Dynamo ?

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Dynamo ?

Bericht door Green Goblin »

Nieuwe accu in de AW gezet, doet het prima. Alleen gingen opeens het rode motorlampje en het acculampje aan. Hij liep verder nog prima, dus direct maar naar huid gereden en andere auto gepakt. In principe zou ik zeggen: dynamo, maar het staat me eigenlijk bij dat ik dan drie brandende lampjes zou moeten hebben ?

Iemand die het weet (bij mij is het weer net te lang geleden.)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) ff een multimeter op de polen
13 volt laadstroom ongeveer moet het zijn
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
barra
Zere vingers van het typen..
Berichten: 744
Lid geworden op: 13 feb 2007, 22:05
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door barra »

13V is dan toch wel al aan een matige kant
frankie-turbo schreef:barra loopt al lang mee hier.die zegt alleen wat als het ook ergens op slaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roland
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 113
Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Roland »

De twee lampjes lijken me genoeg om naar de dynamo te wijzen. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de plus van de dynamo niet goed vast is gezet of los is geraakt, bij montage van nieuwe accu. Want anders zou het wel erg toevallig zijn.

Meet idd even laad voltage, zou ongeveer 13,8V moeten zijn (iig meer dan rond de 12V)
Toyota MR2 '85
Toyota Landcruiser '83
http://www.lovetheworld.nl
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Accu zelf meet 12,6 volt, gestart en hij meet 12 volt...

Kan er nog eens onder gaan liggen om te kijken of er een kabel los of vergaan is, maar daar ga ik niet van uit. Iemand voor weinig nog een dynamo liggen ? Of is iemand op zoek naar een AW11 ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Roland
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 113
Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Roland »

Meteen maar je MR2 weg doen omdat de dynamo niet meer op laad? :P
(roestvrij? hoeveel?)

Als de auto niet veel gebruikt wordt kun je natuurlijk vrij makkelijk de dynamo eruit halen en wegbrengen naar revisie bedrijfje. Hoeft dan wellicht niet veel te kosten.
Overigens is het ook relatief makkelijk om zelf het e.e.a. te controleren of zelfs de koolborsteltjes te vervangen.
Toyota MR2 '85
Toyota Landcruiser '83
http://www.lovetheworld.nl
Gebruikersavatar
MR2lars
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:37

Bericht door MR2lars »

Heb er mogelijk nog eentje liggen, maar kan zijn dat dit 87+ is...durf niet te zeggen of deze dan ook geschikt is voor een 84-86. Komt wel van een AW11 met spoiler.::) Mocht je nog zoekende zijn dan kan je het altijd ff laten weten.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Roland schreef:Meteen maar je MR2 weg doen omdat de dynamo niet meer op laad? :P
(roestvrij? hoeveel?)

Als de auto niet veel gebruikt wordt kun je natuurlijk vrij makkelijk de dynamo eruit halen en wegbrengen naar revisie bedrijfje. Hoeft dan wellicht niet veel te kosten.
Overigens is het ook relatief makkelijk om zelf het e.e.a. te controleren of zelfs de koolborsteltjes te vervangen.
En omdat ik er eigenlijk nooit meer in rijd, hij verre van roestvrij is en het eigenlijk wel verdient om door iemand weer liefdevol gerestaureerd te worden...

Laten we het zo zeggen, hij zit in de stille verkoop.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie