Meer koppel onderin

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Boerharms
Knop gevonden hoor !
Een vraagje!

Ik heb een beetje rondgezocht op internet en kom tot de conclusie dat het verwijderen van de kat een positief effect heeft op je beschikbare koppel in het lagere toerenbereik, en dat het ook nog eens een gunstig effect heeft op je benzineverbruik! Kunnen jullie dit bevestigen?

Ik wil dit graag doen omdat ik toch vind dat de auto tot de 3000 toeren een beetje inhoud/twijfelt. Pas als je echt doorgaat naar de 5000 toeren knalt ie echt los! Dat mis ik enorm onderin te toeren!
decipherer
Zere vingers van het typen..
Ik kan bevestigen dat het verwijderen van de kat een negatief effect heeft op het milieu. Daarnaast kan ik bevestigen dat een grotere cilinderinhoud een positief effect heeft op het koppel in het lage toerenbereik.
Bart.O
Type MR2: SW20/21/22
Als je meer koppel onderin wil en minder vermogen boven in, moet je een 8 klepper kopen (moet je helaas wel een andere auto kopen).
Maar over het algemeen hebben 16 kleppers weinig koppel onderin en krijg je pas vermogen boven de 4000 toeren.

Als je een powerfilter/openluchtfilter hebt, kun je het originele luchtfilterhuis weer monteren, dat helpt ook iets.

Over de Kat durf ik geen antwoord te geven.
SpeedDevil
Type MR2: AW11
of een beams nemen
maartenkersten
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: SW20/21/22
Wat ik kan zeggen over het weghalen van de kat is dat je (bijna) geen invloed hebt tenzij je de motor laat chippen
shenron
Type MR2: AW11
chippen heeft geen zin bij een n/a mr2, ecu is rom (read only memory) dus smt chip is de enige optie.
Post Reply