hose van hell is een andere pijp die op de turbo's zit.
Knuckles wat jij omschrijft zit op de rechter kachel pijp onder de bevestigings strip. Komt inderdaad veel voor is alleen erg lastig bij te komen/ te repareren zonder de tank er uit... Je kunt de bocht er uit slijpen en er een stuk rubbere slang voor in de plaats zetten.
fijn dat je het gevonden hebt stefan!
Knuckles wat jij omschrijft zit op de rechter kachel pijp onder de bevestigings strip. Komt inderdaad veel voor is alleen erg lastig bij te komen/ te repareren zonder de tank er uit... Je kunt de bocht er uit slijpen en er een stuk rubbere slang voor in de plaats zetten.
fijn dat je het gevonden hebt stefan!
Don't shoot the messenger!
- Knuckles
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
- Type MR2: SW20/21/22
@MMaddict
Ik heb het ook over "the pipes from hell" en niet de "hose from hell"
Het lijkt erg op elkaar, maar inderdaad 2 heel verschillende problemen
Met de tank er onder vandaan is het wel een stuk makkelijker sleutelen, maar de tank er onder vandaan krijgen is een hele klus.
@Masacur
Ik zie niet in waarom dit brand gevaarlijk zou zijn.
Stel je gaat de pijp (deels) vervangen voor slang, dan moet je uiteraard wel de juiste slang nemen. En de koperen pijpen gaan uiteindelijk ook weer over op slangen, dus het moet prima te doen zijn.
Maar mooi dat je iets hebt kunnen vinden bij jouw MR2.
Ik heb het ook over "the pipes from hell" en niet de "hose from hell"
Het lijkt erg op elkaar, maar inderdaad 2 heel verschillende problemen
Met de tank er onder vandaan is het wel een stuk makkelijker sleutelen, maar de tank er onder vandaan krijgen is een hele klus.
@Masacur
Ik zie niet in waarom dit brand gevaarlijk zou zijn.
Stel je gaat de pijp (deels) vervangen voor slang, dan moet je uiteraard wel de juiste slang nemen. En de koperen pijpen gaan uiteindelijk ook weer over op slangen, dus het moet prima te doen zijn.
Maar mooi dat je iets hebt kunnen vinden bij jouw MR2.